Cisl0oveGeryon Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 Het is echt een rotmaand zeg! Deze maand vergeet ik nooit meer.. oktober 2009!:(Mijn moeder zegt ook heel vaak dat ik er van uit moet gaan dat ze het allemaal hebben.. Maar tot nu toe is er nog eentje heel gezond, dus ik hoop dat die het niet gaat krijgen! Want die zin nu apart.. Het is idd echt vreselijk om zoveel dieren te moeten verliezen! En ik kom ook niet zomaar aan ze.. Dus het is echt moeilijk voor me!:( Mijn dierenarts (leon) belde me erna nog op over de medicijnen en dat ze wel een kans hebben op overleving (hij belde voor de zekerheid omdat hij dacht dat hij wat onduidelijk was geweest en wij dachten dat het al over met ze was, wel lief!) Dus we doen ons best maar voordat ze zo eindigen als frumel, laten we ze al inslapen.. Frumel kreeg echt opeens in 1 ochtend scheuren op der neus en op der oogleden, ze leek net een zwaar mishandeld verwaarloosd konijntje!:( Maar dankjewel... Ik weet niet zo goed hoe ik met hun dood om moet gaan... ik voel me zo rot als ik doorga met mijn leven zegmaar! Maar ik moet nu wel doorgaan omdat ik nu al mijn energie in de anderen moet steken!
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 Maar het ergste vond ik ook nog, is dat ze niet dood wilde. Toen dacht ik echt: ik heb ervoor gekozen haar dood te laten gaan, maar ze wil het niet en toch doe ik het!:( dat vond ik echt een klap en daar voel ik me echt schuldig om! dat ze niet wilde gaan maar moest van mij..:( ik voel me zo schuldig!
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Maar ik heb nog een vraag, de 2 die de ziekte hebben eten (bijna) niet dus we moeten 6x per dag ongeveer 10 ml dwangvoeding met antibiotica ofso geven. dus ongeveer om de 2 uur. Is dat genoeg? ook drinken ze amper dus geven we ze dat ook via een spuitje. Hoeveel ml moet een konijn op een dag drinken? gewoon middelgrote konijnen? En hoe krijg ik ze weer aan het eten? hooi eten ze niet meer, daarom ook dat dwangvoeding iig..
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Frumel is geboren op 10-10-08 en overleden op 10-10-09!!!:(:(:(
Wim en Esther Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Het hangt er van af welk merksoort dwangvoer je gebruikt. Hoeveel je precies moet geven, staat aangegeven op de verpakking van het dwangvoer. Ooit kreeg ik van de dierenarts Juvenile mee, hier hoefde ik maar relatief weinig van te geven (op het etiket stond precies hoeveel), op de verpakking van Critical Care staat bijvoorbeeld dat kleine herbivoren 50-60 ml aangemaakt product per kilo lichaamsgewicht moeten krijgen, verdeeld over 4 tot 6 maaltijden per dag. Zelf geef ik mijn konijnen, als ik moet dwangvoeren, liever wat vaker per dag wat kleinere maaltijden. Heeft de dierenarts niet verteld hoeveel antibioticum je moet geven samen met het dwangvoer?
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 Hij heeft het wel gezegt, maar ik ben gewoon zo onzeker dat ik wilde vragen of het wel genoeg was, dat ze alleen dwangboeding binnen kregen, voor als ze niks meer widlen eten.. Maar de andere 2 zijn vandaag ingeslapen... ff de datum kijken! 14 oktober..
Wim en Esther Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Ach, wat ontzettend droevig! Heel veel sterkte!
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 Dankjewel..:( er is er trouwens 1tje, die nu nog steeds gezond is! Vndaag of morgen gaan we alles ontsmetten. Me moeder en ik komen ook niet meer bij haar, dat doet mijn vader. (want die komt nooit in de buurt van die andere konijnen) Is het zo dat als we morgen alles ontsmetten, en 2 weken daarna Mis dior nog niet ziek is, dat ze dan niet meer ziek zijn? Want het is wel dat je na 2 weken pas de konijnen mag enten als de ziekte in de buurt is...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 23 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2009 Ze is nog steeds gezond:D dus me moeder zegt dat ze het mischien al eerder in haar leven heeft gehad en dat ze het daarom nu niet meer krijgt?
