Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zou graag mijn konijn wegen, omdat ik het voer precies wil gaan afmeten(ik weet het, had het allang moeten doen..) maar ik weet niet echt hoe ik dat moet doen. wij hebben een oude personenweegschaal, maar daar moet je eerst tegen aan trappen voor hij het doet en hij weegt alleen met hele kilo's. verder hebben wij nog een keukenweegschaal, maar dan geen digitale en die gaat maar tot 5 kilo. dan hebben wij ook nog een elektrische, maar daar is mijn moeder heel zuinig op, want ze gebruikt hem zelfs bijna niet bij het koken.

welke meot ik gebruiken en hoe moet ik het doen?

Geplaatst:

Ik zou het met de electrische doen. Hierop kan je een bak zetten waar het konijn in past, en dan de weegschaal tarreren (op 0 zetten). Zo kan je je konijn wegen zonder dat de weegschaal vies wordt.

Eerst even je moeder lief aankijken of het mag ;)

Of even wachten tot ze bij de Blokker in de aanbieding zijn en zelf 1 kopen, zo duur zijn ze eigenlijk niet.

Geplaatst:

ik hb zelf voor mensen een digitale weegschaal die geeft bij 55,5 aan daar weeg ik mijn konijnen op. En je mag 25 gr per kilo gewicht konijn en als je dat bijv omrekent in l dan weet je ook hoeveel je mag geven. ofz.

Geplaatst:

Personenweegschaal kan opzich wel, al is het niet echt nauwkeurig. Dan kun je er beter zelf op gaan staan en kijken hoeveel je weegt, en daarna met je konijn eropstaan en het verschil berekenen. Als je denkt dat je konijn minder dan 5 KG weegt kun je het proberen met de keukenweegschaal.

Geplaatst:

Of even wachten tot ze bij de Blokker in de aanbieding zijn en zelf 1 kopen, zo duur zijn ze eigenlijk niet.

Pcie, die kosten in de aanbieding maar 10 euro of zo. Koop er een dan, leg wat lekkers op de weegschaal, en klaar ben je.

En iets afwijken mag het wel hoor, het hoeft niet perse tot op de gram nauwkeurig.

Geplaatst:

ik heb haar in het kistje in haar hok gezet en dat op de personenweegschaal gezet. toen dat kistje alleen gewogen en ze weegt 4,5 kilo. dat is eigenlijk 1012,5 gram voer. maar dat kan ze neit echt op, dus rond ik het maar af naar 1000 gram.

maar toen had ze de smaak te pakken, want ik had het voer in haar bakje gedaan en kwam terug bij het hok. toen zat ze gewoon op de weegschaal alsof ze wilde zeggen dat ik niet zo moeilijk moest doen!

Geplaatst:

4,5 keer 25 lijkt mij ook 112,5 haha. Een kilo is wel erg veel. Moet er zelf niet aan denken :P

Maarre ik heb laatst een digitale weegschaal in de aanbieding bij de blokker voor 15 euro gekocht. Een supergoed ding.

En ik heb het geluk dat die snel genoeg kan berekenen. Net lang genoeg voor de nijntjes om nog even rustig te blijven zitten. Ze lopen niet snel weg en hoef ze dan ook niet in een doos te doen. Ideaal!

Oh en hij klopt ook nog want de DA kwam op precies hetzelfde gewicht uit laatst bij Happy als ik zelf.

Ook een goede manier om te testen of je weegschaal wel klopt:yes:

Geplaatst:

je kunt ook zelf op de weegschaal gaan staan en onthouden hoeveel je weegt

en dan je konijn pakken en er weer op gaan staan dan doe je jou gewicht min het gewicht van jou en je konijn samen.

dan weet je ook hoeveel die weegt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .