elza Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Goedemorgen, Woensdag gaat mijn voedster beertje naar de dokter om alles weg te laten halen, ik blijf thuis bij het rammetje (moet natuurlijk heel de dag zijn liefje missen en daarna ook nog als ze een nachtje apart slapen) Hoe is jullie ervaring met een operatie bij het vrouwtje..dat is toch iets heftiger dan een mannetje omdat ze bij haar naar binnen gaan. Hoe lang lieten jullie man en vrouw apart? Nog tips verder?
Rian Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Ja, bij de voedster is de ingreep wat groter. Het wordt een buikingreep en dat heeft toch wat meer impact. Mijn voedster was na de ingreep erg dronken van de narcose (dus dat kun je verwachten), en bewoog haar achterpootjes niet, dwz ze hield ze stijf tegen haar buikje gedrukt, waarschijnlijk deed het haar anders pijn. Verder at ze niet, maar dronk ze ontzettend veel. Ik had hooithee gemaakt en laten afkoelen, daar heeft ze echt sloten van gedronken. Uit een bakje, want uit het flesje wilde ze niet drinken. Na een paar uur heel stil zitten en wat wiebelen heeft ze voorzichtig wat plukjes groen gekauwd. Pas na twee dagen at ze weer beter, dus ook dat kun je verwachten. Toen heb ik haar ook weer terug bij het rammetje gezet, hij was heel lief voor haar (waste haar, deed ze zelf niet) en zorgde er ook voor dat ze beter ging eten! Hij wilde ook spelen, maar merkte dat zij niet wilde en hield dan op. Al met al was het wel heftig voor haar, maar met veel zorg en liefde komt het helemaal goed. Zorg voor pijnstilling en dwangvoer! En laat haar op een handdoek zitten de eerste dagen, anders steekt het misschien in de wond. Controleer haar liefst elk half uur, en houd haar binnen!
The Email Female Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Mijn DA zei dat we de konijnen 10 dagen gescheiden moesten houden (tot de nacontrole van de wond). Ook mijn voedster was erg slap en futloos na de operatie. De eerste nacht is ze pas rond een uur of drie voorzichtig weer gaan eten. Ik heb een paar dagen pijnstilling en onstekingsremmers moeten geven. Dwangvoeren hoefde gelukkig maar een dag.
Rian Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Wat ook heel belangrijk is, en wat ik vergeten was te zeggen, is dat je een kruikje in een handdoek kunt wikkelen waar ze lekker warm tegenaan kan zitten. Ze zal de eerste dag veel moeite hebben om zichzelf goed warm te houden.
elza Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 10 dagen apart!! lijkt me wat overdreven toch? Kijk inderdaad even hoe het met ze gaat..en wat lief dat het mannetje voor haar ging zorgen. het is hier nu echt andersom. Ik ben gelukkig ook vrij van werk dus kan ik ze lekker verzorgen en met het mannetje spelen. Ze zitten al gezellig bij ons binnen. Moet er dan wel opletten dat zij niet jaloers word als hij lekker rond huppelt en zij opgelosten zit in een apart hokje.Ik zal voor de zekerheid al dwangvoer halen. Kon toch ook babyvoeding wortel zijn? Bedankt
Rian Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Zou ik niet doen. Je nijn heeft echt vezels nodig, vooral na een ingreep, en die zitten niet in dat wortelhapje. Recovery is het beste.
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Je gaat me nu toch niet vertellen dat je ram niet geholpen is?
YvonneH Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Ik heb ze hier niet uit elkaar gehad.Onze binnenkonijnen kunnen heel slecht zonder elkaar.Alleen bij de da waren ze gescheiden en op de terugweg heb ik ze lekker samen in het mandje gedaan en dat ging prima.Fuzzy was heel lief voor Sisi en ze deden gewoon wat rustiger aan.Sisi heeft dezelfde dag alweer goed gegeten en zelfs eventjes losgelopen. Ik zou na een operatie idd liever recovery dwangvoeren dan wortelhapje.
Laura1984 Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Hier is Nijn ook meegeweest naar de DA. Daar zijn ze weer bij elkaar gezet toen Minky wakker werd Ook hier thuis hebben ze gewoon bij elkaar gezeten. Minky was ook direct heel erg wakker en weer levendig. Nijn was heel lief voor Minky, ging tegen haar aanliggen (helaas wel boven op de snuggle safe, die voor Minky bedoeld was) en waste haar. Minky at na 2 dagen weer goed. Tot die tijd hebben we haar gedwangvoerd met Critical Care (=vergelijkbaar met Science Recovery).
Rian Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Je gaat me nu toch niet vertellen dat je ram niet geholpen is? ???Waar staat dat?
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Ze praat over een rammetje.......
elza Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Het rammetje is gewoon geholpen hoor!! Nu zij nog..
elza Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 jaja mag over een kwartiertje bellen..die andere hier loopt haar heel de dag al te zoeken..arm beesie
elza Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 mag haar na 4e ophalen. alles was goed gegaan, ze liep alweer wat rond te banjeren..
Laura1984 Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Fijn dat alles goed is gegaan! Hopelijk is ze dan ook weer snel de oude!
elza Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 Nou ze is weer thuis, sorry beetje late reactie, maar er moest natuurlijk ook gegeten worden. Ze zit in een kooi met handoeken en een lekker fleeche deken. Ze heeft er al lekker nestje van gemaakt. Brutus komt af en toe kijken bij haar in het hok, de ene keer is hij heel lief, maar hij heeft haar ook al 2 keer in haar kont gebeten. 2e keer werd ze boos. Zal dit iets te betekenen hebben dat hij zo doet..zij is normaal gesproken de baas hier.
Resii Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Denk je niet dat het fijn voor je voedster is om haar vandaag rust te geven? Het lijkt me niet echt fijn als je je al niet lekker voelt en er komt dan nog iemand in je kont bijten Misschien is het beter om morgen Brutus pas weer bij haar te laten als ze wat aangesterkt is?
elza Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 haha ja we hebben nu het hokje ook dicht gedaan, wilde even kijken hoe het zou gaan, hij zat zo zielig naar binnen te kijken..en hij is over het algemeen rustig en een goedzak....hij schrok zich dan ook rot toen ze boos werd. Kijk morgen wel weer of ze nog steeds verliefd zijn..bedankt
elza Geplaatst: 15 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2009 oke help!!! Beertje is weer beetje opgeknapt loopt nog wel een beetje raar maar eet en drinkt al goed. Brutus komt soms heel voorzichtig kijken en dan reageert zij gelijk zo kwaad, net waren ze beide uit het hok en huppelde wat door de huiskamer en toen vloog ze brutus ineens aan. is dit normaal? Dat het gewoon overgaat nadat ze helemaal hersteld is? Of gaan jullie me dadelijk vertellen dat ik ze opnieuw moet gaan koppelen?
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 oktober 2009 Geplaatst: 15 oktober 2009 Ze wil met rust gelaten worden!!De operatie is best heftig 3 dagen van slag is zeker normaal.
elza Geplaatst: 15 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2009 alright, dus nog een paar dagen apart laten dus hokken wel naast elkaar natuurlijk..ze gaat trouwens wel naar het andere hok om te plassen dat is dan wel weer grappig.. bedankt
elza Geplaatst: 15 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2009 nou de rollen zijn nu weer opgedraaid..beertje huppelt lekker rond en als ze maar in de buurt van brutus komt rent hij als een idioot weg terwijl ze helemaal niet doet..ze loopt of staat er alleen maar. Wat moet ik nu doen? Wel of niet samen in het hok vanacht?
Aanbevolen berichten