_Danielle Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Dan had je dat ook gemerkt moeten hebben, en was ze er hoogstwaarschijnlijk niet zelf door heen gekomen en nu dood geweest.Myx is bijna altijd dodelijk, een konijn wat niet geƫnt is overleeft het zelden, helemaal niet als ze er niet voor behandeld worden. Dus dat lijkt me heel sterk. Maar wel heel fijn dat ze nog gezond is!
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 23 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2009 Dan had je dat ook gemerkt moeten hebben, en was ze er hoogstwaarschijnlijk niet zelf door heen gekomen en nu dood geweest.Myx is bijna altijd dodelijk, een konijn wat niet geƫnt is overleeft het zelden, helemaal niet als ze er niet voor behandeld worden. Dus dat lijkt me heel sterk. Maar wel heel fijn dat ze nog gezond is! Ik bedoel dat ze het had toen ik haar nog niet had, en mijn nichtje ook niet.. want dit is de oudste samen met mr jingles..
_Danielle Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Dan had ze het dus waarschijnlijk niet overleefd.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 23 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2009 Dan had ze het dus waarschijnlijk niet overleefd. Maar het kan zijn dat ze toen wel ingeent was toch? en behandeld werd? (de verwaarloser = me nichtje hea!..)
_Danielle Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Een konijn met myx heeft een heel intensieve verzorging nodig, da's niet met een medicijn gedaan. Dus als jouw nichtje het konijn zo verwaarloosde, zal dat wel niet gebeurd zijn.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 23 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2009 Ja, dat snap ik nu wel ja... Maar ik bedoel voordat me nichtje haar had, zij heeft haar niet zo heel lang gehad en ze was volgensmij al volwassen dat ze haar had.. Nouja, iig niet meer zo heel jong!
_Danielle Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Nouja, laten we het er op houden dat het kan, maar niet waarschijnlijk is.Ik weet verder ook niets van haar verleden, dus kan daar ook niet over oordelen.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 23 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2009 Nouja, laten we het er op houden dat het kan, maar niet waarschijnlijk is.Ik weet verder ook niets van haar verleden, dus kan daar ook niet over oordelen. Ja, het belangrijkste is dat ze nog steeds gezond is!:he: Ik weet er verder ook niks van! Alleen vanaf dat ze bij me nichtje is.. aan de ene kant hoop ik wel dat ze het vroeger heeft gehad, want me moeder zei dat cindy zei dat ze het dan niet meer krijgen, of de kans nog kleiner word dat ze het krijgen..
_Danielle Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Als ze myx overleven, zijn ze volgens mij inderdaad hun leven lang immuun daarvoor.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 23 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2009 OkƩ.. dan hoop ik stiekem dat ze het dan vroeger heeft gehad.. (maar nu niet denken dat ik daarvan uit ga en haar niet meer ent ofso hoor!, ik hoop het alleen maar voor haar zegmaar..)
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Geplaatst: 6 december 2009 Ik lees het topic nu weer eens door, maar ik heb helemaal niet gezegt dat ik frumel, dolce en chanel behandeld heb! Ik heb het wel gedaan met allerlij medicijnen maar toch hielp het jammer genoeg niet.. Maar bij deze weten julie het nu dan, dat jullie niet denken dat ik er niks aan heb gedaan..
Dollie Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 Ik heb niet het hele topic gelezen, maar we kennen jou Cisca, ik weet dat je er alles aan gedaan hebt je konijntjes te redden.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Geplaatst: 6 december 2009 Ik heb niet het hele topic gelezen, maar we kennen jou Cisca, ik weet dat je er alles aan gedaan hebt je konijntjes te redden. Fijn dat je dat weet Iris! Ik was al bang dat jullie allemaal dingen dachten..
Aanbevolen berichten