Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn heeft te lange nagels,ik weet het 98% zeker.

Ik wil proberen ze zelf te knippen,maar ben zo bang dat ik in haar Leven knip.

Kan iemand me uitleggen waar dit zit,of ik dit kan voelen,en tot hoever ik knippen kan..?

^^:yes:

Geplaatst:

tja, bij n zwart konijntje is dit moeilijk te zien..

als je er een klein zaklampje onder zet kun je het iets beter zien.. maar let wel op de ogen van je nijn.

of probeer met goed daglicht te kijken of je kleur verschil ziet in de nagel.

misschien dat er iemand anders nog tips heeft?

Geplaatst:

Knip anders gewoon tot waar de haren beginnen. Je moet dan waarschijnlijk wel iets vaker knippen, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je niet te ver knipt. Of laat het 1 keer bij een dierenarts doen, en vraag of hij/zij je wil laten zien hoe het moet. :)

Geplaatst:

Het beste is om het idd 1x bij de dierenarts te laten voordoen. Ik heb twee witte konijnen, dus is het vrij makkelijk te zien, maar heb toch gevraagd of ze het een keer voor zou willen doen. De tip van het in de gaten houden van de ogen is ook een goede. Als je te dicht op het leven wil knippen trekt martin zn pootje weg en je ziet het idd ook aan zijn blik. Succes!

Geplaatst:

Volgens mij bedoelde patriciapatty met 'let wel op de ogen van je konijn' niet op de blik in z'n ogen, maar dat je moet oppassen dat je niet met de zaklamp in z'n ogen schijnt. ;)

Geplaatst:

Oké..

Ik dacht inderdaad maar tot het einde van het slofje knippen,maar bij de DA 1x voor laten doen is een heel goed idee..

Om nou iedere keer ermee te gaan als 't net zo goed zelf kan hè..!

Geplaatst:
Volgens mij bedoelde patriciapatty met 'let wel op de ogen van je konijn' niet op de blik in z'n ogen, maar dat je moet oppassen dat je niet met de zaklamp in z'n ogen schijnt. ;)

Hahahaha, nou op zn blik letten is ook handig voor mij dan he :whistle2:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .