raylaatje Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Hoi! Laatst heb ik hier ook al een topic geopend, omdat roxy (en de dag erna ook yana) EC had/heeftMet Roxy gaat het nu weer beter, is best vrolijk, valt niet meer om, geen schuine kop, wel een beetje vieze(nietverzorgde) vacht en laat soms nog urine lopen, ook is hij nog wat mager. yana daarintegen, eet niet echt goed, begint nu toch wel écht mager te worden, laat váak urine lopen, kan haar hoofd niet overeind houden, die gaat namelijk heel langzaam naar rechts, dan zet ze hem weer recht, dan gaat die weer langzaam naar rechts en zet ze hem weer recht, dat de héle dag zo door. wat moet ik nou met haar? blijven dwangvoeren of weer mee langs de da gaan?(kan vandaag niet, moeder is nu ook weg)
Dollie Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Eet ze niet zelf? En keutelen dan? Is ze trouwens nog voor iets anders (oorontsteking?) behandeld behalve alleen EC? Ik kan me vergissen hoor, dit is echt iets dat ik 'ergens een keer' gelezen heb, maar ik geloof dat konijnen met EC normaal gesproken gewoon zelf eten.Ik zou in elk geval weer naar de dierenarts gaan. Misschien kun je nu al even bellen voor advies en een afspraak voor morgen maken? Zomaar dwangvoeren is nl. ook niet verstandig (stel dat ze een verstopping heeft waardoor ze niet eet.. (Ik zeg maar wat oor) dan is dwangvoeren geen goed idee) dus lijkt me dat je dat het beste even kunt overleggen. Maar ze moet wel wat binnen krijgen natuurlijk.
erinna Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 hey mijn konijntje heeft op het moment E Cunuculi of een midden oorontsteking daarom word ze voor beide behandeld omdat het allebei precies de zelfde symptomen zijn zei mij DA.. met haar gaat het gelukkig opzich wel goed.. ze zit al wat vaker recht op en eet zelf wel goed en drinkt ook goed... ze probeerd zich te wassen a valt ze af en toe om.. der zusje heeft het gelukkig niet en die zit nu helemaal alleen in het buiten hok.. maja als je meer wilt weten over hoe ik het nu doe moet je me topic maar even lezen..: het heet: Konijntje ziek.. staat ook op de eerste pagina van de forums: Gezondheid;) XX en sterkte
raylaatje Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 We zijn gisteravond met yana naar de dierenarts geweest, ze is daar gebleven, omdat de da haar even in de gaten wou houden(met dat hoofdje), en haar tandjes wou bijvijlen, want ze waren véél te lang, met op het uiteinde dan nog weer haakjes..Ze woog nu 1.9 kilo, wat voor een angora natuurlijk veel te weinig is..:bad:
Dollie Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 (aangepast) Nou ja dat verklaart wel waarom ze niet at, arme meid, dat doet ook enorm veel pijn natuurlijk.. Hopelijk gaat het nu gauw beter. Misschien dat zoiets ook het herstel remt ofzo? Ik weet het niet hoor, ik roep ook maar wat, maar lijkt me best logisch dat als ze voortdurend pijn heeft en daardoor niet eet, dat ze de kracht om te herstellen ook niet heeft? Nou ja, als je haar weer ziet, geef d'r een dikke knuffel van me.. En complimenten voor jou (en je moeder?) trouwens, super dat jullie niet 'eerst nog maar even aankijken hoe het gaat', maar gewoon zo snel als mogelijk naar de DA. Je bent echt een superbaasje voor Roxy en Yana! 6 oktober 2009 aangepast door Dollie
raylaatje Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Dankje iris!:he:Yana is net weer thuis, Ze heeft daar al als een paard gegeten, zo veel, dus dat komt wel weer goed!:yes:ze zit nu binnen op mijn kamer, zal mijn moeder vast niet al te leuk vinden, maar het moet maar. nog 1 vraagje:Gister/vanochtend heeft ze geen 1(!) x met haar kop geknikkebolt, terwijl ze dat hier de hele dag door doet.. hoe komt dat?!
Dollie Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Deed ze dat hier de hele dag door, of doet ze dat nu weer? Ik zou het niet weten.. Maar ze zullen ook niet 24/7 bij haar hebben gezeten dus misschien dat het ze niet zo opviel, het is natuurlijk jouw konijntje die jij door en door kent.. Al lijkt knikkebollen me nu niet iets dat je alleen herkent als je het konijntje kent..
Aanbevolen berichten