nathalie b Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Af en toe komt er een keuteltje die hij dan gelijk weer opeet...Ik vind het steeds enger worden...
Kiwi Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Jeetje, wat vervelend dat je niet weet waardoor het komt. :frown: Sterkte!
nathalie b Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Hij zit wel weer zelf wat te eten nu van zijn biksjes..groente is geen probleem.....
haas&ko Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 wat hier altijd erg goed helpt als konijnen niet willen eten, of als ze afvallen is ss junior, dat zijn iets kleinier brokjes die naar spinazie smaken. konijnen nemen die vaak eerder. je zou om verder afvallen te voor komen ook brinta kunnen geven (aangemaakt met water en niet met melk!) dat is calorierijk en makkelijk te eten ook als ze pijn hebben.dwangvoer met wortelhapje aanmaken is ook een goeie tip, dan vinden ze het vaak lekkerder en wordt het dus wat makkelijker om te geven! van AB worden ze vaak ook misselijk wat de eetlust ook niet ten goede komt!
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 wel aan de combinatie met wormen gedacht.....en eventueel blinde darm keutels van een gezond konijn voeren in dwang voer...( heet transformeren)
nathalie b Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Wortelhapje wil er niet in,SS in kleine stukje wil er niet in...Dwangvoeren geeft als gevolg dat hij heftig gaat tandenknarsen en bibberen...Binta heb ik nog niet geprobeert maar ook niet in huis...Dit wordt een lange nacht
nathalie b Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 wel aan de combinatie met wormen gedacht.....en eventueel blinde darm keutels van een gezond konijn voeren in dwang voer...( heet transformeren) Zou hij daardoor stoppen met eten of bedoel je het afvallen? Heb m vanmiddag thuis gewogen na dat we bij de DA waren geweest en hier was hij wel gewoon 5,3 kilo....PS:hij is net op de bak geweest :yes:en heeft een stuk of 30 keuteltjes neer gelegd..Gewoon Ollie voormaat en gewoon rond????
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Dat is mooi.....maar door de combinatie van wormen en een slechte conditie door andere reden zoals abces....steken dus de wormen de kop op en die eten de blinden darm keutels op, in de blinde darm.Omdat Ollie steeds wel zijn darm keutels op eet heeft hij hier dus sterk de behoefte aan....Vandaar dat mijn allarm bellen rinkelen nu.
nathalie b Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Vind ook geen blindedarm keutels van hem als hij heeft geslapen had hij meestal wel wat onder zijn kontje zitten en nu niet...Hij eet verder wel bijna alle normale keutels op.... Moet hij aan de panacur?
zwarte panter Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Keutels al eens door het labo laten onderzoeken?
zwarte panter Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Wortelhapje wil er niet in,SS in kleine stukje wil er niet in...Dwangvoeren geeft als gevolg dat hij heftig gaat tandenknarsen en bibberen...Binta heb ik nog niet geprobeert maar ook niet in huis...Dit wordt een lange nacht Al eens critical care gebruikt?De meeste konijnen vinden het heerlijk.
nathalie b Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Al eens critical care gebruikt?De meeste konijnen vinden het heerlijk. Critical care geprobeert;zonder dwang eerste keer 10 ml eruit gegeten en bij de 2e keer (3uur later)rende hij ervoor weg.Keutels nog niet laten onderzoeken omdat de DA ervan uitgaat dat het van de gebits ingreep komt...
zwarte panter Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Akkoord. Maar door de gebitsproblemen heeft hij waarschijnlijk een lagere weerstand en kan hij bijkomende problemen krijgen. En dan heb je nog de medicatie die soms de darmflora ook serieus kan verstoren.Heb je toevallig protexin in huis? Mag je als je AB geeft ook altijd geven als extra ondersteuning van de darmflora. Ik ga morgen je topic eens rustig helemaal proberen te lezen... ben nu niet meer zo helder:$
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Geen blinde darm keutels en eet zijn eigen keutels op?.......Dat is niet de bedoeling.....ik zou toch zijn keutels laten nakijken.Het konijn kan door deze omstandig heden meer dingen onder de leden hebben.
nathalie b Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Akkoord. Maar door de gebitsproblemen heeft hij waarschijnlijk een lagere weerstand en kan hij bijkomende problemen krijgen. En dan heb je nog de medicatie die soms de darmflora ook serieus kan verstoren.Heb je toevallig protexin in huis? Mag je als je AB geeft ook altijd geven als extra ondersteuning van de darmflora. Ik ga morgen je topic eens rustig helemaal proberen te lezen... ben nu niet meer zo helder:$ Protexin krijgt hij al als ondersteuning...
nathalie b Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Geen blinde darm keutels en eet zijn eigen keutels op?.......Dat is niet de bedoeling.....ik zou toch zijn keutels laten nakijken.Het konijn kan door deze omstandig heden meer dingen onder de leden hebben. Kan ook zijn dat hij de BD's ook gewoon opeet maar dat ik het niet zie? Ik zal morgen weer even kontakt opnemen met Roosendaal...
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Een gezond konijn eet niet zijn gewoone keutels op namelijk......dit doen ze alleen als ze te kort komen.
nathalie b Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Geplaatst: 29 september 2009 Sinds vanmorgen likt hij aan de muur?Wijst dat ook ergens naar? Hoor wel geluid uit maag en darmpjes komen en heeft vanmorgen wat gekeuteld op de bak.Verder ligt hij veel en slaapt ;als hij zit vind ik dat hij met halve oogjes kijkt...Wel groente gegeten en verder niet veel..
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 mineralen te kort....gaan ze likken aan tralies en of muren....
nathalie b Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Geplaatst: 29 september 2009 Ben net terug uit Roosendaal.....Ollie is opgenomen...De DA vond m er sinds gisteren ook slechter uitzien;ook daar hij nu dus totaal niet meer aktief was en met halve oogjes zat.Zijn temperatuur was 38,5 dus wel wat hoger als gisteren.Hij is ook niet uitgedoogd daar ik m haast niet meer zag drinken;hij heeft waarschijnlijk zijn vocht wel binnen gekregen door al die groene.Ik heb m al zijn lekkere dingen die hij wel wil eten meegegeven met een lijst hoe hij het gesneden wil hebben.Met die lijst waren ze blij want anders hadden ze het zo in het hokje gelegd. Verder gaan ze Ollie 8xdaags dwangvoeren en kijken of hij daarvan opknapt.Er is de hele nacht iemand aanwezig en kan altijd bellen.Bezoeken kan tot 20 uur s'avonds. Ik baal wel dat ik m daar achter heb gelaten maar het is misschien het beste voor hem.....
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 september 2009 Geplaatst: 29 september 2009 Nou ik zal me kaarsje weer aansteken voor je lieve vent!Sterkte meis!
nathalie b Geplaatst: 29 september 2009 Auteur Geplaatst: 29 september 2009 Ollie heeft nu 2x dwangvoer gehad bij de DA en lijkt of hij er wel al wat van opknapt...Volgens de DA vind hij het dwangvoer wel lekker maar dult de spuit in zijn mond niet ;wat toch weer wijst naar pijn...Hij is dus weer onderzocht en ze menen toch nog pus te hebben gezien..Morgen wordt er weer een foto van zijn hoofdje gemaakt en toch weer gezocht naar een abces.En ze nemen weer gelijk wat bloed af voor onderzoek.Zoals het er nu uitziet zal hij daar in ieder geval nog wel 2 dagen gaan blijven.Ik mis m nu al maar zal even door moeten bijten (ook lastig ivm mijn eigen bekkie :he:) Hoop dat alles goedkomt........alweer,zucht
Aanbevolen berichten