bikkel Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2009 ze blijft moeilijk doen......vanmorgen een paar biksjes en nu bij thuiskomst lig ze er weer bij....heb maar weer carprofen gegeven en ciseral!Hopelijk trekt het weer bij maar hier zijn we ook nog niet klaar met het castratieverhaal! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jolanda1963 Geplaatst: 18 november 2009 Delen Geplaatst: 18 november 2009 Nee, het is goed kl@%te als je het mij vraagt, want ik hoor het nu iedere keer, van meerdere kanten. Hier is ook echt niet tof, dat eten he!!! Het is zoooo belangrijk en ze verrotten het gewoon. Ik vind het supermoeilijk hoor! Ik wens jou in ieder geval veel sterkte en hoop dat het bij jou allemaal weer snel goed gaat!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2009 zo net weer terug van de da.....mevrouw wilde niks en lag er weer slap en futloos bij....lees SLAP en FUTLOOS! Naar de da, vocht onder de huid, pijnstiller en darmstimulatie gespoten, tanden nagekeken, soepele buik! We zetten het mandje op de balie, assistente zegt: dat is dan 71 euro en Sophie begint de peterselie op te eten in haar mandje!!!! Als ik het een vreemde zou zeggen die lacht mij uit.....en nu....mevrouw huppelt, lees HUPPELT uit haar mandje, en begint aan de basilicum, andijvie, witlof, hooi, peterselie en snuffelt de deken af op zoek naar eten!!!En nu zitten ze samen in de kooi aan het hooi te knabbelen.......... Ik weet het echt niet meer....ik kan verdorie toch niet iedere keer naar de da rennen en mevrouw vind het ook nog prima ook want ze is heel relaxed in de auto en absoluut niet gestresst, baasje ondertussen wel!!! Ik moest stoppen met de bactrimel want het is wel onschuldig maar aangezien zij toch heel gevoelig is kan dit dus weer de oorzaak zijn....in ieder geval reageert Sophie veel beter op spuitmedicatie dan via het mondje! Zo...leuk he konijnen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 18 november 2009 Delen Geplaatst: 18 november 2009 Jeetje wat schrikken weer zeg! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jolanda1963 Geplaatst: 18 november 2009 Delen Geplaatst: 18 november 2009 Wat rot weer zeg! De rekeningen lopen ook lekker op zo! Maar 71 euro is ook wel errrug veel geld hoor, voor een paar spuiten. Ik heb vanavond ook 2 spuiten wezen halen (zie castratie Tipsy) en ik heb ook Primparan meegrekregen, ik was iets van 16 euro kwijt en daar zaten ook nog medicijnen voor mijn kat bij. Maar inderdaad, het is balen gewoon. Blij toe dat ze weer eet natuurlijk, maar ook zij zal het toch echt weer zelf moeten gaan doen, je kan inderdaad niet om de haverklap naar de DA gaan als mevrouw het weer op haar heupen heeft, heupjes in dit geval. Maar goed, nu maar hopen dat ze het toch goed blijft doen, want het is een crime hoor, dat castreren bij voedsters, ik weet er nu zelf ook alles van. en ik ben pas bij dag 2. Hoop dat het leed nu geleden is en ik wens je veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sherrifke Geplaatst: 18 november 2009 Delen Geplaatst: 18 november 2009 ik geloof dat ze een ander tarief vragen in de avond bij de DA.. dat het daarom zo duur is uitgevallen.. Jemig Sabrina, ze houdt jullie wel bezig zeg.. Hopelijk krabbelt ze gauw weer op en geeft ze jullie een beetje rust. kom op sophietje!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 november 2009 Delen Geplaatst: 18 november 2009 :mdr: Dat ze relaxt is in de auto dat klopt wel......2 jaar geleden was ze nog in groningen :whistle2:Ze heeft heel nederland al gezien in jaar jonge leven:party:Ik heb je een pb gestuurd.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 19 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2009 goedemorgen....Sophie zit er maar weer bij....ik heb vers groen in de ren gelegd, biks. Ze heeft nu carprofen en cisrealdrops gehad hopelijk heeft dat dadelijk effect! Ze heeft wel water gedronken, niet veel maar ze dronk zelf uit het bakje.Sophie zal het nu zelf moeten doen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 19 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2009 bij thuiskomst lag Sophie lekker tegen Bikkel aan.....ik heb haar ciseral gegeven en 6 ml water met protexine....daarna huppelde mevrouw in de ren en begon spontaan te eten aan het groen en wat hooi dus iets eten doet ze....ben benieuwd!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Resii Geplaatst: 19 november 2009 Delen Geplaatst: 19 november 2009 Nou houden zo Sophie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FemkeS Geplaatst: 19 november 2009 Delen Geplaatst: 19 november 2009 En zo sukkelt ze door.... Hoe lang ben je nu al met haar bezig (ik ben het ondertussen kwijt)? Ik hoop echt dat er bij Sophie ook eens een stijgende lijn in BLIJFT zitten en dat ze niet meer terugvalt. Je moet blijven eten meid! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 19 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2009 we zijn bezig vanaf 29 oktober....het gaat vandaag best goed, ze eet regelmatig en had een bakje met gedroogde kruiden neergezet en daar eet mevrouw dus royaal van...geef op dit moment nog 3 keer per dag ciseral en 2 keer carprofen. Het enige wat z edoet is wel bv op de plaatsjes waar ze ligt een plasje...in ieder geval een teken dat ze vocht binnenkrijgt.De keutelts weet ik niet zo goed, soms vinden we plakkerige substanties maar vandaa glag er een bergje kleinere keuteltjes en ik weet niet of dit nu van haar is....aan de ene kant lijkt het me sterk want gisteren bij de da was het nog niet oke of kunnen die keuteltjes zo snel herstellen? Haar darmen maken in ieder geval genoeg geluid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 19 november 2009 Delen Geplaatst: 19 november 2009 Hoelang moest je de panacur geven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 20 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2009 3 dgn....ze heeft nu weer plakkerige ontlasting zonder slijm dus hopelijk gaat dit nu door en worden het weer normale keuteltjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saf Geplaatst: 20 november 2009 Delen Geplaatst: 20 november 2009 Wat ee ngesukkel man. Wat heb je een pech met casteraties van voedsters. Maar je slaat je er kranig doorheen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 20 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2009 weer overleg gehad met de da, de da die haar iedere keer gezien heeft en heeft geopereerd!Zij vindt toch dat we met de bactrimel verder moeten gaan want de ontlasting ziet er niet goed uit en duidt dus op een infectie.Verder afgesproken de carprofen af te bouwen en de ciseral te veranderen in metocloral...(ben ik blij met mn dierenapotheek thuis haha, u roept wij hebben!)Haar eetlust is redelijk, nog niet zoals het hoort maar ze snoept regelmatig van de dingen om haar heen, vooral de gedroogde kruiden vallen dit keer in de smaak dus iets eten doet ze....verder laat ze wel soms natte plekjes achter waar ze gelegen heeft en deze ruiken naar de ontlasting, ze likt ook vaak aan de plekken...mmmmVerder is best actief en maakt ze op dit moment geen zieke indruk.De da geeft wel aan dat als er geen veranderingen optreden dat ze ons wil doorsturen naar een collega want dan weet ze het ook niet meer...we zijn 3 wkn verder en ze gaf aan dat het eigenlijk al beter moest zijn! Dus.......we kijken weer even verder, heb nu weer vrij tot en met dinsdag dus kan haar in ieder geval in de gaten houden! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 20 november 2009 Delen Geplaatst: 20 november 2009 3 dgn....ze heeft nu weer plakkerige ontlasting zonder slijm dus hopelijk gaat dit nu door en worden het weer normale keuteltjes.3 dagen is echt onvoldoende. Zeker omdat je dan verder geen rekening houd met de cylcus van de wormen. Als ze hier duidelijk wormen hebben, krijgen ze 14 dagen aan een stuk.Anders zou je 5 dagen kunnen geven en dan na 10 dagen terug 5 dagen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 21 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2009 vanmorgen begonnen met de metocloral, weer de bactrimel en 2 spuitjes water....geen pijnstilling. Kijken of we veranderen gaan zien! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 21 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2009 ik heb wilheminapark utrecht een mail gestuurd met het hele verhaal, wie weet hebben zij nog tips!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 21 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2009 omdat het weer vandaag goed is, 16 graden hebben we de pui opengezet en de konijnen buiten laten rennen....Sophie huppelt en knabbelt. Even de benen strekken, goed voor de darmen en misschien zorgt dit voor een opleving die blijft!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 21 november 2009 Delen Geplaatst: 21 november 2009 Potverdrie, wat is dat toch met die dames...Dit verhaal doet me zo denken aan Queenny die laatst zo ziek werd na haar castratie (weet niet of je dat verhaal kent)... Helaas kreeg zij na haar eerste verstopping (waar ze bovenop gekomen was) nog een verstopping, en die kon ze niet meer aan.. Maar zij heeft mij ook zo lang bezig gehouden met medicijnen, wel eten, niet eten enz... Maar het gaat dus nu wel weer redelijk? Eet ze nu nog? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 november 2009 Delen Geplaatst: 21 november 2009 Bactrimel moet je 8 dagen achter elkaar geven om de darmen te verbeteren.Wormen inderdaad 14 dagen geven. Ja Daan je leest steeds meer ellende na een castratie voedster..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 21 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2009 bericht van utrecht! Als ik het zo lees denk ik dat je het vooral in de darmen moet zoeken, Ontworming is het advies om langer te geven namelijk 2 weken panacur 20 mg/kg LG, 3 dagen is naar onze mening tekort, de wormen zitten vooral in de blindedarm en ze herbesmeten zich met het eten van de blindedarm keutels. Om de ontlasting te normalieren kun je je konijn of pretexin fibre 2x daags 2 theelepels of esb3 (gedurende 12 dagen door het drinkwater) geven. Eventueel zou je thuis zelf onderhuids infuus kunnen geven. Sterkte en succes. Met vriendelijke groet Evert-Jan de Boer ze eet vandaag weer matig....dat is dus het probleem, ze zet niet door! ze heeft in ieder geval geen verstoppingen want alles is gewoon soepel in haar buik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 21 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2009 heb even een foto van de onderkant gemaakt, er zit geen poep aan maar is wel vochtig, ze houd zichzelf schoon maar aan de zijkant vanhet geslacht zie ik wat roods, is op de foto helaas niet goed te zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 november 2009 Delen Geplaatst: 21 november 2009 esb3 is voor coc behandeling....dat is toch niet aan de orde je had de keutels laten onderzoeken op coc.Ik zou de urine laten onderzoeken op een onsteking.Dat ze liggend plast en zo nat is niet goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten