suzieflap Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Mijn konijn van 10 jaar oud heeft (bijna) continu haar hoofd omhoog. Tandjes kun je zien. Ik heb hier wel een foto van: Wat is er met haar aan de hand? Ik dacht dat het kwam omdat ze niet zoveel meer zag, maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze het misschien benauwd had? Ze doet dit al een poosje, maar zo heb ik er nooit overna gedacht! Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Dollie Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Heeft ze haar hoofdje aldoor zo?! Wat raar.. Ik zou toch even langs de dierenarts gaan want dit lijkt me niet normaal!
_Danielle Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Dat ziet er inderdaad niet helemaal goed uit...Zou direct een DA bellen...
suzieflap Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2009 Ze heeft het niet aldoor zo, maar wel behoorlijk vaak. Haar leeftijd speelt natuurlijk ook een rol, maar ik vond het ook al raar :(
_Danielle Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Waarom speelt haar leeftijd een rol? Dit konijntje heeft duidelijk iets, dat hoeft helemaal niets met haar leeftijd te maken te hebben. Nogmaals, ik zou de DA bellen.
suzieflap Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2009 Waarom speelt haar leeftijd een rol? Dit konijntje heeft duidelijk iets, dat hoeft helemaal niets met haar leeftijd te maken te hebben. Ik bedoelde het eigenlijk zo van, ze is nu al zo oud. Dus nu kunnen er ouderdomsproblemen en andere ziektes voordoen. De laatste keer dat we met haar naar de dierenart zijn geweest, heeft de DA gezegt, dat als ze teveel pijn kreeg het beter was om haar in te laten slapen. Ik zal dus zo snel mogelijk even met haar langs de dierenarts!
_Danielle Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Ze is niet al zo oud, ze is redelijk op leeftijd ja, maar zĆ³ oud is ze ook weer niet. Ik bedoel, ze is niet bejaard. Als ze verder nog gezond is en in goede conditie is, kun je niet zomaar de ouderdom de schuld geven. ik vind uberhaupt dat dat nooit kan.. 'En andere ziektes' zijn ook niet te wijten aan ouderdom. Misschien heeft ze inderdaad wel iets waardoor ze bijv. benauwd is, wat heel makkelijk verholpen kan worden en ze dan nog bijv. 4jr kan leven. Eet en drinkt ze nog wel gewoon? Gedraagt ze zich verder raar? Zorg wel dat je naar een konijnkundige DA gaat he!
suzieflap Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2009 Ja sorry als ik wat verkeerd zeg, maar ik heb niet superveel verstand van konijnen, daarom vraag ik het. Een konijn van 10 jaar, bijna 11 vind ik toch behoorlijk oud! En omdat ze nu wat zwakker wordt, is ze toch vatbaarder voor ziektes? En ik hoop inderdaad, met heel mijn hart, dat ze nog lang mag leven! Ze eet genoeg, en drinkt ook normaal. Verder gedraagt ze zich niet raar. Ze is hooguit wat schrikkeriger geworden maar dat kan ook komen omdat haar zicht wat verminderd. dat weet ik niet. Verder is alles normaal. Wel bedankt natuurlijk.
_Danielle Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Nouja, konijnen kunnen behoorlijk oud worden. 10/11 jaar is inderdaad een konijntje op leeftijd, maar wil haar nu niet direct stokoud noemen. Ze zou namelijk zo maar nog een paar jaartjes kunnen leven (mits in goede gezondheid en conditie natuurlijk). Haar leeftijd heeft niet direct te maken met het vatbaarder zijn voor ziektes. Als ze ouder wordt en minder gaat eten e.d., zou dat wel zo zijn, maar da's bij ieder konijn zo. Overigens, hoe dan ook, als ze ziek zou zijn (ondanks haar leeftijd) moet daar natuurlijk wat aan gedaan worden, maar dat ben je vast met me eens. (ik vind trouwens dat ze er, voor zover ik kan zien op de foto, nog wel heel goed uit ziet!)
Saf Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 10/11 jaar vind ik erg netjes voor een konijn ze kunnen idd ouder worden. Maar de realiteit is echter dat omdat hun wilde voorouders maar een jaar of 3 worden hun lichaampjes eigenlijk niet gebouwd zijn om echt lang vol te houden. Ik zou er ook even mee naar de dierarts gaan. Het is niet normaal dat ze zo met haar kopje doet.
Britt Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 ik vind 10 jaar al goed oud, 't kan aan de ouderdom liggen, maar ook ergens anders aan.
