Ga naar inhoud

Wipke gebeten door moeder!


Sofie**

Aanbevolen berichten

Hey Sofie

dat is super goed nieuws zeg!!

En jij hebt dat ook super goed gedaan!!

de wond is heel snel goedgekomen hé, wat een opluchting!

oh en hoe lief dat je ander nijntje er ook aan likt, zo zorgzaam!:mdr:

ah dan wordt het castratie..

dat komt wel goed hoor, op zich is dat een routine ingreep voor inge hé

daar zou ik niet teveel mee inzitten

k ben gisteren ook bij inge geweest met pluche

er zit nog steeds etter achter de hoek zal ik maar zeggen, en ik moet er nu met een catheter in, om te spoelen

maar de wond is al véééél kleiner en staat erg goed

groetjes!

christel

ps: weet je nu al waar je ze gaat zetten? onder de veranda?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Christel & Zwarte Panter!

Leuk om te horen Christel!!

Heb dat ook moeten doen met die katheter, Inge vroeg of ik dat zag zitten, ik wou het zeker proberen en uiteindelijk stelde het niet veel voor.

Nu moet ik het niet meer doen want het wondje aan zijn buik is zo petieterig klein dat ik er niet meer tussen kan.

Tja, waar ga ik ze zetten he??? Denk dat ze gelukkiger gaan zijn buiten dan in de garage! Maar ja, gaan ze dan geen kou hebben na zo lange tijd in binnen te zitten en het is al helemaal niet koud in de garage want onze verwarmingsketel staat daar en geeft redelijk veel warmte.

Vanavond ga ik in Zoomart een 'herstelhok' halen. Staat in promotie voor 19.99€. Ik had eerst eens gekeken op Kapaza maar als je nog een ietwat deftige kooi wil betaal je ook 20€. Dan liever een nieuwe hoor!

Mijne Wip mag daar vanavond dan al in want ik wil geen jonkies! Denk eerlijk gezegd dat ik een beetje laat ben om hem apart te steken.:$

Volgens Inge was de kans heel miniem dat ze zwanger zou zijn omdat hij nog niet geslachtsrijp is. Maar ja, soms trekken ze de ballekes in hé! Volgende week gaan ze eruit! Indien ze toch zou zwanger zijn is het geen probleem, ik moet ze gewoon laten afkomen want blijkbaar ziet een konijn meer af van een operatie dan van een bevalling.

Dat is floep floep en tis eruit!

Wat denken jullie daarvan?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sofie

van jonkies en periode van sterilisatie/castratie, weet ik helaas niks..

alé laat ons hopen dat ze niet zwanger is dan hé

een herstelhok, wat is dat juist?

ik zou toch beginnen met de chauffage af te zetten in de garage

dat scheelt ook al

dan wordt het al 'iets' kouder

en dan kunnen ze misschien binnenkort toch naar de veranda

als je dat hok nu eens voor een deel heel knus maakt, en voor een deel wat meer open

dan hebben ze de keus

als ze kou hebben, kunnen ze knus zitten

en als ze geen kou hebben, kunnne ze in het andere deel

groetjes

christel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact moet ik eens navragen! Ik weet wel dat ze op 10/9 ingeënt zijn. Misschien weet je daar iets meer mee.

Zegt eigenlijk niks...aangezien er ook DA'en te vroeg enten. Verschillende entstoffen verschillende leeftijden hanteren,...

Maar de datum zou je wel een beetje meer 'zekerheid' kunnen geven of ze mogelijk zwanger kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een herstelhok bedoel ik eigenlijk een gewoon hok waar in ze rustig kunnen herstellen na de operatie! :-)))

Christel, je gaat mij toch niet in de kou zetten he, als ik de mazoutketel afzet heb ik nergens chauffage meer en dat zie ik ook niet echt zitten!

Ik ben zowiezo van plan een stuk heel gezellig te maken, in het nachthok kunnen ze natuurlijk ook steeds terecht! Lekker veel stro en hooi inleggen en volgens mij komt dat in orde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Christel, je gaat mij toch niet in de kou zetten he

ja Sofie ge moet der iets voor over hebben hé, zij in de kou , gij ook

:lol:

haha

aaaah, maar dat wist ik nie hé

laat de chauffage dan maar lekker aan

maar k zou ze dan wel nu al onder de veranda zetten

anders maken ze helemaal geen wintervacht meer aan

tenzij je beslist dat ze in de garage blijven natuurlijk tot de zomer..

:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond nog eens op controle bij Inge! Hopelijk mag zijn verbandje er af!! Elke dag om 19 u komt mijn assistent (de buurman) op bezoek. Wat een geluk dat hij zo een dierenvriend is en Wipke ligt echt op zijn gemak bij hem, hij voelt dat wel aan. Bij mijn vriend doet hij wel wat lastiger! Ik zou hem dan op een fleece dekentje zetten zodat de huid niet los kan komen door het stro. Wat zal ie verwend worden!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

hier zijn we terug met een update. DA bezoek ging fantastisch, Inge was superenthousiast over de genezing van zijn wond en idd als je eens bedenkt van waar hij komt ... Hij moet veel overlevingsdrang gehad hebben! Het verbandje mocht er dus af mits hij eraf bleef. Wat denk je?? Hij kon er natuurlijk niet afblijven, likte de korstjes eraf (niet zo erg) maar beet ook aan de wond en dat is minder goed. Gevolg: verbandje er weer aan!! Eigen schuld dikke bult! Nu enkel nog verzorgen met Iso Betadine en superzalf.

Hij zit nu ook gescheiden van Knaagje, hij wel enthousiast over zijn nieuwe hok en omgeving maar Knaagje vindt er maar niks aan, zij ligt in een hoekje :frown:

Echt zielig hoor! Heb ze vanavond allebei eens een halfuurtje bij mij in de zetel gepakt, dat vonden ze wel leuk, nieuwe geuren, over mijn vriend zijn schoot:mdr:.Over 2 weken wordt hij gecastreerd en dan nog efkes apart dus ja het zal voorlopig een LAT relatie worden tussen die 2. Maar achteraf zal de liefde nog zo groot zijn want het zijn zo mooie vriendjes.

Ziezo, tot zover de historie van Wipke!

Hoe gaat het met de rest van de BB nijnen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sofie

schitterend zeg dat de wond er zo goed uitzag!!

ja soms is dat raar hoe snel dat verschilt dag per dag hé

de ene dag nog groot, de andere dag al veel kleiner

wanneer mag het verbandje er weer af om te proberen? of blijft het er sowieso toch aan?

pluche zijn oor is heel goed, en hijzelf stelt het ok

hij is meer levendig en huppelt vrolijk rond

zijn beste vriend is nu zijn dumbo die hij veel likjes geeft

ik zou deze week naar inge moeten op controle maar ik ben ziek en weet nog niet of ik er ga geraken

vele groetjes

christel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeey,

Hopelijk gaat het wat met je??? :beurk:

Nie te doen hoe snel dat gegaan is, op een week tijd was dat zo fel verbeterd, stond er echt zelf van te kijken.

Elke avond als ik ga slapen doe ik een nieuw verbandje aan, die blijft er dan aan tot de dag erop wanneer ik thuis kom van het werk. Ik kan hem snachts en als ik ga werken ben niet in de gaten houden dus ...

Ik laat ze hier dan een half uurke rondhuppelen maar ik hou ze in het oog want de Wip zou allicht wel willen denk ik! :bounce:Ze vinden dat zo super, spelen met de kat vinden ze de max, ze dagen haar echt uit!

Allee, efkes de nijntjes laten spelen want ze zijn wel actief nu! Heb ze nog wat groen gegeven, altijd leuk. En dan straks nieuw verbandje en oogjes en snaveltjes toe!

PS: mijn nijntjes zijn nu ongeveer 13 weken en wegen een goeie 700 gram. Is dat niet wat weinig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeey Sofie!!

het gaat niet te best met mij:s

ik heb fantastische sinusitis gekregen en kan niet meer ademen, heb hele nacht wakker gelegen, en omdat ik niet goed kon ademen kreeg ik droge mond waar ik dan moest voor drinken

maar met mijn zwangeschap is mijn blaas direct vol, en moest ik elke 10 min gaan pipi doen of het scheelde niet veel..:duivel:

zucht

haha

wat tof dat je konijntjes ook overeenkomen met de kat!

bij ons hebben ons katten schrik van pluche:mdr:

ze hebben zoiets van ' wat komt die dikke roste hier binnen doen' haha

ik ben heel blij dat alles zo goed gaat met je nijntjes en het is toch ongeloofelijk hoeveel liefde je daarvan krijgt hé

mensen die geen konijnen hebben die weten dat niet zé

groetjes!

crhistel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, ellendig zeg!!!

Onze kat heeft ook wel zoiets van 'hela, die 2 ukken komen hier op mijn terrein'!!

Maar ik knuffel haar dan wat extra en geef haar veel aandacht, zo voorkom ik dat ze denkt dat ze achteruit gestoken wordt want zij is toch mijn grootste liefde hoor!! Dat kan ik niet wegsteken!

Oja, nog een vraagje: heb jij een idee wat Inge vraagt voor een castratie?

Groetjes en veel beterschap!

Voor wanneer is de baby?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik je al geantwoord :) maar wou toch nog even je verhaal komen lezen.

Wat erg voor zo'n klein nijntje. Gelukkig heeft Inge hem erdoor geholpen.

Hopelijk vanaf nu geen tegenslagen meer.

De castratie van een rammetje is niet zo ingrijpend, maak je er maar niet teveel zorgen over, komt goed. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Sofie

de baby is voor december:mdr:

maar...het is nogal een groot kind, dus kan ook vroeger

hij (jaja het is een jongen ) weegt nu al 2kg200 (normaal is dat op 31 weken 1kg 600)

en is al 42 cm (normaal is dat 38 cm)

slik! ja en dat moet eruit hé:whistle2:aauw aauw

hmm ik weet niet wat castratie kost bij inge, vraag het haar gerust eens hé

een voedster is inderdaad vele duurder, maar da's ook een grote ingreep

vele groetjes!!

christel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .