Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Joepie, het is weer zo ver. Meneer had zijn halve lunch laten staan, die heeft hij om één uur gekregen, normaal is er een kwartier later geen kruimel meer van over, nu lag de helft er nog toen ik om drie uur weer thuis kwam. In zijn nachthok (waar hij normaal nooit poept!) lag een beetje diarree en zijn buikje voelt wat hard aan. Er staat nu een schaaltje met biks en kruiden en een bord groente met prozyme en protexin.. Maar hij moet er niks van hebben. Ik heb al gemasseert, hij loopt nu een half uurtje binnen en heeft wel op het kleed geplast maar niet gegeten of gekeutelt. Zucht!
Saf Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Beterschap en sucses dan weer! Geen fijne thuiskomer...
Sherrifke Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Nou zeg, das vervelend! Hoop dat hij zich snel hersteld. Dat wij hier ziek worden, dat moet kunnen, maar de nijntjes niet! Veel beterschap meid!
Gast Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Indy Indy, dat is niet de bedoeling hoor :frown: Hopelijk voelt hij zich gauw beter!
Sascha Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Stoute Indy... Snel beter worden hoor deugniet!
_Danielle Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Stomme vraag... Moet Indy nu niet naar de DA dan?
Jimmy&Nijn Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Wou ook net typen of de DA open was vandaag? ik dacht dat er een betere DA in de buurt was...die die toen evert heeft behandeld
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Als ik net constateer dat hij de helft van zijn lunch laat liggen maar dat hij vanochtend nog goed gegeten heeft ren ik niet direct naar de DA, ik weet zelf ook wel wat ik moet doen.. En mijn eigen DA heeft dienst dit weekend, dus niet die van Evert.. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat ik absoluut niet naar de dierenarts ga, maar ik vind het nu nog niet nodig: Hij eet (maar dat deed hij in mijn eerste bericht nog niet, dat klopt) en hij is levendig. Mijn eigen dierenarts zal wel weer met een stom advies komen en voilà, wel de kosten van een weekend consult natuurlijk. Ik hou hem nu gewoon goed in de gaten, geef hem zo veel groente als hij wil en masseer hem elk uur. Komen er straks nog geen keuteltjes dan is de dierenarts zo gebelt. Hij heeft z'n hele bord groente leeg gegeten, nog niet gekeutelt. Hij is net pas opgehouden met eten dus ga nu weer masseren. (Dacht, ik stoor hem niet.)
Jimmy&Nijn Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 mag ik vragen waarom je naar een "eigen" DA gaat en niet naar die van evert? of heb je het ooit uitgelegd en heb ik het gemist...was ik gewoon benieuwd:$
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Omdat mijn ''eigen'' DA dienst heeft? Ik heb vanaf het moment dat ik de DA van Evert ontmoet heb nog geen dierenarts nodig gehad (voor de konijnen), gelukkig. Ik heb dus ook nog niet de keuze hoeven maken, mijn gebruikelijke DA of die van Evert. Op dit moment zou ik geen keuze hebben. Overigens heb ik geen idee of de DA van Evert konijnkundig is: Hij kende E. cuniculi, maar ik heb niet besproken wát precies de symptomen van Indy waren en dat was nu juist het probleem bij mijn eigen DA: Die kende EC maar dat kon Indy niet hebben. Straks voor de entingen gaan we of naar de Dierenpoli of naar de DA van Evert, dat hadden we al wel besloten (voor ik op de opendag ben geweest). De Dierenpoli is een andere dierenkliniek hier, ben net op hun opendag geweest, helaas echt NERGENS info over konijnen, heb een rondleiding gehad maar konijnen werden nauwelijks genoemd.. Dus laten we ze (en B& enten bij de DA van Evert.
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 En we hebben een keutel.. Weet niet of we er blij mee moeten zijn.. Echt een dikke, natte, vormloze keutel.. Maar het is iets. Hij eet alweer dus kan niet masseren..
Jimmy&Nijn Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 oohh ja ik bedoelde niet nu welke dienst heeft maar gewoon stel je een DA echt nodig had maandag...of je naar die van Evert zou gaan! een keutel is een goed begin!!
zwarte panter Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Ondertussen nog keutels? Loopt hij zelf al terug wat rond? Anders dwingen om te lopen hé!
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Ja en ja! Hij is nog vrij levendig, de vorige keer kwam hij echt niet van zijn plaats maar hij loopt nu lekker rond. Hij had opeens een dikke klont plakpoep aan zijn kontje hangen, echt sneu, heb niet alles eraf gekregen dus hij moet zo in bad. Maar nu keutelt hij goed! Het is wel een beetje apart, er zitten kleinere keutels bij, maar ook normale grootte.. Ik ga hem nu zo wassen, mijn zusje staat onder de douche dus kan geen warm water krijgen nu, maar als ze klaar is moet hij eraan geloven. Dan maak ik even een ren klaar op mijn kamer, heb geen zin om de bench naar boven te sjouwen, zodat hij vannacht bij mij kan slapen. Dan kan ik hem makkelijker controleren én het moet ook wel want kan hem niet met een natte kont buiten zetten. Zit alleen even te twijfelen, meestal slaap ik tot rond deze tijd met de deur open, nu heb ik 'm de ene nacht wel open en de andere niet. Kan nog wel, met deur open. Dan is de temperatuur binnen niet veel anders dan die buiten. Op zich is dat goed natuurlijk, alleen zit hij wel met die natte kont; is het toch niet wat te koud dan? Met de deur dicht is het nog steeds niet heel warm, bovendien is het buiten ook nog niet heel koud.. Nou ja, ik zie wel. Ik geloof dat hij zijn biks nu ook op gegeten heeft maar het kan zijn dat Barber dat gedaan heeft.
