Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Er zijn ook wilde konijnen in de buurt. naast ons. ik probeer wat ik kan, echt waar maar het dringt denk ik nog niet bij me ouders door..

Ik vind het echt heel sneu wat er gebeurd is. Ik kan je ouders enig zins begijpen hoor zij hebben ook geen idee en willen ter wille van jou natuurlijk geen paniek gaan zaaien, maar misschien is het een idee om je ouders te overtuigen door ze deze site te laten lezen? Met name waar het gaat over ziektes en wat te doen bij?

Snel handelen is in dit geval wel een must!

Succes en sterkte

Geplaatst:

Zie net dat je in Amsterdam-Osdorp woont... Daar zit ook de dierenkliniek (kliniek heeft meerdere vestigingen) waar ik kom. Zij hebben ook zeker één konijnkundige DA. Ga jij toevallig al naar dierenkliniek Stad&Land? Anders wil ik je namelijk zeker aanraden om daar (in de toekomst) naar toe te gaan..

Geplaatst: (aangepast)

Ja, daar ga ik altijd heen! Dat ligt 3 minuten van mij vandaan! Is die erg goed dan? Maar ik word heel vaak geholpen door een blonde vrouw met een belgisch accent. Die heeft naar snuf gekeken, en daar was ook een man bij. Die was heel aardig en legde mij echt heel veel uit (ik wist het al maarja:P) en hij zei precies de symptonen van die ziekte enzo.! maar die vrouw zei dat ik ze moest inenten waar die man bijstond. maar toen me moeder ging bellen zei een arts dat het pas na 2 weken kon. Er zijn daar heel veel dierenartsen! Maar zijn de artsen daar allemaal konijnkundig? en als ik er later heen ga, moet ik dan om een konijnkundige vragen ofso? maar dat kan ik toch niet zomaar doen?

aangepast door Cisl0oveGeryon
Geplaatst:

Ze zijn niet allemaal konijnkundig volgens mij.. Ze weten wel het één en ander, maar die mannelijke dierenarts (Leon) doet echt scholingen mbt konijnen, en dat moet je hebben. Was het ook die DA? (joh, ik kan wel geld gaan vragen voor iedere keer dat ik reclame voor ze maak :he:)

Ik ken inmiddels aardig wat van die DA-en die bij de klinieken Stad&Land werken. In principe gaan wij altijd naar Heemstede bij dezelfde DA, maar ben ook wel eens door spoed of ons zieke katje in Amsterdam terecht gekomen. Onze DA (die Droppie, de kat) behandeld werkt zowel in Heemstede als Amsterdam, Nicole heet ze (weet overigens ook aardig wat van konijntjes, zij heeft de nazorg van de zieke konijntjes ook gedaan).

Morgen ben ik dan heel dichtbij je in de buurt, want dan moeten we weer naar Amsterdam, voor het infuus van Droppie.

Geplaatst:

Oke! Ik vergeet die namen altijd! Ik zal er is een keer op letten! Ik weet niet of er meerdere zijn in Amsterdam? Maar die van mij is op de osdorperweg. Dus voor spoed ben ik er binnen 2 minuten en het dier heeft niet zoveel stress van de reis, dat is een voordeel! Maar ik ga er eens op letten, op de namen! Maar de da zit dan aan het eind van de sodorperweg, en aan het andere eind woon ik!

Geplaatst:

Maar ik heb een vraag, vind het onnodig om er een hele discusie over te starten, dus doe ik het hier wel even. Bij een paar van mijn konijnen voel ik botten als ik ze aai. Bij 2 andere voel ik het niet. Maar toch heeft 1 van die konijnen waar ik echt goed botten voel, een kleine wam gekregen, wat hij nooit had. Maar ik denk nu dus dat er een paar konijnen veeel meer eten dan de adnere, want eentje krijgt echt een ontzettende wam (die had hij al, maar die werd groter). Hoe meot ik het oplossen? Moet ik de anderen dan 2x per dag apart houden om hun nog eens wat eten te geven? of kan het kloppen dat je botten voelt?

Geplaatst:

Dit zijn de DA-en van de drie Stad&Land vestigingen (één in Amsterdam, één in Heemstede en één in Badhoevedorp);

http://www.stad-en-land.com/nl/team_dierenartsen.aspx

Met 4 van hen heb ik te maken gehad.

L. Oerlemans is denk ik de man waar jij het over had. Dat is dus de konijnkundige DA die ik bedoelde. Hij heeft mijn zieke konijntjes behandeld en één van hun gecastreerd.

N. Willems is de vaste DA van Droppie (kat) en wij zien haar sowieso iedere week, en zij ent altijd mijn konijntjes, en heeft de nazorg voor de zieke konijntjes gedaan.

Met M. Widdershoven en M. Eerhardt heb ik ook te maken gehad, ook vriendelijke DA-en, maar hen ken ik verder niet zo goed.

In principe hoor je het ruggegraatje wat te voelen, als je die niet meer voelt, is het konijn eigenlijk te dik. Worden ze dan niet 2x per jaar gewogen tijdens het enten?

