Snoef Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Mickey heeft een hele poos terug een keer een luchtweginfectie gehad waarbij ze een knorrende, reutelende ademhaling had. Dit hield dan een paar minuten aan, waarna ze nieste en dan was het over. Ik heb haar toen behandeld met duplo-injecties maar daarna kwam het weer terug. Ik heb haar toen nog 2x behandeld met 10x een duplo-injectie om de dag. Helaas is haar knorrende ademhaling nooit helemaal weggegaan. Ik heb een tijdje terug dus weer de dierenarts geraadpleegd, of ik wéér aan de duplo moest maar dan mss voor een langere periode. Hij raadde dit af, omdat het niet goed voor het beestje is en bovendien was zijn conclusie dat het misschien wel gewoon bij Mickey hoorde. Hier geloof ik nooit zo in, want een konijn hoort niet te klinken als een koffiezet-apparaat. Nu is het dus zo dat ze vaak nog reutelt (vooral bij inspanning) dan niest en dan is het weer weg. De ene dag hoor ik haar (bijna) niet, de andere dag is het iets vaker. Haar neusje is niet smerig of nat en verder doet ze ook normaal. Wat raden jullie mij aan in dit geval? Ergens een second opinion halen? De Wilhelminakliniek mailen? Heeft iemand hier ook ervaring mee? Zou het gewoon een chronisch geval kunnen zijn dat nooit meer weggaat?
Jimmy&Nijn Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Snoef, bij Muffins in de opvang zit ook een nijn die rare gluiden maakt tijdens het adamen! miss dat je Ria een bericht kan sturen om te vragen wat hun DA erover zei??
leentje_1978 Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Snoef, bij Muffins in de opvang zit ook een nijn die rare gluiden maakt tijdens het adamen! miss dat je Ria een bericht kan sturen om te vragen wat hun DA erover zei?? Je bedoelt mintje inderdaad maar die rutelt niet die piept. Maar die zit al heel lang aan de antibiotica. Misschien inderdaad een idee om haar even te mailen je weet maar nooit. In de weblog staat ook een stukje over wat Mint heeft misschien kun je dat eens lezen en kijken of het overeen komt.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ja die bedoelde ik!idd ze piept maf...heel luid af en toe...dacht dat miss er overheen komsten waren...sorry ik heb er geen verstand van!
Muffins Geplaatst: 2 oktober 2009 Geplaatst: 2 oktober 2009 (aangepast) Mint heeft hier inderdaad ook al heel lang last van. Met name als ze ontspannen is. Ze is behandeld met Enrofloxeral, daarna met Doxoral, daarna een combinatie van beide, en uiteindelijk ook Duplociline. Niks heeft geholpen.Uiteindelijk is het volgens de dierenarts na onderzoek bij Mint vergelijkbaar met mensen die soms snurken, een probleem met het zachte gehemelte. Als ze actief is hoor je namelijk niks, maar als ze ontspannen is wel. Ze eet goed en is ook goed actief. Ik vind jouw verhaal toch anders klinken, ook omdat Mickey duidelijk wel een luchtweginfectie heeft gehad en bij haar vooral het geluid onstaat bij inspanning terwijl bij Mint het geluid vooral in rust aanwezig is.Ik zou zeker een second opinion vragen bij dierenkliniek Wilhelminapark. 2 oktober 2009 aangepast door Muffins
Snoef Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2009 Bedankt voor de reacties allemaal!Ik denk ook dat Mickey een ander geval is. Het is ook niet echt piepen wat zij doet (dat doet Baby hier juist weer als ze slaapt, inderdaad alsof ze snurkt) maar echt reutelen/knorren of hoe je het ook wilt noemen. Ik zal de Wilhelminakliniek dan maar eens mailen. Ik ben steeds bang dat het dadelijk wel in een longontsteking resulteert en dan ben ik erg ver van huis weg.
Snoef Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2009 Ik heb de wilhelminakliniek dus gemaild met tekst en uitleg en gevraagd wat hun advies is...Ik kreeg erg snel antwoord terug maar helaas is het niet echt gespecifieerd op Mickey's situatie. Ze spreken over dat niezen en snot erg hardnekkig kan zijn en dat zij vaak duplo-injecties geven gedurende 3-4 weken en soms wel langer. Ook doen zij zelf aan neusspoelingen, op een specifieke manier samengesteld maar dat kan ik uiteraard niet zelf en gebruiken ze otrifin om de zwelling af te remmen. Oh, en als laatste geven ze ook vaak metacam om de ontsteking af te remmen.Maar dan rijst bij mij de vraag of Mickey wel snot heeft? Ze knort en niest af en toe maar er is niks te zien of voelen aan haar neus of ogen. Is snot ook het resultaat van een luchtweginfectie? Of zijn dat twee totaal verschillende dingen? Ze gaven ook aan dat hardnekkige snot vaak het resultaat van tandproblemen kan zijn, maar Mickey's gebit is pas nog nagekeken dus dat lijkt me niet het probleem. Mijn eigen DA is het dus niet eens met nog een behandeling duplocilline-injecties. Ik ben er al 2x over begonnen dus durf het eigenlijk niet eens nog een keer te vragen. Ik heb zelf wel duplo in huis maar vind het zo stiekem om dat dan toch te geven. Ik heb ook metacam in huis, maar dat geef ik ook liever niet als het niet nodig is. En afgezien van het knorren en niezen, merk ik niks aan Mickey. Dus nu weet ik nog niet wat ik moet doen... :(
Aanbevolen berichten