Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 198
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ben vanmorgen gebeld door de DA Ollie is vannacht om 4 uur ZELF gaan eten!

Wortelhapje op;dwangvoer op;en brokjes op en zijn groente op!

Hij schijnt er heel ondeugend bij gekeken te hebben maar er hing een oranje gloed in zijn sikje....de grappenmaker.

De DA in Roosendaal heeft kontakt gehad met E.j. de Boer en Ollie zijn foto moet uitgesteld worden...eerst moeten zijn darmen beter funktioneren...

Er lekt inderdaad nog pus uit zijn kaak (uit het gaatje waar de kies getrokken is)hiervoor krijgt hij AB (duplocilline).

Voor de maag/darmwerking krijg hij laxatrakt en ciseral(ipv de primperan?)

Hij krijgt 2x daags zijn Metacam en nog een goedje waar hij zich wat beter van zal voelen (ben de naam kwijt).Verder krijgt hij 1xdaags protexin voor de darmondersteuning.Dit alles in overleg met Utrecht...

Morgenochtend ga ik naar Ollie toe om zijn plasbak te brengen (dit kan namelijk ook een hele goede rede zijn waarom hij nu minder keuteld)en verhuist hij naar een groter hok waar hij nog meer kan bewegen;hij mag nu ook s'avonds en s'middags even wandelen.

In ieder geval mag hij nog niet naar huis omdat ze Ollie nog een paar dagen in de gaten willen houden...ik ben al blij met hoever hij nu is..(ik had m dinsdag ochtend al bijna opgegeven).

Zijn naam veranderen in Bikkeltje......Bikkeltje Ollie B ;kwam wel in mij op......

Als hij lang moet blijven mag hij in ieder geval zondag hier dierendag vieren en maandag weer terug (wat een lieve DA)......

Hoop dat het snel morgen wordt....kan niet wachten....

Geplaatst:

Nou gelukkig lijkt ie het op te pakken.

Het kan wel dat hij zijn keutels ophoud ivm met de bak die er niet is.

Maar het duurt na goed eten 3 dagen voor het de darm uit is.

Dus als een konijn stopt met eten keuteld ie ook nog 3 dagen.

ciseral is voor de achterste darmen

(ipv de primperan?)is voor de voorste darmen

zijn 2 verschillende medicijnen.

Geplaatst:

Even nagelezen wat de DA gezegd heeft maar hij krijg nog wel 2x daags primperan ook..

Plasbak gaat er morgen inderdaad gelijk heen;hier binnen poept hij ook niet of ruimt het gelijk op..

Geplaatst:

Ik ben vanmorgen op bezoek geweest bij Ollie;hij kroop helemaal in mijn nek en heeft mijn hele nek gewassen.Plasbak werd gelijk gebruikt nog voor ik alle houtkorrel erin had.

Hij had goed gegeten maar vond hem er nog niet veel beter uitzien;kan ook haast niet ik ben weer ongeduldig....

Wel had hij zijn oogjes goed open en was supernieuwschierig bij mij op zoek naar lekkertjes....Ben benieuwd of hij inderdaad morgenavond naar huis mag maar daar wordt ik morgen over gebeld.

Verder gaan we binnen ruimte voor Ollie maken en blijft hij de winter binnen,ik vind het nl best eng om hem nu,na 3 weken hoofdzakelijk binnen te zijn geweest en nog niet helemaal beter,weer naar buiten te doen.

Geplaatst:
Ja als de mogelijk daar is zou ik hem zeker naar binnen halen om weer bij te komen.

het enige nadeel is dan dat hij even wat minder ruimte krijgt maar als het beter is dan krijgt hij gewoon zijn kt4 met ren in de huiskamer voor overdag en s'avonds de kamer en keuken.Als het allemaal goed gaat kan hij in het voorjaar weer naar buiten...:love:

De enige vraag is dan nog :Zou hij last krijgen van de vloerverwarming?

Niet dat we m op de hoogste stand gaan zetten maar toch wel warm.

Geplaatst:

HĆØ ! Ollie mag het weekend thuis doorbrengen om te kijken of hij meer gaat eten.

De DA denkt dat hij het thuis wel gezelliger gaat vinden en rustiger.Zaterdag ochtend mag ik daar om 8 uur komen;kijken ze Ollie nog even na en geven we de medicijnen,kan ik gelijk zien hoe hun dat doen,en dan mag hij lekker mee....

Ik krijg een direkt tel.nr van de DA en als het niet goed gaat kan ik bellen....

Als hij thuis opknapt mag hij thuisblijven zoniet gaat hij maandag terug...

Ik heb lekker de boel binnen klaar gemaakt voor m ,lekkere dingen voor m gehaald en gaan hem lekker verwennen......

Duimen jullie dat hij goed blijft eten?

Geplaatst:

Ben best blij dat hij naar huis mag;alleen vind ik het ook best een beetje eng.....

Zo wie zo moet hij maandag op kontrole.Hij was sinds maandag toch 1 ons afgevallen dus nu 5 kilo.Hij eet wortelhapje en SS en krijgt wat groente daar ;zal kijken wat hij hier eet.

Geplaatst:

Sorry voor mijn enorme late reaktie maar...............Ollie is thuis!:party:

Hij is vanmorgen om 8 uur nog maals bekeken door de DA en mocht na zijn medicijnen mee naar huis!Hij heeft cisaral 3x daags/laxatrakt 3x daags en nog een middeltje 2x daags em 1x daags protexin,daarnaast om de dag 1,1 ml duplocilline injektie.

Hij is van de metacam af.

We kwamen thuis en hij maakte een soort van ere rondje door de kamer en ging gelijk eten...Daarna draaide hij zich om en rende naar manlief en begon hem te wassen...:love:

Hij krijgt gewone biks,groente en nog wortelhapje en s'avonds een schoteltje met wat dwangvoer.Hij heeft zijn strandbal duidelijk gemist want hij is er konstant mee bezig.

Hij eet nog geen bergen biks maar er zit al meer in dan afgelopen maandag..Keutels laat hij liggen en likt niet meer aan de muur.

Maandag moet hij op kontrole ivm zijn gewicht en kijken we of we de laxatrakt en ciseral naar 2x daags kunnen doen.Keutelen doet hij best goed maar het zijn wat kleinere keuteltjes...

Ik was met Ollie om 9.30 thuis en heb hem aan de verzorging van manlief overgelaten want ik moest nog werken.Toen ik om 7 uur thuis kwam lagen ze lekker samen op de grond voor Ollie zijn hok te slapen.:yes:..wil ik mijn camera pakken ,zijn de batterijen leeg !:grrrrrr:

Balen dus maar er komen vast nog meer van deze momenten...

Ollie moet het volhouden nu dat heb ik met m afgesproken.:yes:

Geplaatst:

:yes: jip!

Van die olvarit wortelhap at hij 2 potjes bij de DA;Is dat verstandig of zal ik wat minder gaan geven?

(Ik heb het idee dat daar waar wortelhap zit dan geen biks meer past)

Vanmorgen maakte hij zelf een vreugdesprongetje toen ik beneden kwam alleen zijn kooi is lager als hij dacht,dus stoote hij zijn bol:whistle2:

Volgende week gaat zijn kt4 naar binnen en kan dat dus niet meer gebeuren.

Toen hij er eenmaal uit wat rende hij naar de keuken en ging daar zitten wachten op zijn groente.Hij is vrolijk en gedraagd zich goed.Keuteltjes zijn iets groter als gister.

Medicijnen gaan er goed in alleen de ciseral vind hij echt vies dus die krijgt hij eerst.

Zoals het er nu uitziet wordt het een gezellige dierendag....Heerlijk!

Ben best trots op mijn bikkeltje...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .