diddy4 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Hallo allemaal, Wuppie heeft sinds vandaag flinke diarree.Ze heeft niks bijzonders gegeten, behalve haar biks, groenvoer/fruit en hooi.Het stinkt vreselijk.Vandaag heeft ze alleen nog maar haar biks gekregen ( en hooi uiteraard )Eigenlijk krijgt ze rond deze tijd haar groenvoer maar ik heb dat nu maar even niet gedaan.Weet iemand wat ik hiertegen kan doen???? groetjes
patje1983 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 naar de da gaan?ze eet wel als je haar nu iets voor houd?
zwarte panter Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Hoe oud is ze? En hoe gedraagt ze zich nu?
diddy4 Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 Ze eet als een waanzinnige..En ze is ook super levendig. Niks aan te merken eigenlijkWe hebben haar begin april gekocht toen was ze 8 weken dus ze zal nu rond de 7 maanden zijn
Joseeke Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Ik zou ze nu gelijk op een hooi-dieet zetten & de bixjes, groenten & fruit weglaten! Het kunnen mss ook de BDK zijn. Voor de zekerheid zou ik even naar de DA gaan.
diddy4 Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 heb net de da gebeld en die zei dat ik het heel even aan moest kijken tot morgen.Dit omdat ze nog gewoon goed eet en lekker levenidg is.Moch de ontlasting morgen nog niet goed zijn moet ik gelijk langs.Tot nu toe heb ik nog niks gevonden.Ze heeft goed geplast, maar nog geen keutels.Ik kijk het nog heel even aan en anders zit ik vanavond al bij de da!
Joseeke Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Okay Maar dan zou ik haar vanavond evengoed even geen bixjes, fruit & groenten geven --> alleen hooi!
nathalie b Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 En neem als je naar de DA gaat wat ontlasting mee...
diddy4 Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 ontlasting wordt alweer beter.Net weer wat keutels gevonden. Nog niet optimaal, maar het gaat goed.Nog maar even afwachten
kelly1986 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Je kunt haar nu idd het beste even geen groenvoer of biks geven maar alleen hooi en eventueel hooithee of water. Ken je hooithee en weet je hoe het maakt?
diddy4 Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 ja ik heb dat gelezen hier op het forum, maar ze eet haar hooi gewoon goed op dus ik ververs zo haar water en geef nog een extra pluk hooi en dan moet ze vanavond en vannacht maar zonder eten doen.Vind het wel zielig, ben zo bang dat ze honger krijgt.Verwend nest is het hhahaha
bunny ranch chanty Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Ik zou stoppen met fruit daar zitten te veel suikers in die diaree veroorzaken.
diddy4 Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 ik had haar maar een halve aardbei gegeven en dat was nog een kleintje ook.Normaal heeft ze hier geen last van. Ze krijgt 1x per week een heel klein stukje fruit ( appel, peer of aardbei ) Maar ik zal het voorlopig niet meer doen.Bedankt
Lies86 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Mijn konijntje (9 weken) heeft een heeeel klein hapje banaan op.(liet het vallen en weg was het) en heeft nu iet wat diaree.Absoluut geen dunne troepjes, maar zachte keutels. Terwijl ze van de week nog hard waren.Heb de bix even uit zijn kooi gehaald en hij eet nu hooi en drinkt water.Hij is super levendig en allert. Moet ik nog meer doen of is het okey zo voor vandaag?Ik hoor het graag!
wenerlover Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 ik geef mijn konijnen altijd peterselie of selderij tegen diaree helpt goed
Lies86 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Ook als hij nog nooit groente heeft gehad verder?Heb nu beide kruiden niet in huis. Dus dat wordt sowieso morgen dan...
wenerlover Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 ja mijn konijnen krijgen eigenlijk nooit groente of fruit
Reusje Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Als de diarree echt stinkt bij een konijn heb je veel kans op coccidiose.Hoe voelt het buikje aan ?
Lies86 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Okeey.Mocht het moragen nog zo zijn sta ik om half 9 bij de supermarkt voor peterselie!Hoe snel kan diaree weer over zijn?
Reusje Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Peterselie ?Dat stopt toch geen diarree ?Als het coccidiose is helpt dat echt niet hoor.
Lies86 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Kan een konijntje van 9 weken coccidiose hebben?Wat zijn daar de verschijnselen van? Nogmaals gerrit is erg levendig. Knabbelt rustig aan wat hooi en rent rondjes door de kamer.Zijn keutels zijn sinds vanmiddag niet meer zo heel hard. Ik vond 1,5 keutel in papperige vorm in zijn kooi daarnet.Het is overduidelijk geen blindedarm keutel.Zijn kontje was wat vies. Deze heb ik schoongemaakt. Gerrit staat binnen.
Reusje Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Jammer genoeg komt dat het meeste voor bij jonge konijntjes.De eerste tekenen is een slappe ontlasting en wat ik echt typisch vind is de rare walgelijke geur.Hun buikje staat dan ook soms erg opgezwollen , ze zijn stil en eten of drinken erg weinig tot niet meer.Ze beginnen daarna ook meestal te knarstanden.Als je ze iets voorzet om te eten gaan ze eraan ruiken of zelfs happen maar eten niet of bitter weinig.
Lies86 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Dit doet gerrit allemaal niet (gelukkig)Hij zit prinsheerlijk op zijn hooi en eet er gulzig van.Zit echt lekker te knabbelen. Echt heel erg stinken doet het ook niet.Verder hopst hij zoals gezegd in het rond, en drinkt hij ook gewoon.Dus ik hoef me neem ik aan nog niet heeeel erge zorgen gaan maken voor coc? Ik kijk het aan tot morgen, heeft hij dan nog van deze ontlasting bel ik de da wel!
Reusje Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Weet je wat ook altijd helpt als ze last hebben van hun darmpjes die kleintjes ???? Eikebladeren. Mijn grootvader gaf dat vroeger al aan zijn konijnen en ik ben dat wat jaren geleden ook beginnen doen en het werkt echt.
wenerlover Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 ik heb het toch nog eens even nagelezen in me wener handboeker staad toch echt dat peterselie en selderij goed helpen tegen diareeen ik moet zeggen dat ik er zelf ook goede ervaring mee heb
Aanbevolen berichten