sippi__x Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Hallotjes Heb daarnet een afspraak bij de DA gemaakt om Cassis te laten castreren.Woensdag (heb ik geen school :he:) breng in hem om 11 u naar de DA.Ik heb dit al eens meegemaakt maar ik blijf het spannend vinden !Ik heb wel weer wat vraagjes :yes: : 1) Cassis sproeit de laatste tijd heel erg ! Gaat dit na de castratie ophouden ? 2) Mag ik Cassis een paar daagjes binnen houden ? Ik bedoel, kan dit met het weer ? Gaan jullie duimen dat alles goed gaat woensdag ?! Sippi. :heart:
Laura Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 1) Ja dat zou inderdaad veel minder worden ja2) Ja even binnen miss net 4 dagen en dan op een handdoek buiten in het hok.tuurlijk
sippi__x Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Jammer dat er niemand reageert :frown:
sippi__x Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Neeeee !! Zo bedoelde ik het niet Dat er zo weinig reacties komen, ik blij dat jij toch al meeduimt voor morgen :yes:
elvira88 Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 heej, ik heb niet echt antwoorden op je vragen maar wil je wel even veel succes wensen voor morgen en natuurlijk duim ik voor Cassis. Kan me voorstellen hoor dat je het spannend vind, het komt vast goed
Laura Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Ik had mijn Zorro de eerste 5 dagen binnen en daarna heb ik hem ook weer naar buiten gedaan. En hij sproeit ook minder.
sippi__x Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Maar is het geen te groot temperatuursverschil nu ?
nonneponnn Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 heel erg veel succes.Ollie is precies een week geleden gecastreerd en dit gelukkig erg goed..
sippi__x Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Bedankt !Fijn dat alles goed gedaan is bij jouw
Laura1984 Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Waarschijnlijk zal het sproeien wel minder worden na de castratie. Onze ram Nijn is in december gecastreerd, hij heeft daarna 3 dagen in de schuur gezeten, en is toen weer naar buiten gegaan. Hij heeft wel in totaal 1 week (dus ook nog buiten) nog op handdoeken gezeten. Als je hem nu echt binnen haalt, is het temperatuur verschil al best groot. Je zou hem ook in een schuur kunnen zetten (als je die hebt) of in een kamer waar de verwarming uit is, en bijv. de hele dag het raam open kan staan, zodat het er een stuk kouder wordt dan in de rest van het huis. Heel veel succes morgen!
Choco en Nijntje Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Succes morgen !Natuurlijk duimen we voor Cassis !(leuke naam trouwens)
sippi__x Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Bedankt Maar Cassis staat nu al in het tuinhuis (tijdelijk tot het nieuwe hok er is enzo)Dus hij kan naar binnen ? Op mijn kamer is zo'n kiep-raam en dat staat heel de dag open behalve 's nacht. Kan dat dan ?
Laura1984 Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Als op je kamer de verwarming uit is, lijkt me dat het geen probleem is. Als je het raam overdag open laat, dan blijft het toch redelijk koel. Wil je hem deze herfst/winter nog wel echt buiten zetten? Dan zou ik er nl. niet te lang meer mee wachten, het is toch flink kouder aan het worden, vooral 's nachts. De konijnen zijn nu bezig hun wintervacht op te bouwen.
sippi__x Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Ja Cassis gaat naar buiten, maar hij zit al half buiten (tuinhuis) en daar is het eigenlijk niet echt warmer als buieten...
sippi__x Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Ik heb Cassis binnengebracht ! Ik moet straks tussen 16.00 en 17.00 eens bellen om te vragen of ik heb mag komen halen.
sippi__x Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Het is heel goed gegaan ! Cassis is echt wel een konijn dat zot is op eten hoor,, hij heeft al veel andijvie gegeten en SS en keutelt er nu op los Dus alles is prima verlopen !!En toen ik hem bij de DA ging halen had de DA een "verrassing" voor mij ...Ze had Cassis zijn balletjes voor mij even bijgehouden zodat ik ze ng eens kon bekijken in zo'n potje met van dat speciaal water. Echt grappig om zo twee "dingen" te zien zweven in een potje Ze doet niet bij iedereen maar alleen omdat ik zo geĆÆnteresseerd ben in dieren en graag DA wil worden ! Ik mag binnenkort ook een castratie van een konijn meemaken ! Spannend hĆ© ? Maar dat kan wel nog even duren hoor... Dus alles is heel goed verlopen
Kiwi Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Hihi, ballen op sterk water! Fijn dat hij alweer helemaal opgeknapt lijkt!
sippi__x Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Jaa, het is echt grappig ! :mdr:Ik zal er eens even een foto van maken
Catelootje! Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 niet dat je daar nu nog veel aan hebt, maar mijn ram sproeit niet meer na zijn castratie in nederland (in juli). zeker nadat ik naar een ander kot was gegaan (in september) laat hij ook bijna geen keuteltjes meer buiten zijn hok (deed dat thuis nog wel, maar daar hadden we nog 2 katten -> territorium afbaken ... )! hoop dat alles goed is gegaan! edit: ik zie dat hij er weer uit is! :)
Laura1984 Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Wat fijn dat het zo goed is gegaan, en wat goed dat hij alweer zo flink eet! Hihi... grappig dat ze dat bewaard hadden
Aanbevolen berichten