Alina Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Even de geschiedenis van mijn konijn.We hebben Pebbel gekregen toen ze acht weken oud was.Met 8,5 week hebben we haar laten inenten.Na anderhalve week kreeg ze in 1 keer een bult aan de zijkant van haar lichaam.Ik vertrouwde het niet, dus naar de dierenarts geweest.Vervolgens te horen gekregen dat het een ent reactie is.Dus even aanzien en het moest binnen nu en 2 weken weg zijn of minder.Vorige week maandag, was het een week geleden, dat de dierenarts gekeken had.De bult was niet minder en ze had nu een open plekje erop zitten.Dus wij vorige week maandag naar de dierenarts, ze vond het er erg onrustig uit zien, dus Enrofloxoral drops meegekregen.Dit heeft ze nu een week gehad, 2 keer daags.De bult is nihil gekrompen en het open plekje groeid.Onze dierenarts raadde ons aan om het zo te laten.En alleen ontstekingsremmers te doen.Dit vertrouwde ik niet, dus second opini gedaan.Zij heeft er met een spuitje wat uitgehaald en concludeerde dat het een abces was.Dus die avond weer naar onze eigen dierenarts.Verhaal verteld.... zij heeft ons gelijk op de lijst gezet voor een operatie.Die vandaag dus gedaan is.Wat blijkt nou, het was geen abces, maar gewoon een ent reactie.Het is helemaal verwijderd en we zitten nu met een konijn met een beste wond.Volgens onze dierenarts had ze niet geopereerd hoeven worden.Het had vanzelf weer weggegaan.Wie is hier de schuldige? Of is er geen schuldige.Ik heb de second opini arts terug gebeld net, en die reageerde, de bult moest toch weg, het had niet vanzelf weggegaan.Wat onze eigen dierenarts wel zei.
chantal1987 Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Ons konijn Belle had volgens onze vorige dierarts ook een ent reactie, die bult was uit eindelijk van zelf weg gegaan (Met die bult hebben ze verder ook niets mee gedaan). Ik denk dus dat als het echt een ent reactie is dat het niet nodig was te opereren. Heb je een konijnkundige dierenarts? Zelf ga ik nu naar Wilhelmina Park in Utrecht (ook een konijnkudige dierenarts) Ergens hier op BB staat een lijst met diernartsen die konijnkundig zijn.
Dollie Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Tsja, beide dierenartsen zeggen zowel voor als na de operatie hetzelfde.. Wil je echt weten wie nu gelijk had, zou je het met een dierenarts als die van Wilhelmina Park moeten overleggen misschien (met een dierenarts die echt konijnkundig is bedoel ik dus)..
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Kom kom een dierenarts kan een entreactie toch wel onderscheiden van een abces!!! Maar als het geen abces is geweest dan waren de kosten dus vast goedkoper dan geplant?.........hier ben ik nu wel eens benieuwd naar.....
Alina Geplaatst: 2 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2009 Je wil ook niet weten hoe erg ik baal, niet eens om de kosten, maar meer omdat Pebbel nu een wond heeft wat niet had gehoeven.Het lijkt mij ook raar dat je niet het verschil kunt zien tussen een abces en entreactie.Onze dierenarts vind dus dat ze goed gehandeld hebben en we moesten vanmiddag 175 euro betalen, want ze hebben de gehele operatie wel moeten doen. Na de operatie hebben ze de bult ontleed.De second opinie arts die ik gebeld heb, laat verder ook niks horen, terwijl ik verwacht had dat ik wel iets tegemoet zou krijgen, maar nee!!Dus Pebbel een beste wond, geld weg en nog eens balen ook.Waar of hoe kan ik dit bespreekbaar maken?Of moet ik dit gewoon laten rusten.
Rian Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 (aangepast) Je geeft in je verhaal aan dat een van de dierenartsen vocht uit de wond heeft gehaald en daarmee concludeerde dat het een abces was. Wat ik nu zou willen weten, is A) Hoe heeft zij het vocht onderzocht en Wat was het precies wat uit de wond komt? Ik neem aan dat je dat gevraagd hebt.Wat ik ook nog graag wil weten, is hoe men na de operatie ineens aangaf dat het toch om een entreactie ging. Wie concludeerde dit, op basis waarvan?En, wat ik als laatste wil toevoegen, is dat jij degene bent die toestemming heeft gegeven voor de operatie, ongeacht wat de diagnose was. Toch? 2 oktober 2009 aangepast door Rian
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 175 euro!!! zonder pijnstilling en duplo ect......
Laura Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Wat verschrikkelijk. Ik weet wel dat een abces wel vanzelf weg kan gaan. En niet altijd weggehaalt hoeft te worden.Maar dit, je moet het verschil inderdaad kunnen zien!Hopelijk gaat het beter met je konijn.Wat een geld zeg!
Chani Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 tja, het verschil tussen een abces en een entreactie moeten ze kunnen zien hoor, ook voor de operatie. ik zou toch eens met wilhelminapark overleggen, en hun reactie voorleggen aan de DA die de operatie gedaan heeft. Ik vind dat je zeker niet het volledige bedrag hoeft te betalen als wilhelmina park aangeeft dat een DA zonder operatie ook dat verschil moet kunnen zijn. anders is het lekker makkelijk geld verdienen he, als ze meteen gaan snijden zonder goede reden.
Alina Geplaatst: 2 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2009 Het was een witte/gele vloeistof wat eruit kwam met bloed. Ik stond hier zelf bij.Ze heeft het alleen met het oog bekeken en wist toen dat het een abces was.Ik kan dan wel degene zijn die toestemming heeft gegeven voor een operatie, maar dit ik wel gedaan met de kennis van de dierenarts, tenminste dat dacht ik.Ik vind niet dat ik nu schuldig ben.Pebbel is ons eerste konijntje en wij kunnen niet zien wat het verschil is tussen een abces of entreactie.Dit laat ik aan experts over.Ik heb 175 euro moeten betalen incl pijnstillers.Ze doet het trouwens goed hoor, ze eet, drinkt en poept alweer als een gek
shanty Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Ik denk niet dat ik hier mee akkoord was gegaan hoor.. echt niet door hun eigen fout gaan ze opereren en dan ook nog geld er voor vragen vind ik echt te gek..
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Zou het niet zo kunnen zijn.....da 1 zegt geen abces......da 2 zegt wel een abces.....Jij gaat terug naar da 1 om te laten opereren en die zegt na de operatie dat het geen abces was........om nog eff een trap na te geven dat jij ongelijk had.....Een echte ent reactie is namelijk niet groot en zit vlak onder de huid.....Net een flinke muggen bult.
Alina Geplaatst: 2 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2009 Ja dat heb ik zelf ook al door mijn hoofd laten gaan, maarja daar in tegen, je moet ook kunnen vertrouwen op een dierenarts.Ik weet het ook niet meer.We laten het hier maar bij.Het enige wat voor ons telt is dat Pebbel nog bij ons is en dat ze weer eet en drinkt.We hebben wel een kap voor der opgehaald, omdat ze elke keer aan de wond zat.Ze is nog wel erg moe en slaapt veel.Lekker kruikje erbij, wat wil ze nog meer.Kreeg vandaag de complimenten dat ik zoveel voor mijn beestje over heb.Ik heb de bult na de operatie nog gezien. Erg interessant.Jammer dat we nu niet meer kunnen achterhalen wat het echt was/is.
Siska Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Balen is dat zeg.Gelukkig heeft jou konijn de operatie niet doorstaan.
Alina Geplaatst: 2 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2009 Ze heeft de operatie WEL doorstaan Ben super blij dat ze nog bij ons is.
Siska Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 Ze heeft de operatie WEL doorstaan Ben super blij dat ze nog bij ons is. Oeps:$:$een tiepvaut...Ik bedoelde natuurlijk dat jouw konijn de operatie goed heeft doorstaan..Wat erg dat ik zo'n fout maak...
Sherrifke Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 waarom heb je de operatie bij DA1 laten uitvoeren als DA2 de diagnose heeft gesteld dat er een abces zat ( dit is overigens een vraag uit nieuwsgierigheid, geen verwijt )
Alina Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 We hebben de operatie bij onze eigen dierenarts laten doen, omdat de DA2 dit adviseerde. Zij zegt en mochten hun het niet willen ga ik de operatie doen.Dus met mijn eigen dierenarts overlegt en zij wilden de operatie wel doen.Onze eigen dierenarts vind ik ook fout, want zij heeft zelf nooit met een spuitje even in de bult gekeken/uitgehaald.Zij is blindelinks op het advies afgegaan wat DA2 zij.Vind dit zelf niet goed. Ik vroeg haar nog, moet je zelf niet even met een spuitje wat eruit halen voor de zekerheid? Nee ik ga op het advies af van mijn collega.En dat kan je Pebbel niet aan doen, 2 keer op een dag een spuit erin.Terwijl Pebbel geen enkele kik gaf, ze bleef rustig liggen.
Rian Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 (aangepast) Als ik eerlijk mag zijn, vind ik een spuit vol met geel-wit vocht uit een wond al indicatie genoeg om het niet te laten zitten. Dat is toch een en al geinfecteerd? Haal je dat niet weg, dan KAN je beestje binnen no time naar de andere wereld vertrokken zijn. Hoe ze het weggehaald hebben weet ik niet, maar ik zou wel zeggen dat draineren, goed spoelen en open laten misschien het beste was geweest. Ik heb mijn mening over je verhaal, maar ik ben volgens mij de enige hier. 3 oktober 2009 aangepast door Rian
kaatje-kim Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Nee hoor Rian, ik ben het wel met je eens.En inderdaad dat open laten van de wond...
Sherrifke Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 maar hebben ze dit vocht ook na laten kijken of zijn ze alleen op de kleur afgegaan? Toen ik Shief uit de opvang heb gehaald zat er ook een joekel van een bult. Maar er werd al meteen aangegeven dat dit een ent reactie was. Het kan dus zijn dat het normaal is dat de kleur van de vloeistof in de bult gelig was. Ik snap heel goed dat je blindelings op je DA hebt vertrouwd. Maar helaas kunnen zij er ook regelmatig naast zitten.Heel vervelend voor Pebbel.
Rian Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Nee, niet mee eens. Gele vloeistof uit een bult of waar dan ook is niet normaal.
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Hier ben ik het mee eens Lian.....Maar bij een ent reactie spreek je meer van een harde schijf waar geen vocht in zit.Het word een verdikking van de huid.Die soms ook blijft.
Rian Geplaatst: 3 oktober 2009 Geplaatst: 3 oktober 2009 Hier ben ik het mee eens Lian.....Maar bij een ent reactie spreek je meer van een harde schijf waar geen vocht in zit.Het word een verdikking van de huid.Die soms ook blijft. Precies, en daarom vind ik de titel van dit topic fout. Zoals ik het hele verhaal hoor, is het alleen maar prima dat het beestje geholpen is. Wellicht iets aan de dure kant ja, maar goed, dat is weer iets anders.
Aanbevolen berichten