Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn blanca is al 2x behandeld met drops voor beginnende snot. hij niest nu nog steeds, soms bijna een hele dag niet en soms hele niesbuien van 5 minuten. er komt meestal geen snot uit, heel af en toe. omdat ik zoveel lees dat snot hardnekkig is en dat echinacea de weerstand verhoogd wil ik graag weten hoeveel hij van die tabletjes per dag zou mogen hebben.

ook zou ik graag willen weten wat voor soort kruiden ik zou kunnen gebruiken om mn ventje te helpen (die dierenarts zie ik liever niet meer tenzij het echt moet)

hij staat uit de tocht, ik stog en veeg mijn kamer bijna elke dag. is er iets wat ik nog meer kan doen om zijn niesen te verminderen (indien mogelijk)

gr Cynthia en Blanca

Geplaatst:

Echinea tabletjes kunnen inderdaad de weestrand verhogen, je kunt 1 tabletje per dag geven.

Tijm en rozemarijn zuiveren de luchtwegen, deze kun je vers geven. Vraag me alleen af waarom je DA erop tegen is? Nijn is al een jaar genezen van snot, en hij krijgt het nu nog steeds af en toe, gewoon omdat hij het ook lekker vind!

Zou het kunnen dat het niesen ontstaat door bijv. stoffig hooi of een stoffige bodembedekking in zijn hok?

Geplaatst:

ik probeer zijn hooi en bodenbedekking helemaal uit te schudden om zoveel mogelijk sof en kleine deeltjes eruit te halen. ook als ik zijn kooi verschoon poets ik hem helemaal uit met warm water, zodat het beetje stof dat erin zat eruit is.

maar hij niest eigenlijk overal, dus elke nies die ik hoor vlieg ik naar hem toe om zijn neus te checken. maar ik zal vanmiddag na school die tabletjes eens halen. en zover ik weet hebben we rozemarijn in de tuin dus die kan ik dan ook gaan geven.

dank je ^^

Geplaatst:

Ze hebben ook Echinacea-druppels van A. Vogel voor in het drinkwater.

Dit is mss veel makkelijker & handiger toedienen dan tabletten.

Als ik het gebruik, doe ik dagelijks 20 druppels hiervan in een groe drinkfles (van 600 ml, volgens mij....) Ze blijken het ontzettend lekker te vinden & drinken ze fles zo leeg ;)

Geplaatst:

Je zou ook kunnen uitproberen de bodembedekking te kunnen vervangen door bijvoorbeeld fleecedekens. Hierdoor maak je de hoeveelheid stof tot bijna nul. En dat twee weken aanhouden, en eens kijken of het verbeterd.

De Echinacea kan je inderdaad als een goede toevoeging geven.

Geplaatst:

het echinea tabletje ging zo naar binnen, helaas de verse rozemarijn en tijm niet echt :(

ik probeer op dit moment het hooi vochtig te maken kijken of dat helpt.

en gaan ze niet aan die fleecedekens knagen o.o?

heb ook al gekeken voor houtpellets, dierenwinkel zegt dat die ook minder stof hebben en dat het geen kwaad kan als een konijn erop knabbelt, is dat waar?

Geplaatst:

In de toiletbakken heb ik ook houtskorrels liggen.

Dit is ontzettend fijn spul!

Het absorbeert vocht & geurtjes. Daarnaast valt het uit mekaar, wat ik ook heel prettig vind.

Toen de konijnen nog binnen woonden had ik handdoeken in het kooi liggen.

Ideaal met schoonmaken, want je kon ze fijn in de wasmachine gooien :mdr:

Het is ook een stuk minder stoffing dan hooi idd.

Voor de komende winter kun je idd fleecedekens gebruiken.

Dit is trouwens ook een handige tip voor bij mij :)

Bij de Action hebben ze van die goedkope voor een paar euro.

Idd wel even goed in de gaten houden dat ze er niet aan gaan knagen.

Geplaatst:

ik zal die fleece dekens ook eens proberen (zaagsels is toch al bijna op:he:)

maar ik merk sinds ik die tabletjes geef en dagelijk een takje of 2 rozemarijn en een takje of 2 tijm het al een stukje beter gaat met het niesen. hij heeft geen buien meer van 5 min :love: en heb al 2 dagen geen snotje gezien

Geplaatst:

Ik zou nog eens met haar naar een andere konijnkunde dierenarts gaan.

Mijn vorige konijn is toen genezen verklaard, maar toch na een paar maand aan de gevolgen van snot (hersenvlies ontsteking) overleden.

Zekere voor het onzekere nemen.

Geplaatst:
ik zal die fleece dekens ook eens proberen (zaagsels is toch al bijna op:he:)

maar ik merk sinds ik die tabletjes geef en dagelijk een takje of 2 rozemarijn en een takje of 2 tijm het al een stukje beter gaat met het niesen. hij heeft geen buien meer van 5 min :love: en heb al 2 dagen geen snotje gezien

Fijn dat het de goede kant opgaat, maar hou 'm evengoed nog maar effe goed in de gaten :)

Betreft het zaagsel --> Dit zou ik niet meer gebruiken als ik jou was, want het blijkt namelijk niet goed voor de gezondheid van je konijn & jezelf te zijn, vanwege de schadelijke stoffen die erin zitten.

Lees maar eens: http://www.konijnen.nl/diversen/zaagsel.htm

Dus nog een reden extra om over te stappen op fleece-dekens ;)

Geplaatst:
Ik zou nog eens met haar naar een andere konijnkunde dierenarts gaan.

Mijn vorige konijn is toen genezen verklaard, maar toch na een paar maand aan de gevolgen van snot (hersenvlies ontsteking) overleden.

Zekere voor het onzekere nemen.

ik zou hem graag willen laten check maar me moeder voelt er niet zoveel voor. niet ziek is niet ziek volgens haar x.x

maar ja 26 october laat ik hem casteren bij een konijnkundige DA in nuenen en vertel ik hem ook wel mijn verhaal over het niesen. ik heb hopelijk over een paar maanden mijn rijbewijs, dan rij ik lekker zelf naar de DA

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .