Laura Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Ik had een vraag over het inënten van konijnen.Ik laat mijn konijnen inënten bij mijn fokker tegen RHD en Myx.Maar horen dat 2 apparte spuitjes te zijn of gewoon 1 spuitje?Ze kregen er maar 1.
catharina Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Hoimijn DA ded het ook in 1!!! Catharina
_Danielle Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Die combinatiespuit is volgens mij helemaal niet goed! Of ze moeten alleen tegen myx geënt zijn. VHS hoeft maar 1x per jaar, dus het kan wel dat ze de ene keer 1 enting krijgen, en de 2e x 2 entingen.
Laura Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2009 Aangezien ik net las dat iemand zei dat haar 1e konijn voor myx moest en de andere voor RHD vroeg ik me dus af of het 2 apparte spuitjes zijn. Of dat het allebij in 1 zit.
Laura Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2009 Die combinatiespuit is volgens mij helemaal niet goed! Of ze moeten alleen tegen myx geënt zijn. VHS hoeft maar 1x per jaar, dus het kan wel dat ze de ene keer 1 enting krijgen, en de 2e x 2 entingen. Mijn fokker zei dat het tegen allebij was. Tenzij hij de ene myx heeft gegeven en de ander voor RHD. Maar het kwam uit hetzelfde potje.1 potje. En was toen net open gemaakt.
Dollie Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Dan zou je even op moeten zoeken welke entstoffen goed zijn.. Wat Daniëlle zegt heb ik nl. ook al eerder gelezen.
Sascha Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Mijne kregen 2 aparte spuitjes. Denk idd dat 1 spuitje niet goed is omdat de entstoffen zich dan door elkaar mengen.
Laura Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2009 Ik ga even mijn fokker mailen, kijken of ze er antwoord op geeft. Dan vraag ik wel waar ze nou voor ingeënt zijn en welke entstoffen ze gebruikt.
_Danielle Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Je hebt verschillende entstoffen; sommigen zijn oké, anderen zijn echt niet goed. Die combinatiespuit bevat volgens mij entstoffen die dus niet oké zijn. Volgens mij horen het twee aparte spuiten te zijn.
Laura Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2009 Ze krijgen die dingen van hun DA. Zo ver ze mij de vorige keer verteld heeft.
L&L Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 De DA zei tegen mij dat veel fokkers dat uit gemakzucht deden zodat ze niet een extra spuit moeten nemen (zijn toch weer kosten) alleen dat het niet zo goed is omdat dan de entstoffen inderdaad met elkaar gingen vermengen. Bij mij zijn het er ook altijd gewoon twee en twee keer in het jaar in maart en sept.
Mexflex Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Mijn konijn is laatst ook ingeënt en kreeg 2 spuitjes. 1 links en 1 rechts in de flank.
Laura Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2009 Maar hij had maar 1 potje ding waar hij het eruit haalde. Geen 2 en hij had hem net open gemaakt. Zou dat potje gewoon die 2 stoffen in 1 zijn dan dat ie ze gewoon zo gekocht heeft of iets?
_Danielle Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Ja, dat klopt.. Dat bestaat.. Maar zoals ik al zei, is die combinatiespuit volgens mij niet goed (geen goede entstoffen).
JoBoris76 Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Is het niet zo dat je konijn nu alleen voor Myx. is geënt?? Binky krijgt bij de 1e enting altijd 2 spuitjes en bij de 2e 1tje en die was alleen voor Myx.
Laura Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2009 Ik heb geen idee, hij zij voor allebij. Maar ik wacht maar af op het mailtje van mijn fokker.
L&L Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Je hebt geen boekje erbij gekregen dan? waarin het staat.
Laura Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2009 Nee? 't is bij mijn fokker op de kinderboederij.
L&L Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Dan zal je het denk ik moeten doen met zijn antwoord.
Alina Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Mijn konijn heeft voor 5 weken terug de inentingen gehad.Ze was toen 8 weken en kreeg 2 spuitjes
Rowy Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Zover ik me kan geheugen heeft mijn DA maar 1 spuit gegeven aan mn konijn. Maar as. donderdag moet ik weer voor de najaarsenting ik laat je het dan wel weer weten hoeveel ze er dan heeft gekregen.
Rowy Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Ik ben gisteren bij de DA geweest en ze heeft er 2 gekregen ... vorige keer niet goed opgelet dus
patriciapatty Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 2 spuiten 1 lyomyxovax tegen myxomatose1 cunical heb t boekje nu voor me liggen
Aanbevolen berichten