Geplaatst:

Ow oke, maar ik voel het echt heel erg en bij de anderen niet. Dus denk dat het door de rangorde komt ofso dat de ene wat meer kunnen eten? en wat zou ik daaraan kunnen doen?

Tot nu toe zijn ze nog nooit geent. Ons werd vertelt dat dat niet perse nodig was. Maar ze worden dus vanaf nu wel geent hoor! tenminste, over 2 weken.

alleen over de achternamen weet ik niet! ze zeggen altijd alleen hun voornaam:P

Geplaatst:

Enten is inderdaad heel belangrijk... Wie vertelde je dan dat je dat niet hoefde te doen?

Volgens mij heb ik de voornamen al gegeven... Die man waar ik het over had heet Leon. En bij die link die ik je gegeven had staan foto's, dus als je even naar die link gekeken had...

Geplaatst:

Sorry, ik ben helemaal vergeten dat er een link bij was. Had later het bericht gewijzeigt om te zeggen over die achternamen mdat ik dat óók vergeten was.. Ik zou het echt niet weten wie dat heeft gezegt, maar dit keer was het iig niet meer mijn familie want van hun ga ik echt niet meer uit! Ja, je zei leon en nicole. Ik ga even kijken nu!

Geplaatst:

Haar heb ik heeeel erg vaak: Drs. K. Winderickx, en haar had ik soms, maar al lang neit meer gehad: Drs. N. Willems en deze komt me wel bekend voor ja!: Drs. L.W.B. Oerlemans

en deze: Drs. C.J. de Vries heeft de tanden van Mrs. Jingles eruit gehaald. Weet je toevallig ook welke er konijnkundig zijn?

Geplaatst:

maar ik kan me ook herinneren dat ik die vrouw had die heel goed articuleerde, die was blond en volgensmij was het de vrouw die ik heel vaak heb. Alleen gister praatte ze opeens niet echt goed articulerend en belgisch, dus dat zou dan vast een andere zijn die ik gister had! maar die ik gister had heb ik ook wel een paar keer gehad iig!

Geplaatst:

Ooh wat erg, sterkte.

Hopelijk hebben de anderen het niet. Ik zou zeggen (hou ze appart als je dat al hebt) en kijk goed of er niet iets aan hun verandert dat niet goed is.

En de dierenarts gewoon inlichten als je iets merkt.

Geplaatst:

L. Oerlemans dus, zoals ik al zei. Dat is die Leon.

Dit heb ik net al getypt:

Dit zijn de DA-en van de drie Stad&Land vestigingen (één in Amsterdam, één in Heemstede en één in Badhoevedorp);

http://www.stad-en-land.com/nl/team_dierenartsen.aspx

Met 4 van hen heb ik te maken gehad.

L. Oerlemans is denk ik de man waar jij het over had. Dat is dus de konijnkundige DA die ik bedoelde. Hij heeft mijn zieke konijntjes behandeld en één van hun gecastreerd.

N. Willems is de vaste DA van Droppie (kat) en wij zien haar sowieso iedere week, en zij ent altijd mijn konijntjes, en heeft de nazorg voor de zieke konijntjes gedaan.

Met M. Widdershoven en M. Eerhardt heb ik ook te maken gehad, ook vriendelijke DA-en, maar hen ken ik verder niet zo goed.

Geplaatst:

hoe bedoel je apart laura? en dankjewel:) ik kijk ze continu na op de ogen, oren, kont en neus en mond.. nu nog niks gezien.

Ze zitten nu in het tuinhuisje tot alles is ingedampt ofso en daarna in een ander hok.

Maar ik heb echt alles weggegooid, waterbakken, voerbakken, alles! Maatschepjes enzo.. nu weet ik dus niet heoveel ik ze geef. Ik weet niet hoeveel bakjes me moeder e heeft gegeven, maar ik gaf ze net 2 flinke bakken waarvan ze maar 3/4 bak van hebben opgegeten. Maar mischien hebben ze al veel op. Dit kan geen kwaad toch? En ik heb ook geen flesjes maat een waterbak. Ze zouden dat toch wel doorhebben?

Geplaatst:
L. Oerlemans dus, zoals ik al zei. Dat is die Leon.

Dit heb ik net al getypt:

oww NU snap ik het! Je hebt met 4 dierenartsn te maken gehad en niet 4 konijndeskundige! dus dan zal die leon wel de enigste zijn! alleen hem heb ik bijna nooit. maar als er iets is met me konijnen vraag ik hem!:)

Geplaatst:

Ja ik weet niet hoeveel konijnen je nog hebt, maar ik weet wel dat je er best wel wat had? Of zie ik dat verkeert? Maar weet niet of ze toen bij elkaar zijn of dat de hokken dicht bij elkaar zitten?

GOed dat je ze steeds na kijkt!;)

Geplaatst:

Alle konijnen zaten bij elkaar! (nouja, de rammen enzo niet en de jongen enzo blablabla) maar daarna had ik er 6 over en die zaten bij elkaar. Nu heb ik er nog 5 en die zitten nog bij elkaar op een andere plek.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .