Leonie83 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Hoi Allemaal, Ik moet straks met Frummel naar de DA toe voor haar enting. Moet ik Donder ook meenemen, hij hoeft niet geent te worden (heeft hij al vanuit de opvang gehad)... Is 28 euro trouwens een goede prijs voor een enting??
Maggy Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 28: Is veel,maar een DA is duur,en het is wel een hele goede prijs (bij de mijne is het 35).Nee,ik zou niet allebei de konijnen meenemen,tijdens de enting is hij toch minstens een minuutje alleen..Ik zou het niet doen,er is weinig reden voor..Zolang zullen ze niet gescheiden blijven,toch..?
Dollie Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Maggy, je moet niet zomaar advies geven als je niet weet waar je het over hebt.. Je kunt ze beter wel allebei mee nemen, dat scheelt vaak toch stress als ze samen zijn.
YvonneH Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Idd, hier gaan de koppels ook samen naar de da.
Doortje9 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Hier gaan ze ook samen naar de da, hebben ze nog een beetje steun aan elkaar:he: Bij mij kost het enten 15 eurie per konijn volgens mij... Of iets goedkoper! Maar opzich is het nog een aardige prijs, ik heb prijzen gehoord!
Sabbie Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Hier gaan ze ook samen mee! Niet zo zeer voor de steun, maar vooral omdat ze elkaar niet accepteren als er één alleen naar de DA is geweest. Dan ruikt er één naar DA en dat wordt vechten in huize Sabbie.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 ik heb ooit nijn naar de DA mee genomen zonder Jimmy. bij ons was het absoluut geen probleem.
Laura1984 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Hier gaan ze ook altijd samen mee naar de DA, ook als we voor één van beide er heen moeten.
Leonie83 Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Geplaatst: 23 september 2009 Hoi Hoi, Bedankt voor jullie reacties... Ik zal ze voor de zekerheid allebei meenemen... Ik wil het risico niet lopen dat er naderhand wordt gevochten...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Maggy, je moet niet zomaar advies geven als je niet weet waar je het over hebt.. Je kunt ze beter wel allebei mee nemen, dat scheelt vaak toch stress als ze samen zijn.waarom zou ze het niet weten waar ze het over heeft?? ik vind echt een super arrogante opmerking.ik heb geen problemen gehad toen ik nijn naar de spoed kliniek nam.weet ik nou ook helemaal niks van mijn eigen beesten??
Dollie Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 waarom zou ze het niet weten waar ze het over heeft?? ik vind echt een super arrogante opmerking. ik heb geen problemen gehad toen ik nijn naar de spoed kliniek nam.weet ik nou ook helemaal niks van mijn eigen beesten?? Zo bedoelde ik het niet, maar snap dat het zo overkomt nu ik het zo lees. Dat was niet mijn bedoeling, Maggy. Natuurlijk is het geen ramp om je konijnen gescheiden mee te nemen (al lees ik dat Jossie en Freddie na een apart bezoekje aan de DA wel gaan vechten...) maar het is wel zo dat ze steun aan elkaar hebben en dat het stress scheelt. 'Er is weinig reden voor' zoals Maggy zegt klopt dus ook niet.
Maggy Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Maggy, je moet niet zomaar advies geven als je niet weet waar je het over hebt.. Doe ik dat dan..? :bad:Sorry,ik gaf alleen mijn mening.Het was niet als advies bedoeld,meer om te zien of hier een reden voor was..
Maggy Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Zo bedoelde ik het niet, maar snap dat het zo overkomt nu ik het zo lees. Dat was niet mijn bedoeling, Maggy. Natuurlijk is het geen ramp om je konijnen gescheiden mee te nemen (al lees ik dat Jossie en Freddie na een apart bezoekje aan de DA wel gaan vechten...) maar het is wel zo dat ze steun aan elkaar hebben en dat het stress scheelt. 'Er is weinig reden voor' zoals Maggy zegt klopt dus ook niet.Sorry voor mijn te snelle reactie hiervoor.Excuses aanvaard.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Dat wel....kijk het is BETER samen :yes: het hangt ook af van je koppel...mijne heb ik niet eens hoeven koppelen volgens de regels...dus kan dat het bij mij anders is
YvonneH Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Het zal idd ook per koppel verschillen.Ik heb hier een paar bange poeperds en die gaan dus het liefst in elkaar zitten :he: Maar goed als het echt spoed is en ik krijg er maar 1 te pakken dan neem ik ze ook apart mee hoor.Mijn ervaring is iig dat ze meestal wel steun zoeken bij elkaar.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 ja toen naar de spoed kliniek heb ik alleen nijn genomen..als gewoon DA is dan gaan ze samen :yes:
Dollie Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Als het spoed is dénk ik niet eens aan zulke dingen.. Zal niet voor het eerst zijn dat ik met een bloedend konijn op schoot in de auto spring.. Zonder vervoersmandje of wat dan ook, nog half in pyjama.. :whistle2: Anders gaan ze allebei mee en ze zitten niet eens samen hier. Maar eigenlijk moeten ze ook altijd tegelijk heen, als het geen spoed is.
Leonie83 Geplaatst: 23 september 2009 Auteur Geplaatst: 23 september 2009 En wanneer ik met de auto ga (alleen) hoe doen jullie dit.. Ik dacht eraan de vervoersmand op de passagiersstoel te zetten met de gordel eromheen... kan dit??
Laura1984 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Zo doe ik het ook als ik alleen met de konijnen naar de DA moet Dan staat de vervoersmand in princiepe gewoon vast en kan hij nergens heen. En daarna maar heel voorzichtig rijden, zodat ze niet op en neer geslingerd worden in de mand
Jimmy&Nijn Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 ik zet ze bij de voeten van de passagier!!veel rustiger, beweegt minder en kunnen ze niet omvallen
Joseeke Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Het ligt er bij mij aan of ik ze beide meeneem of niet. Als Zazou naar de DA moet, neem ik Pumbaa ook mee.Maar als Pumbaa naar de DA moet, Zazou niet. Zazou raakt ontzettend gestresst van een ritje naar de DA, dus als het niet nodig is neem ik hem dan ook niet mee.Pumbaa is lang niet zo gestresst & blijft vrij relax. Leuk is anders, maar hij zit niet te hyperen in tegenstelling tot Zazou.Als Pumbaa meegaat met Zazou blijft Zazou ook een stuk rustiger. Het hangt dus ook grotendeels van het karakter van je konijnen af. De transportbox zet ik op de passagiersstoel naast mij (de bestuurder).Zo kan ik ze goed in de gaten houden tijdens de rit & staan lekker stabiel daar.
leentje_1978 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Ik neem mijn konijnen in principe altijd met zijn tweetjes mee. Behalve als er spoed is of als één van de twee een nachtje moet blijven. Samen in de mand bij het voeteinde van de pagagiersstoel en dan klem zetten zodat de mand geen kant op kan. Enne ik moet altijd alleen naar de dierenarts vriendlief voelt zich zelf zo lullig als de DA de konijntjes omroept Jip en Cato Huppeldepup (achternaam van mij) hahaha
Dollie Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Hahah, mijn vader zegt ook altijd, hallo, die beesten zijn mijn kinderen niet, waarom hebben ze dan wel mijn achternaam!
leentje_1978 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Hahah, mijn vader zegt ook altijd, hallo, die beesten zijn mijn kinderen niet, waarom hebben ze dan wel mijn achternaam! Mijn vriend vraagt zich af waarom ze mijn achternaam hebben en niet die van hem, tja zal hij eerst op zijn knieen moeten vind je ook niet.
Saskia_ Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Ik zet de vervoersmand op de achterbank in de gordel, dan kan 'ie ook nog geen centimeter verschuiven Monkey heeft veel meer angst voor autorijden dan Chuck dus toen ik met Chuck naar de DA moest, heb ik wel alleen hem meegenomen. Was geen enkel probleem.
Aanbevolen berichten