Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,:mdr: ik heb vandaag een bandje gemaakt voor Snowy voor om de poten en dan morgen vroeg sta ik vroeg op om 1 voor Witje te maken.

En aan dat bandje doe ik dan een draad zodat ik ze op DIERENDAG kan loslaten, hier op een grasveldje vlakbij.:party:

Nou was ik wel een beetje bang. Want er groeien wel andere dingen tussen dat gras. Wat als ze daar aan beginnen te eten:bounce:?

en dat gras veldje is hier ong. (ik gok) 40 à 60 m hier vandaan.

Daartussenin. Voorrtaan ga ik ze elke zondag, dus 1x in de week, loslaten in dat veldje..

Ik zal het touw waar ik ze aan vast heb wel érrug kort maken. Want willen ze ergens van eten wat niet kan dat ik ze dan terug kan ''trekken.''

Maar is het een probleem als ze van dingen eten die tussen het gras groeien?

En hoe kan ik ze daar het best heen vervoeren? Ik dacht gewoon in mijn armen. Betere ideeën? misschien een doosje o.i.d.?

Nog tipss??

Groetjes Wissem.

Psssssss. Sorry helemaal vergeten de foto te plaatsen. Ff uploaden, weet ik veel waar.

snowy-and-witje-5605-albums-arabisch-picture19190-bandje-voor-om-de-poten-de-poten-moeten-midden-gaat-einde-de-kettinkjes-op-de-rug-maak-elkaar-vast.jpg

Trouwens, had het zelf met naald en draad gemaakt. Goed heea!

Alleen mijn moeder liet mij ff zien hoe je moest naaien..

En nu heb ik allemaal gaatjees in myn vingers! lekker zeg:P:whistle2:

Welterusten :$ het is nu nog maar 22:50 bij ons.

Dierendag begint bijna bij jullie! nog 10 minuuttjes!:he:

Geplaatst:

Toch lijkt het me niet verstandig om je konijnen mee te nemen naar dat grasveldje;zeker de voedster niet want die is toch zwanger?

Ik denk dat je konijnen eerder stress krijgen als dat ze het echt leuk vinden!

Ik zou het niet doen in ieder geval.

Volgens mij kan je beter zelf lekker gras gaan plukken en ze dat lekker thuis geven zijn ze veel blijer mee!

En een flinke aaibeurt ivm dierendag natuurlijk...

Geplaatst:

1 reactie lekker zeg.

Nou ik heb dat bandje geval uitgeprobeerd.

Het gaat op de poten. Alleen als die zichzelf dan wast dan glijd dat bandje langzamerhand van zijn pootjes. En komt het om zijn midden te zitten.

Dus ik ben niet van plan ze meetenemen naar dat grasveldje. Want als ze daar loskomen. Vang je ze in geen miljoen jaren! Dat is zo super groot. :(

Dus al het werk is voor niks. Hoe hebben jullie dat? glijden die dingen niet van de pootjes bij jullie? (voor diegenen die zoiets hebben.)

Geplaatst:

Volgens mij zijn ze hier niet echt zo op tuigjes en bandjes, maar kan het ook wel begrijpen als ze echt van zulke sprongen maken als bij mij kunnen ze zichzelf ophangen of kan het om de nek komen te zitten. Gewoon lekker een hand vers gras gaan plukken en aan je konijntjes geven en ze lekker aanhalen dan voelen ze toch nog wat extra gewaardeerd deze dag.

Geplaatst:

Ik snap geloof ik nog niet helemaal hoe je dat tuigje om doet, maar ik weet wel dat tuigjes levensgevaarlijk kunnen zijn. Als je ze op een grasveldje wil laten lopen (wat ik overigens ook niet zomaar zou doen, i.v.m. ziektes die daar kunnen voorkomen door bijvoorbeeld honden en wilde konijnen) zou ik eerder een soort rennetje neerzetten zodat ze gewoon vrij kunnen bewegen (hier in Nederland zou ik een panelenren aanraden, ik denk dat jij beter zelf iets kunt maken van hout en gaas). De kans dat je konijn anders z'n rug breekt is veel te groot.

Geplaatst:

ik snap je idee wel, ze verkopen hier ook tuigjes voor konijnen. (ook voor katten)

op zich klopt het, maar weet je, als er op dat gras honden gepiest hebben, dan is het niet zo best voor je nijnen als ze daarvan eten..

je kunt het toch beter zelf plukken en dan wassen en dan aan je nijnen geven, denk ik.

kunnen ze op het dak niet loslopen?

Geplaatst:

Hee speurnijn :P ze kunnen niet op het dak loslopen, daar is het veel te groot voor.

En op het glasveld waar ik ze wou loslaten komen geen honden.

Hier heb je amper honden. Alleen zwerfhonden, en die komen niet in deze buurt ;)

Alleen ik ga ze niet loslaten. Ik hebgelezen wat zo'n bandje allemaal kan doen.

En ik ben liever een paar euro's kwijt (zo veel kostten de spullen die ik had gekocht om dat bandje te maken) dan een konijn. :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .