Ga naar inhoud

29 oktober castratie Sophie

bikkel

Aanbevolen berichten

• Reacties 338
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

vandaag weer gebeld, ze heeft nog een beetje diarree, het blijkt dat er een grote hoeveelheid e-colie is aangetroffen, dus de darmflora is niet in balans, w.s door de medicijnen en stilliggende darmen. Ze krijgt 2 keer per dag antibiotica gespoten en daarom mag ze w.s maandag naar huis. Ze doet het prima, eet goed hooi dus de da denkt dat ze morgen alweer redelijke ontlasting zal hebben, ze eet appel, tomaat en loof dus gaan met die banaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas, Sophie mag nog niet naar huis.....ondanks dat ze een goede stoelgang heeft en goed eet is ze 300 gram afgevallen....ze wordt mager!

De dierenarts gaat nu een foto maken van haar hoofdje om uit te sluiten dat daar niks zit....buikfoto was in orde en bloed ook maar als het een nierkwaal is dan komt dat vaak pas naar voren als de nieren voor 75% niet meer werken.....

Ik kan tussen 16.00 en 19.00 bellen....maar heb er niet z'on goed gevoel over!

De dierenarts is er niet gerust op en daarom mag ze nog niet naar huis!

Sophie weegt nu 1,1 kg.....

aangepast door bikkel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai..jeetje..dat is wel balen zeg...

Als ze dan nu maar goed gaat eten omdat ze geen diarree meer heeft, zou die gewichtsafname misschien 'oud' kunnen zijn ? Als nawerking van die diarree misschien ?

Maar dan zou ze toch ook weer snel aan moeten komen nu.....

Als dat zo zou zijn, is het simpel..

Alleen leren konijnen ons dat veel zaken bij hen helemaal niet zo simpel liggen....

Dat wordt dus duimen, Bikkel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 13 oktober met de entingen woog Sophie 1,5 kilo, vorige week woog Sophie in Heerlen bij da 1,4 kilo en nu was ze weer 300 gram afgevallen...dus nu 1,1 kg. Ze wordt echt mager zei de da aan de telefoon en dat baarde haar zorgen! Ze had dit weekend een congres gehad over konijnen en daar heeft ze Sophie besproken ivm e-colie, dit zou bij babykonijnen dodelijk kunnen zijn maar bij oudere konijnen niet als je meteen behandeld en dat hebben ze in Belgie meteen gedaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat is wel veel. Moon was ook zoiets afgevallen, maar ja die woog om te beginnen al 2 keer zoveel als Sophie, dus die viel in verhouding minder af.

Ik heb net even wat info opgezocht over E coli (zonder e ;)). Ik dacht namelijk dat dat darmproblemen gaf, maar het kan ook nierfalen veroorzaken. Echt een rot bacterie...

Ik zal vandaag heel hard voor Sophie duimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sabrine, lees net je berichtje. Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Net nu het zo goed bleek te gaan. Een geluk bij een ongeluk is dat ze daar in goede handen is en dat ze er optijd achter zijn gekomen.. Ik hoop echt van harte dat je vanmiddag goed nieuws krijgt. De rust en de beterschap is jullie van harte gewenst!

Ik zal voor jullie duimen en aan je denken om 16.00 uur

Dikke knuffel!

Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sabrina, zou jij mss deze topics eens willen nalezen?

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/16069-morgen-castratie-voedster-koorts-na-castratie-5.html

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/17078-update-eufrasie-blind-2.html

Is Eufrasie haar nasleep na de castratie.

Wel een beetje proberen om door de andere bijkomende 'problemen' heen te lezen.

Bedenkingen of vragen kan je gerust hier plaatsen.

Iets laat mij hier mogelijk toch een beetje aan denken, maar door tijdsgebrek heb ik dit topic niet helemaal goed gevolgd (sorry daarvoor).

Mss zie jij geen vergelijkingen en denk je hier helemaal niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sophie gaat achteruit.....ze heeft weer diarree en ze eet weer niet zelf en wordt weer gedwangvoerd, dit eet ze wel gretig op!

Foto van het hoofdje waren goed, tanden staan er goed op.

E.c denken ze niet aan omdat ze eigenlijk geen symptonen heeft, haar bloed is oke!

Morgen gaan ze een echo maken van haar buik om te kijken of er iets te zien is en anders toch in haar buikje kijken.....

Ook gaat de dierenarts overleggen met Inge Thas!

Ze gaat achteruit......en dit gedrag liet ze hier dus ook zien, 3 sprongen vooruit en 5 achteruit en weer opnieuw beginnen......

Tja als de dierenarts het al niet meer weet......moeten we hier nog mee doorgaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .