stampertje-lover Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 hoi:bounce:mijn konijn is al heel lang verkouden.kan iemand me wat tips geven hoe het mis kan stoppen.(we zijn al bij de dokter geweest hij moest onder narcose daarna kregen we medicijnen ofzo deden we naar een paar weken werkte toen stopte want we dachten dat het niet meer hoefte maar kwam terug (HELP ME!!!!))of hoe het minder word.ps:zijn verkoudenheid is niet heel erg hoor:angel:
Laura1984 Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Niest hij alleen, of komt er ook snot uit zijn neusje?
stampertje-lover Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 als hij niest niest hij ook snot een beetje maar dat was vroeger als hij nu niest komt er geen snot maar soms als hij lekker rustug is en ontspand hoot ik soort van geluidje.
Laura1984 Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Alleen niezen kan allerlei oorzaken hebben, bijv. stoffig hooi of stoffige bodembedekking, of stof in huis. In dat geval zou je eens een andere bodembedekking kunnen proberen, of het hooi goed uitkloppen voordat je het geeft. Als je konijn echt een snotneusje heeft, dan dient dit behandeld te worden. Het beste is dan z.s.m. naar een (konijnkundige) dierenarts te gaan. Hoe sneller je er bij bent, hoe beter het te behandelen is. Snot is een hardnekkige ziekte.
stampertje-lover Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 en als je nog meer tips hebt ze zijn hier altijd welkom
stampertje-lover Geplaatst: 9 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2009 als iemand ander nog een tip heeft is het ook welkom.maar ik heb ook op google gezien dat je ook een zoutopslossing kan gebruiken dat de bijv 1 druppeltje in elk neusgat kan dat dan ook ???
ZaZa Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Zo te lezen heeft je konijntje Snot.Welke medicijnen heb je toen gehad ? Snot is een ziekte die te genezen is, maar daar moet je wel mee naar de dierenarts.Het vervelende van Snot is dat het zelf niet dodelijk is, maar de gevolgen als je je konijn niet laat behandelen, zijn dat wel.Natuurlijk kan je druppelen met een zoutoplossing, maar je maakt je konijn daar echt niet beter mee... Ga dus niet zelf aan de slag..wacht ook niet tot het over gaat, want dat gaat het niet...maar ga maandag gewoon naar de dierenarts terug.
stampertje-lover Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 maar kijk elke keer als ik bij hem ben en hij gaat niezen dan zie ik helemaal geen snot ik gebrijk helemaal niet andere dinge behalve zaagsel ik heb al een tijdje zaagsel daarvoor had ik stro maar bij het zaagsel niest hij veel minder dan bij het strokan het niet een soort konijnen asma zijn ???
stampertje-lover Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 of kan het ook komen dat hij noch niet gecastreerd is.
Sascha Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Wat dacht je ervan om eens naar een andere dierenarts te gaan? Een ding weet ik wel, en dat is dat konijnen niet zomaar horen te niezen.
stampertje-lover Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 okedankje dat jullie me allemaal helpen;)
stampertje-lover Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 hopelijk vind ik deze keer een betere;)
Laura1984 Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Misschien kun je hier eens kijken of er een dierenarts in je buurt tussen staat: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Dit is een lijst met dierenartsen die door leden op dit forum als konijnkundig ervaren zijn.
stampertje-lover Geplaatst: 12 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2009 ok dank jullie allemaal voor jullie tips en hulp
Wizzeke Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 ja ik zou ook misschien eens naar een andere dierenarts gaanmisschien is die waar je nu gaat 'niet zo goed' in konijntjes
silly1984 Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 mijn konijn had ook maanden last van niezen,zijn bij 3 dierenartsen geweest maar niks hielp...Nu gaat het sinds 2 maand erg goed hoor hem eigenlijk nooit meer.Koop nu steeds stro van puik(is minder stoffig dan andere merken)En sindsdien gaat het goed:D
Aanbevolen berichten