rabbitm Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Hai alle lezers,Ik heb twee konijntjes (dwergjes) en ik heb een buitenhok ze hebben 2 dagen nadat ik het hok heb verschoond al maden !! Ik schep het "poephoekje" dan leeg maar dat is ook geen doen elke dag. Ik heb wel een soort middeltje gekocht wat je in water moet doen en als je dan het hok gaat verschonen moet je daarmee het hok schoonmaken. er staat op dat het niet slecht is voor de gezondheid maar toch vertrouw ik het niet. Ook gebruik ik geurstop ook dat werkt niet Wie heeft er tips of wat-dan-ook Alvast bedankt:bigboulay:
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 maden? zit het aan de kontjes of in het poephoekje? als het maden zijn zitten ze op de kontjes en is het zaak heel snel bij een dierenarts te komen. de wormpjes in de poephoek kunnen geen kwaad, wel gewoon elke dag even schoonmaken.
rabbitm Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2009 het waren maden in de poephoek niet aan het kontje
nonneponnn Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 ielh wat vreemd..Mijn konijn heeft daar geen last van.. ook niet gehad met die hitteMisschien vaker schoonmaken?
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 dat zijn uitgekomen vliegen eitjes. gewoon echt even elke dag t poephoekje schoonmaken. verder geen rotzooi gebruiken is niet nodig.
Jsmn Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Eens met degene hierboven. Goed schoonhouden die boel. Wel vies om te zien lijkt me.
Christel00 Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 zijn de maden al weg? zwijg mij over maden..op 15 augustus is mijn liefste plekske eraan gestorven waar ik ben doorgegaan, dat wil ik nooit meer meemaken!!maden zijn gruwelijk voor je diertjeop 12 uur tijd gaat het van een wond van de grootte van 1 euro naar een hele open wond van de achterkantje konijntje ziet er enorm van af (ook al tonen ze het niet)en ze zitten meestal ook IN je beestje, en vreten binnenin alle organen op ik heb hem moeten laten inspuiten, het was te pijnlijk wees aub heel voorzichtig als je er nog ziet in de poepbak groetjes!christel
Snowy&Witje Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Ik had ook ooit maden, lang geleden. Ik had een heletijd niet het hok verschoond en super veel maden waren er toen. Ik heb toen de tuinslang gepakt en alles weggespoten.
Mariellexxx Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Ik controleer sowieso elke dat van beide konijnen de kontjes, de oogjes, de neusjes/mondjes en de oortjes op viezigheid, natuurlijk neem ik dan ook de nageltjes en pootjes even mee.Is gewoon dagelijkse kost voor mij, ze zijn eraan gewend, en ik heb zelf gelukkig nog nooit vieze vliegeitjes die uitgekomen zijn bij mijn nijnen gehad :|
rabbitm Geplaatst: 12 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2009 bedankt, het gaan nu denk wel over met de vliegjes want het word winter,, maar ik ga wel een nieuw hok kopen want het word echt te vies terwijl het pas een jaartje oud is :(
Mireille Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 maden in je poephoek zijn niet de maden die schadelijk zijn voor je konijn
wupsie Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 heb je al eens gedacht aan een hoektoiletje? das een bakje wat je dan gewoon in de poep/plashoek zet. deze kun je gemakkelijk elke dag leeg gooien. zo blijft je (nieuwe) hok mooi schoon
babsske Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 zon heoktoilet is inderdaad wel makelijk zo blijft de rest van je hok ook langer schoon,en ook ik zeg dat je voorzichtig moet zijn controleer je beestje wat vaker als voorheen vooral zijn kontje even optillen en controleren.ook zodra er viezigheid aan zen kontje zit meteen verwijderen.dit ommaden op je konijn te voorkomen want het zijn geen schadelijke maden op je poep maar ze kunnen we andere vliegen en maden aantrekken die wel schadelijk zijn voor je konijn..elke dag dus de poep verwijderen hok verder goed schoonhouden en je konijnen goed controleren en schoonhouden.
patje1983 Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 ik heb tot op heden gelukkig nog geen maden gehad,zon toiletje werkt hier helaas niet,voorheen had ik die al voor dora en diego, maar die gooien heb het hele hok door en krijg ik niet zinnerlijk(voordeel dar diego nu in de ren zit en dora in een 2 verdiepinghok want de ren moet nog worden aangepast) de 2 kleintjes van mij vinden een toilet ook niets en gooien hem nu de ren door(waar die nu staat)
Aanbevolen berichten