bunny ranch chanty Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Ik vind het aan de dure kant omdat het dan om een ent reactie zou gaan wat maar een kleine wond zou veroorzaken.Bij een abces moet een da veel dieper gaan, daar naast ab en pijnstilling verstrekken.Dan lopen de kosten hoger op......
Rian Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Waarom moet een da veel dieper gaan? Een abces kan ook aan de oppervlakte liggen!
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 (aangepast) Vaak zitten ze aan de spieren vast dan moeten ze dus dieper snijden.Ik had er een flinke hier 2 jaar terug ze had zelfs 4 snedes er aan over gehouden.Was een groot kruis kwa hechtingen , duplo 3 keer en pijnstilling....111 euroEen arts zou een abces enkel verwijderen als ie diep ligt. Als een abces aan de oppervlakte ligt hoeft ie niet operatief verwijderd te wordenhttp://www.fransehangoren.com/A%20absessen.html Dan kun je hem heel goed zelf behandelen met je da 3 oktober 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Rian Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Nee hoor, een abces zit niet vaak aan spieren vast.
Alina Geplaatst: 4 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2009 Het gaat heel goed met Pebbel.Ze eet en drinkt heel goed.De wond ziet er rustig uit, wel wat vocht erbij, maar dat is wel normaal bij een operatiewond.Ze heeft wel een kap op, omdat ze elke keer bij haar wond zat.Maar..... nu eet ze haar blindedarmkeutels niet op.Hier kan ze niet goed bijkomen.Is dit erg voor een aantal dagen?
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 (aangepast) Nee dit kan niet zo veel kwaad hoor 4 oktober 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Alina Geplaatst: 4 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2009 Gelukkig, want het zijn er nog al een aantal.Ze krijgt niks meer te eten dan normaal.Ben blij dat ze het zo goed doet. En op de wond krijgt ze al korsten, dus geneest wel goed.Wat ik wel raar vind is dat ik nog maar voor 2/3 dagen antibiotica heb.Dit komt omdat ze nu al 2 weken dat heeft, als het potje op is, moest ik stoppen.
Rian Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Ja, dat is wel logisch hoor. Er onstaat anders resistentie voor het AB.
Alina Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Met Pebbel gaat het erg goed.Antibiotica heeft ze vanmorgen voor de laatste keer gehad.Medicijnen geven is geen pretje, mevrouw vind het ooh zo vies.Nu heeft ze alleen nog pijnstillers.Wat ik even wil vragen, kan Pebbel na straks 10 dagen binnen hebben gezeten nog naar buiten?Omdat het 's nachts behoorlijk koud is al en ze zit nu 10 dagen binnen.Graag jullie advies.
Boefje Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 175 voor een operatie valt toch wel mee? Ik ben een week geleden naar de da geweest met 1 van mijn konijntjes die bijna niet meer wilde eten en hij is even nagekeken en heeft wat ciseral gekregen..en ik was 52 euro kwijt.. dus dat leek me dan wel een normale prijs voor een operatie.. blijkbaar is dat niet zo normaal.
Alina Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Misschien valt 175 euro wel mee, maar voor iets wat niet nodig was geweest is het wel veel geld.Er is een verkeerde diagnose gesteld.Vandaar! Maar wil iemand reageren op mijn vraag?Kan Pebbel na 10 dagen binnen hebben gezeten, volgende week wel weer naar buiten?
Alina Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Vandaag moeten we naar de dierenarts om 18:10.Ik zal laten weten hoe het is.Ik hoop dat de pijnstillers eraf mogen, die is geen pretje voor mevrouw.Tot vanavond
madisonrose Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 ik vind 175 bestwel een hoog bedrag!en idd wat rian zei,dat schoonmaken en openlaten leek mij ook meer voor de handliggend.nouja iig is hij weer beter!
Alina Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Net terug van de dierenarts.De wond ziet er wel goed uit, alleen wat vocht nog.De pijnstillers moeten we nog doorgeven tot maandag.Ze heeft met een deskundig iemand gebeld wat betreft inenten.Pebbel mag haar hele leven geen inentingen meer hebben.Ze heeft nu zo ontzettend erg erop gereageerd en dit komt dus bij een volgende inenting weer terug.Dus het was eenmalig.Zij vertelde wel dat dit niet erg was, als ze geen inentingen krijgt.Wat betreft weer naar buiten gaan vanaf maandag, adviseerde ze om het te gaan opbouwen met 1 uurtje eerst.Dit vind ik zelf erg raar, want dan schommelt ze toch erg veel qua temperatuur.
Dj-Branco Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 van de ene kant is er geen schuldige andere kant weer wel omdat de genen die vertelde dat het abces zou zijn, maar pas op het had ook kanker kunnen zijn. een hond van mijn maat had ook royale builten op zijn buik. dan praat ik even over een hond. uit de builten kwam pus en was open wond (alsof ze zich geschaaft heeft) bleek een tumor te zijn soort kanker, deze moesten operatief verwijderd worden, maar die bulten kwamen net zo hard terug. omdat hij er te lang mee gewacht heeft, jij bent op tijd geweest. operatief naja het is wel verwijderd, uw dier heeft geen last ervan dan dat het er niet uit ziet waarschijnlijk. maar het had net zo goed kanker kunnen zijn geweest. abces en kanker builen lijken veel op elkaar. dus de onderscheiding is niet altijd te zien. en u vernam het om operatief te verwijderen. principe niet iets waar je eigelijk zorgen om moet maken. maar blij mag zijn dat het weg is gehaald. dus wat heeft u dan te verliezen als u liever het probleem voorkomt dan geneest. of het nou nodig was zal altijd vraagteken blijven. het is eenmaal verwijderd en heeft geen nut om actie onder te nemen, daarmee krijgt u het niet ongedaan mee. maar een oplusting voor u als voor het dier.
Aanbevolen berichten