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 oohh ja ik bedoelde niet nu welke dienst heeft maar gewoon stel je een DA echt nodig had maandag...of je naar die van Evert zou gaan! een keutel is een goed begin!! Ik zou inderdaad naar die van Evert gaan :yes: ik weet niet zeker of die konijnkundig is maar ik weet ook niet zeker of die niet konijnkundig is en dat weet ik van mijn eigen dierenarts wel. Bovendien heb ik bij mijn eigen dierenarts altijd het gevoel dat ik zo'n dom meisje ben die op internet aan het lezen is geweest en hoewel ik inderdaad op internet aan het lezen ben geweest, heb ik volgens mij toch redelijk verstand van konijnen. En ookal had ik dat niet dan hoef ik me nog steeds niet dom te voelen door zo'n man. Bij Evert kon ik gewoon zeggen en vragen wat ik wou. Oh, iemand misschien een idee? Indy zit veel in zijn nachthok 's nachts, de vorige keren dat hij op mijn kamer was 's nachts was dat altijd met bench + ren, maar dan zat hij 's nachts wel in de bench. Nu doe ik dus geen bench, maar hij moet wel een schuilplekje hebben.. Is een doos op zijn kant of op de kop met één van de zijkanten eruit voldoende denken jullie?
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Hm, hij is toch wat rustig. Misschien dat Barber's aanwezigheid ook niet zo fijn voor hem is, ondanks dat hij toch niet meer bang voor Barber is. (Althans, hij is wel eens bij Barber in de mand gesprongen om eens rustig Barber's oren te bekijken.. Hij leek dus niet bang.) En Barber slaapt ook. Nou ja, zometeen maak ik zijn kontje schoon en breng ik hem naar boven. Kan hij ook niet meer op het kleed plassen.. En zal mijn vader mij dus laten leven.
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Hè, hij is wel erg rustig.. Hij is net in bad geweest (ik ook) en zit nu in een handdoek op schoot.. Normaal is dat even leuk, dan gaat ie graven en bijten in de handdoek en dan gaat hij om zich heen kijken of er wat beters te doen is. Zoals op het bureau klimmen of in mijn nek ofzo. Volgens mij zitten we hier nu alweer vijf minuten minstens en hij begint nu pas een beetje te bewegen. Zieligerd, met z'n natte kont.. :frown: Hij heeft nog niet weer gekeutelt, wel een klein beetje gegeten, zal nieuwe groente neerleggen zo.
o0kirs0o Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Sterkte ermee!Hoop dat het allemaal vanzelf weer in orde komt!
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Ik denk dat ik me voor niets zorgen heb gemaakt.. Hij keutelt goed, er zitten, tot mijn verbazing, zelfs nauwelijks haren in. Hij eet ook nog steeds goed groente. Heb 'm wel op mijn kamer gezet, moet ook wel met die natte kont, ik zet geen wekker maar dat is meer omdat ik toch 1100 keer per nacht moet plassen de laatste tijd. Heb ook wat extra biks gegeven, althans.. Zijn voerbal ligt er met een beetje SS Mature en een paar stukjes wortelchips. Hij zal er dus wel moeite voor moeten doen. Ik juich niet te vroeg want dat heb ik al wel eerder gedaan, maar het gaat prima. Natuurlijk blijf ik opletten en masseren.
Vivian Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Wat Jimmy&Nijn zegt, hoop dat hij nog wat meer opknapt deze nacht. Geef hem maar een knuffel van mij
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Dankjulliewel! Zal hem direct je knuffel geven :yes: ga nu bij hem kijken.
Vivian Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Oke, fijn Geniet maar even van hem, toch stiekem wel een beetje gezellig een konijntje binnen vind ik.. :whistle2: Kan je ze even lekker vertroetelen zonder in de kou (het is nu echt heuwl koud buiten) te zitten.
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Oh dat was precies mijn gedachte toen ik net bij hem zat.. Zou dat wel altijd willen. Maar ja, ouders hè.. Maar hij zat rustig, ineengedoken toen ik boven kwam, reageerde wel direct enthousiast op mij. Hij is rond deze tijd gewoon niet actief meer, na zijn avondeten kruipt hij zijn nachthok in en blijft daar de hele nacht. (Al krijgt hij dat meestal ook nu pas..) Dat hij een schemerdier hoort te zijn heeft hij even gemist denk ik. Hij heeft redelijk gekeutelt, de keuteltjes zien er normaal uit. Hij heeft de helft van zijn groente op gegeten, normaal gesproken krijgt hij ook niet zo veel, hij heeft nu bijna anderhalf keer zoveel als normaal denk ik. Hij heeft ook met zijn voerbal gespeelt, alleen was die in een hoek gerolt dus kon hij niet verder. Toen ik 'm weer midden in het hok legde ging hij direct verder. Dat zou hij niet doen als hij zich echt niet goed voelde. En als je ziek bent moet je natuurlijk wel een beetje extra verwend worden dus hij heeft nu al vier stukjes wortel op (normaal eentje, drie keer in de week hooguit.. En we hebben haast nooit wortel) en terwijl ik chocola zat te eten heb ik hem stukjes wortelchips en gedroogde appel gevoerd..
Aanbevolen berichten