Lyra Geplaatst: 4 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2009 Ik heb er geen verstand van, ik weet in ieder geval wel dat meerdere bunnybunch leden naar die zelfde DA praktijk gaan en daar heel tevreden mee zijn en ook aangaven dat ze erg konijnkundig zijn. De Da heeft er alleen naar gekeken.
zwarte panter Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Je bent zeker dat het geen blindedarmkeutels zijn hé? Probeer er anders eens een foto van te trekken en die hier te plaatsen. En het is echt sinds het eten van die plant?
Snowy&Witje Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Ik zou dan die plant niet meer geven en dan misschien een week ofzo wachten en dan alle groensoorte opnieuw opbouwen???Of had je dat al gedaan?
Snowy&Witje Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 En waarom MOETEN konijnen harde keutels hebben?En waarom mogen ze geen zwachte keutles hebben?
Lyra Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Kyro is gisteren naar de DA geweest, ze vertelde me dat hij Kern gezond was en dat een konijn pas diaree heeft als de ontlasting aan zijn kontje plakt of heel dun en dus geen bol vorm meer heeft. Ik kon hem gewoon zijn groentes geven net zo als normaal. En nee het waren geen blindedarm keutels:) Hij kreeg het pas na het vetplantje, en ik heb hem dat niet extra gegeven, hij had het van de vensterbank gestolen. Bleek dat ik me zorgen maakte om niets. (gelukkig)
Kiwi Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 En waarom MOETEN konijnen harde keutels hebben? Harde keutels zijn een teken dat de darmen goed werken. Zachte keutels kunnen een voorbode zijn van diarree. Daarnaast kunnen zachte keutels aan de kont blijven plakken, waar dan weer vliegen op afkomen die er eitjes in kunnen leggen. Dit is levensgevaarlijk voor een konijn; doordat de maden die uit die eitjes komen zichzelf een weg naar binnen vreten kan het konijn op een vreselijke manier aan z'n eind komen. Harde, regelmatige keutels zijn dus een teken dat een konijn gezond is.
Laura Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 @ Snowy&Witje @ Kiwi. Lijkt toch net iets als bij mensen, bij mensen is het toch ook niet goed om diaree te hebben dan is er ook iets niet goed. Dat is bij konijnen dus ook zo.
Aanbevolen berichten