Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Mijn konijn eet ineens niet meer, ik weet nog niet of ze drinkt..Gisteravond heeft ze wel voor het eerst boerenkool gehad.. Dus ik zit te denken aan gas.. Maar wat moet ik nu doen? ze wil geen witlof of biks, niks..:(
Jsmn Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Zit ze ook steeds stil in een hoekje met de ogen halfgesloten? Misschien kun je eens zachtjes voelen hoe haar buikje aanvoelt? Hard of heel zacht? Of gewoon normaal?
Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Ze zit inderdaad stil in een hoekje en ogen halfgesloten dur buik voelt verder normaal..
Jsmn Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Sinds wanneer heeft ze niets meer gedronken denk je? Als dit al sinds vannacht is zou ik sowieso zorgen dat ze vocht binnenkrijgt want dit is erg belangrijk. Verder zal ik de dierenarts bellen en zorgen dat je zo snel mogelijk terecht kan, want mocht het gas zijn.. moet je wel snel ingrijpen, anders kunnen haar darmen gaan stilvallen.
Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 alhoewel wel een beetje harder dan normaal!
Jsmn Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gas-en-verstopping-bij-konijnen.html
Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Help!! Hoe moet ik dat vocht precies binnenkrijgen, ik heb geen idee sinds wanneer ze het heeft gisteravond was nog gewoon..
Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Maar ze ademt niet snel, en is niet onrustig..
Jsmn Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Ze hoeven niet alle symptomen van de lijst te hebben om gas te kunnen hebben. Als je konijn zich al anders gedraagt dan normaal en niet meer eet is er vaak al iets niet goed met je konijn. Het is belangrijk dat je de dierenarts belt en een afspraak maakt voor vandaag.
Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 We hebben om twaalf uur een afspraak
Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Super bedankt voor je advies!! We waren er op tijd bij, ze heeft een spuitje gehad en heeft spul meegekregen. Bij de dierenarts ging ze ook ineens hooi eten xD. Ik denk dat het wel weer goed komt, ze was ook niet uitgedroogd ofzo!
Jsmn Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Oke heel fijn dat je naar de dierenarts was gegaan welk spul heb je meegekregen als ik vragen mag:$?
Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 jawel, maar eerlijk gezegd weet ik dat niet.. het staat er ook niet op ofzoo.. Maar het zit in zo'n spuitje, en het is beetje plakkerig, vloeibaar en doorzichtig
Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Het gaat wel beter, soms eet ze wat hooi en alles komt ook wel weer op gang maar ze heeft wel diaree, ten minste het is heel dun kan ik dan hooithee maken?
Jsmn Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Ik zou het gewoon even afwachten. Waarschijnlijk is het nu wat dun omdat de darmen van slag zijn. Als het morgen nog steeds zo dun is zou je het kunnen doen, maar ik zou nou gewoon even wachten tot de medicijnen hun werk goed gaan doen.
Elsjeee Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 oke, ik heb geduld (A) Heel erg bedankt voor de alweer zo snelle reactie!!
Jsmn Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Haha graag gedaan hoor! Ik heb laatst nog meegemaakt dat 1 van mijn konijntjes gas kreeg, en hij was er de volgende dag al weer helemaal bovenop. Ik ben allang blij dat je de adviezen hier serieus neemt en meteen een afspraak hebt gemaakt bij de dierenarts:mdr:
pleuntje Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Stamper heeft ook best al wat gasaanvallen gehad. Nu weet ik hoe hij er weer bovenop komt. Ik geef dan pijnstillers en darmstimulerende middelen en ik dwangvoeder dan regelmatig een beetje. Tot nu toe heb ik hem er weer bovenop gekregen. De dierenarts doet ook niet meer dan dat. Oh ja, ik masseer zijn buik dan een tijdje. Je voelt de gasbellen gewoon naar beneden gaan.
Aanbevolen berichten