Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik vind het wel fijn om een middeltje tegen gas in huis te hebben, mocht ik iets vermoeden. Eerst had ik altijd aeropax maar dat is nu helaas van de markt. Nu heb ik iets gehoord over infacol, is het goed tegen gas, hoevaak p/u en hoeveel moet je geven, hoeveel kost het?

Alvast bedankt :)

Geplaatst:

Het stofje wat daarin zit is precies hetzelfde als in Equate (Simethicon). Ik heb het zelf ook in huis maar nog niet gebruikt. Ik geloof dat je 1 ml per keer moet geven. In het 1e uur dat je gas ontdekt moet je het om de 20 minuten geven en daarna ieder uur 1 keer totdat er verbetering optreedt. Een flesje kost 8 Euro. Ik heb al verhalen gehoord dat het toch niet zo goed helpt zoals het moet dus ik ga binnenkort weer Equate bestellen. Maar mocht je gas ontdekken zou ik naar een dierenarts gaan.

Geplaatst:
Je moet en mag niet zomaar medicijnen toe gaan dienen... Bij vermoeden van gas, gewoon direct naar de dierenarts gaan.

Ik heb nu geen konijn met gas, het is gewoon een vraagje. ;)

Bedankt voor de informatie verder, daar heb ik wat aan :)!

Geplaatst:

Ja, dat snap ik ;)

Maar ik bedoel te zeggen dat ik, als ik jou was, geen geld zou uitgeven aan een medicijn tegen gas. Een konijn dat (vermoedelijk) gas heeft, moet gewoon direct naar de dierenarts, en die zal je dan de goede medicijnen meegeven.

Geplaatst:

Dat snap ik ook :P, maar een Dierenarts heeft niet altijd direct tijd, of bijvoorbeeld 's nachts dan kan het vaak wel helpen. Aeropax heeft me ook al een aantal keren gered :)

Geplaatst:

Jahoor.. Een DA heeft altijd tijd voor een spoedgeval. Je hebt altijd DA-en die spoeddiensten draaien, daar kun je dan terecht.

Je weet ook nooit helemaal zeker of een konijn gas heeft, die diagnose mag je zelf niet stellen en dan medicijnen toedienen...

Geplaatst:

Tis natuurlijk een stuk goedkoper dan een consult bij de DA. Maar of je dan ook echt waar voor je geld krijgt, betwijfel ik heel sterk! Ik zou het zelf nooit doen.

Maar dat vroeg je allemaal niet.

Geplaatst:
Nou aeropax was al achter haald....dus de kans groot dat je konijn geen gas had de vorige keer....

Dat slaat nergens op, ik had toen geen medicijnen in huis (ook geen Metacam of Aeropax!!) en ik kon pas later bij de Da terecht omdat ik niet zeker wist of het wel ernstig was. Ik was toen helaas te laat en ze konden hem niet meer helpen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .