Milli Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Hey allemaal, mijn nijn heeft de laatste dagen nogal last van tranende oogjes, ik maak de oogjes wel iedere dag schoon met afgekookt water en ze zijn verder niet dik of ontstoken maar heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? of het erg is? ze niest ook regelmatig maar mij is opgevallen dat ze soms nogal wild speelt met haar plasbak en dan als ze haar neusje stoot gaat ze niezen dusja...
Milli Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 ik heb haar nu 3 maanden en ze heeft dit niet eerder gehad er is eigenlijk ook niks veranderd... dezelfde hooi, biks die ze al vanaf het begin heeft en de bodembedekking is van katoenvezel.. dan zou het eventueel aan de bodembedekking moeten liggen maar lijk me sterk als ze dit altijd al heeft gehad toch?
erinna Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 als ze nou wel ontstoken zijn of je weet het niet zeker kun je ook melk proberen.. je pakt gewoon melk uit de koelkast, doet het in een bakje, dan laat je de wasbak vol stromen met heel heet water, doet het bakje er in met de melk, zodat de melk wat warmer word(lauw/kamertemp) vervolgens druppel je ongeveer 2 druppels melk in der oogjes nou zul je je afvragen.. waarom melk... heel veel mensen weten neit dat melk beter is dan afgekookt water.. nou het zit zo in water zitten geen bacterien meer dus die spoelen het alleen maar en in melk zitten ook nog goede bacterien die vervolgens gaan vechten tegen de slechte bacterien in het oog en zo krijg je dus een snellere genezing.. ik doe dit nu zelf ook:) en het werkt super!! (hehe had dit verteld aan de dierenarts omdat die vanmij ook ontstoken oogjes heeft/had en die kon dat nog niet die begon meteen over zalfjes te praten dus ik had zoiets van dit werkt en het kost geen geld dus waarom van die dure zalfjes aanschaffen als dit toch al werkt... nou is de dierenarts bij mij toch nog gek op geld dus dat is dan ook de reden... maja ik zou zeggen probeer het een een paar dagen en dan in de ochtend en middag;) kijk maar wat je met het advies doet en ik hoor het wel;) xx
kmimmie Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 waar melk al niet goed voor is wist helemaal niet dat dat kon..
Hans Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 Kootje hier heeft ook zoiets. De haren onder zijn linker oog zijn wat vochtig.Nu minder dan eergisteren en ik heb er niks mee gedaan. Er is ook niks aan het oogje te zien.Hij heeft beide ogen gewoon evenvaak open, knippert niet etc.Het gedrag is normaal, gebit was vorige maand prima en er is geen tocht geweest.Ik kijk het wel ff aan.
Dollie Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 Ik zou even langs de dierenarts gaan, het kan vanalles zijn.. Haakjes op de kiezen waardoor de traanbuizen geirriteerd zijn bijv. en dat gaat toch echt niet weg met een beetje melk..
Aanbevolen berichten