Knuffeltje Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Geplaatst: 29 september 2009 Dat is iets wat ik dus echt niét moet proberen.Als ik m'n moeder érgens enorm kwaad over kan krijgen is het wel dat iemand anders voor mij haar moet overtuigen...Maar ik houd mijn konijntje in de gaten en anders bel ik zelf als ik bijvoorbeeld op de fiets uit school naar A fiets de DA om info. Weet ik iniedergeval of mijn konijntje ineens dood in het hok kan liggen of niet...
Knuffeltje Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Geplaatst: 29 september 2009 Shit, moet alweer gaan... :(Had met mam afgesproken maar een hafluurtje op bb te gaan...En dat halfuur is nu alweer om..Tot morgenavond...
Debbie Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Ik vind het erg rot voor je deze situatie!Ik blijf hopen dat je moeder toch het belang gaat inzien van een bezoek aan de DA.Een tip: Neem geen huisdieren meer zolang je bij je moeder woont
wupsie Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 of maak goede afspraken. Dat je naar de da gaat wanneer jij dat nodig vind en dat je het zelf betaald bijvoorbeeld. maar je bent neit de enige hoor die "zo'n moeder"heeft haha. dat is moeder iegen. ik denk dat iedereen dit wel herkent. ouders noemen het de pubertijd, de kinderen tja... die noemen het onmogelijke ouders
_Danielle Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Ongelooflijk.. Ik blijf me hier toch altijd weer over verbazen... Waarom geven sommige mensen toch zo weinig om huisdieren? Iedereen kan bedenken dat bloed bij de ontlasting niet goed is, als jij dat hebt, moet je toch ook naar de dokter?Ik kan me hier zo kwaad om maken... Heb je de DA wel al gebeld, Knuffeltje?
zwarte panter Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Zeggen dat je je konijn nodig hebt voor een spreekbeurt is ook geen optie zeker? Ik zou idd toch even met je mobieltje al een DA bellen. Komt niemand achter en kan je dus makkelijk onderweg doen.
tante10 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Kun je misschien iets met je tante regelen Knuffeltje?Of is er daar in de buurt een DA waar je langs kunt fietsen.Op school in de pauze/tussenuur de DA bellen? Of waneer je bij je tante bentHet is een moeilijke situatie waar je in zit, sterkte.
Joycie86 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Oh wat een frustrerende situatie!Knuffeltje, ik hoop dat er toch een oplossing aan het licht komt.Succes!
Emytje Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Erg lastig, maar ik moet zeggen dat ik de houding van je moeder in mijn moeder erg herken. Ze maakt(e) zich ook overal zorgen over tot grote frustratie van mij. Nu ik alweer 3 jaar op mezelf woon, zie ik nu wel in dat ik wat dat betreft wel een hele goede mama heb. Alleen in het donker naar huis fietsen is nu eenmaal gevaarlijk, ongeacht of je vriendinnen het wel mogen of niet. Wat betreft de dierenarts is ze ook hetzelfde. Mijn moeder neemt de cavia's liever niet dan wel mee erheen. Met als gevolg dat het vaak te laat is. Nu ik het van een afstandje kan bekijken heb ik haar al tig keer gezegd (nadat ze drie weken heeft gewacht om haar cavia met piepende ademhaling naar de dierenarts te brengen die een longontsteking bleek te hebben) dat in de VS je dier niet de benodigde medische hulp geven gezien word als dierenmishandeling. Maar ook bij haar gaat dat er niet in... Dus als je wat gevonden hebt. Mocht het helpen vind ik het ook geen probleem om voor je de dierenarts te bellen hoor om te vragen wat het kan zijn.
Knuffeltje Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 (aangepast) Echt irritant, ik ben al die dingen die mijn konijn vertoont bij elkaar op aan het tellen. Dat zijn toch wel een aantal vage klachten. Een tijdje geleden at ze ineens een paar dagen nauwlijk, daarna kwam erbij dat ze af en toe rillerig is. Dan zie je ineens dat hele lijfje trillen of ze het koud heeft. En dus eergisteren als ik het goed zeg die hele minuscule bloeddruppeltjes. Als ik later dieren neem, ga ik wel geregeld naar de DA.En mam maar zich zorgen maken over onze kat. Het arme beestje wordt al magerder en heeft erge last met eten. En dan gaat mijn moeder zich nog afvragen of het wel nodig is! Ja, want als je voor niets heen gaat kost het ook al geld...Ik geef liever geld uit om gerust gesteld te worden dat ik overbezorgt ben dan dat mijn dier daadwerkelijk iets mankeert. Verder heb ik wel een supermoeder hoor.Niet dat ze alleen maar irritant is enzo hoor. Verder kan ik altijd met haar praten. Over alles eigenlijk wel. Er zijn volgens mij niet veel die zo'n moeder hebben. Alleen is ze nogal overbezorgt en met dieren gaat ze niet zo snel naar de dierenarts, helaas.Maar als de klachten van Stamp aanhouden ga ik toch even de DA bellen.Schiet ik weinig mee op, maar dan weet ik wel of het niet goed is met Stamp.Heb het nummer al in mijn mobiel gezet. Eergisteren toen ik dit topic opende (het was toch eergisteren?) heb ik demonstratief het telefoonboek mee naar boven genomen en het nummer in mijn mobiel gezet. 30 september 2009 aangepast door Knuffeltje
Dollie Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Waarom bel je pas als de klachten aanhouden? Ik bedoel, het is echt heel vervelend dat je ouders niet met haar naar de dierenarts willen maar als je zestien bent kun je zelf toch ook wel wat ondernemen? Je hebt zelfs al hulp aangeboden gekregen..
Knuffeltje Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 (aangepast) Geloof me, al zou ik het allemaal proberen te regelen, dan flipt mijn moeder echt.Dan mag ik helemaal niet meer op bb. Het is dus een nogal uitzichtloze situatie...Ík wil wel met mijn konijntje naar de DA. Mam wil dit absoluut niet.En al zoúden er mensen van bb met me mee naar de DA willen, dan wil mam dit weer niet.Ondanks dat ze gezegt heb dat ik dan wel zelf moet zien hoe ik Stamp bij de DA krijg.Maar morgen bel ik wel op. 30 september 2009 aangepast door Knuffeltje
jasmijn86 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Ik zou toch echt gaan bellen, hoor!Dit kan toch niet?Ik snap al echt helemáál niets van je moeder, maar daar kan jij niks aan doen, maar je zou toch wel kunnen bellen.
Dollie Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 (aangepast) Maar, stel dat jij Stampertje naar de DA krijgt, zonder dat je moeder dat (van te voren bedoel ik) uitvindt. Dan heb je haar misschien gered. Misschien is het een baarmoederontsteking en dan ben je geen stap verder want die zullen ze ter plekke niet verwijderen. Maar misschien is het een blaasontsteking waar ze een kuurtje voor kan krijgen, of iets vergelijkbaars.. En dan kom je thuis, ja dan zal je moeder heel boos zijn.. Mag je niet op BB.. Weet ik veel wat voor andere straffen jouw ouders kunnen bedenken. Maar wat maakt dat uit? Ze zullen niet voor eeuwig boos blijven.. En natuurlijk is straf niet leuk en boze ouders al helemaal niet maar dat zou ik echt voor mijn konijnen doen.. (Gelukkig is het hier niet (meer) nodig.) Bovendien, als ze haar klachten nu niet echt serieus nemen maar jij thuis komt en kunt aantonen dat er écht iets (ernstigs) is, wie weet mag het dan wel.. Een konijn waarvan je weet dat het een baarmoedertumor heeft en dat die niet vanzelf weggaat, laat je toch niet zo maar? Dat gaat wel heel ver.. (Overigens noem ik ook maar wat.. Geen idee of ze echt een baarmoedertumor of blaasontsteking zou kunnen hebben.. Maar je snapt het principe vast..) 30 september 2009 aangepast door Dollie
Knuffeltje Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 Ik snap wat je bedoelt. Maar ook al zou er iemand van bb zijn die ineens voor de deur kan staan om met mij en m'n konijn naar de DA zou kunnen, dan zou dat dus niet eens mogen. Mam ziet julie aankomen! Die gooit meteen de deur weer dicht.En stiekem het konijn de tuin uit smokkelen kan ook niet.Mam merkt en ziet alles. Ze is net een enorme vogel die haar nest bewaakt...
jasmijn86 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Maar je kan toch wel gaan bellen? Sorry, maar ik zou echt gewoon lijdzaam kunnen toekijken
Dollie Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Maar je kan toch wel gaan bellen? Sorry, maar ik zou echt gewoon lijdzaam kunnen toekijken Niet, bedoel je?
Knuffeltje Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 Ja, morgen ga ik écht bellen.En hopen dat het niet iets ernstigs is...Als ze dat al via de telefoon kunnen zeggen.
jasmijn86 Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Maar dan weet je in elk geval iets meer.(al zou ik persoonlijk nu al bellen)
Knuffeltje Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 Is een dierenarts nu ook nog open?Owja, avondspreekuur.Maar dan zou ik in de schuur moeten zitten om te bellen want als ik boven ineens een heel gesprek begin hoord mam dat beneden. En dat is ook een beetje gek. Net of ik in mezelf aan het praten ben.
wupsie Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 toch denk ik dat het wel belangrijk is. Als ze ook al rilt zou dit kunnen wijzen op koorts. koorts betekend vaak een ontsteking. dat plus het bloed lijkt het er toch op dat de bbers gelijk hebben. misschien toch nog eens proberen om er rustig met je moeder over te praten. misschien kun je ook kijken als e haar oppakt of je meer kan zien. bijvoorbeeld waar het bloed vandaan komt. heb je trouwens nog meer bloed gevonden? of dat het haar pijn doet als je aan haar buikje zit?als je dit doet waar je moeder bij is kan ze het zelf ook zien. let ook op e tekenen van pijn: stil, minder eten, knarsetanden (hier moet je soms heel veel moeite voor doen om het te horen, kan ook horen als klapperen) en een snelle ademhaling.
Knuffeltje Geplaatst: 30 september 2009 Auteur Geplaatst: 30 september 2009 Ik kan verder nergens bloed vinden in het hok.Alleen toen ze uit haar hok was vielen die hele kleine drupjes op.En dat waren hele kleine drupjes. niet spetters ofzo.Als ik haar oppak ziet alles er schoon uit van onderen. Nergens bloed ofzo.Ze eet ook gewoon en drinkt ook goed. Het is gewoon af en toe dat ze die vage klachten heeft en die verdwijnen ook weer even snel als ze gekomen zijn.Maar ze zijn er af en toe dus wel. Ik weet een ding, als ik later op mezelf woon en ik houd huisdieren, dan ga ik regelmatig voor controle naar de DA...Echt irritant, ik maak me zorgen om mijn konijn en mam ziet geen vuiltje aan de lucht.Maarja, dan horen julie morgen wel wat ze zeiden toen ik opbelde...Shiiiit, en ik vind bellen al zo enorm eng...Maar, het is voor een goed doel. En het is nodig.
zwarte panter Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Tuurlijk is het bellen voor een goed doel!Heb je de DA ondertussen al gesproken?
Dollie Geplaatst: 1 oktober 2009 Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik zou ook duidelijk uitleggen dat je écht niet kunt komen.. Natuurlijk zullen ze niet zomaar allerlei medicatie gaan geven maar misschien dat als ze een sterk vermoeden hebben dat het dit of dat is, dat je dan wat mee kunt krijgen zonder met Stamper langs te gaan.. WEet niet of ze dat zomaar doen hoor, mijn DA denk ik echt niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Aanbevolen berichten