Maggy Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Ben je al naar de DA geweest..?Misschien kan ze het niet omlaag doen,moet je denken hoe verkrampt haar spieren dan wel niet zullen zijn!
lianne Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Misschien een gekke vraag, maar trekt ze zo met haar hoofd als ze voornamelijk aan het eten is?
The Email Female Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Ik zou naar de DA gaan voor controle, misschien heeft ze het idd benauwd.
suzieflap Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2009 Ik ga morgen zo snel mogelijk met haar naar de DA ^^Ik hoop dat het niets ernstigs is. @ lianne: Ze doet ht wel voornamelijk als ze aan het eten is, of heeft gegeten ja!@ -Danielle: Ze ziet er verder inderdaad nog goed uit ja, bedankt.Ik ben het zeker met je eens
lianne Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Suzieflap, laat dan de kiezen controleren! Dit doet Nijn namelijk ook altijd als hij haken op zijn kiezen heeft zitten! Dan zitten de haken zo in de weg dat de slikreflex bekneld word door de pijn die de haken veroorzaken. Heb er nog een filmpje van (vlak voordat we naar de DA vertrokken), zal eens kijken of ik het voor je kan uploaden.
ZaZa Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Jaaaaaaa...daar komend de vragen weer.. Niest ze veel ? Heeft ze een snotneusje (gehad) ? Waarom zei de dierenarts dat toen over dat in laten slapen bij pijn..Had ze toen pijn..oftewel; Wat mankeerde ze toen en hoe lang geleden was dat ?
lianne Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Shoot ik kan mn oude SDkaartje dus nergens vinden om het te laten zien. Had het toen gefilmd voor de DA om te laten zien wat de problemen waren (was net voor vertrek na de DA). Suzie, mijd ze mometeel ook bepaalde soorten eten? Vertoont ze nog andere symptomen rondom het eten?Sorry mensen... maar ik ga icm met het hoofdtrekken+eten toch voor haken op de kiezen omdat het voor mij zeer bekend klinkt. Jammer dat ik het filmpje kwijt ben van nijn...
ZaZa Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Oh, maar ik geloof je direkt hoor !Het is sowieso een veelvoorkomende kwaal..
lianne Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Oh, maar ik geloof je direkt hoor !Het is sowieso een veelvoorkomende kwaal..Haha gelukkig. Maar ik denk dat het voor Suzie nu van belang is dat ze naar een goede DA gaat die haar konijn ook aan een grondige gebitsinspectie wilt onderwerpen. Het hoofdtrekken wat hier gebeurd is altijd heel naar om te zien, je gaat idd denken dat je konijn het benauwd krijgt maar dat komt echt doordat hij/zij het eten niet goed weggeslikt krijgt.
handschoen Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Het zou inderdaad best wel goed een gebitskwestie kunnen zijn denk ik.Het doet me ook wel een beetje denken aan toen mijn konijn erg benauwd was.(pasteurella) Alleen toen kon ik ook heel goed aan zijn manier van ademhalen zien en horen dat hij benauwd was. In ieder geval zat hij toen ook wat meer met z'n hoofd omhoog en ook vooral bij het eten. Ook ging het eten toen een stuk moeizamer vanwege de benauwdheid. (al zat hij dan niet in zo'n extreme positie als op de foto)Het zal wel geen pasteurella zijn, want dan had je vast wel iets gemerkt als niezen/natte neus/snot, maar misschien heeft ze het toch op de een of andere manier dus wel benauwd?
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Waarom gaan konijnen vaak dood ....doordat ze niet de juiste behandeling krijgen.Ze kan het benauwd hebben en of oorontsteking.....zeg je dan laat maar als het erg genoeg word laat ik haar inslapen ipv gelijk beandelen? Een tipje zoek een konijn kundige da......wat je zegt gezien haar leeftijd wat gemiddeld is, Laat een da haar al gauw inslapen ipv de juiste behandeling te geven. Mijn oudste konijn is 18 jaar gew6rden was met 11 jaar blind en deed het prima!
Laura Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Zoiets had mijn cavia.. Heel raar maar die was toen als een gek toen in zijn hok wezen rennen en de volgende dag deed hij dat ook, alsof hij naar ademsnakte en hij bewoog zijn koppie ook heel raar, toen ik naar school kwam en terug kwam lag hij dood..
suzieflap Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Ik heb het nog even aangezien met Flappie. Ik weet dat ik van jullie eerder naar de DA zou moeten. Maar nu gaat het echt te ver, ze eet niets meer en ik help haar met drinken dus we gaan vanmiddag om half 5 naar de dierenart.. Ik hoop op goed bericht, al betwijfel ik dit. Ik zal jullie op de hoogte houden!
Aanbevolen berichten