bunny ranch chanty Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Als hij ongeveer een kleine schotel op heeft is dwang voeren niet nodig......
nathalie b Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Geplaatst: 24 september 2009 thanxs cindy,ken jij die AB?
nathalie b Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Geplaatst: 24 september 2009 Hij eet weer gemengd konijnenvoer;maar als ik mijn teen maar beweeg rent hij weg....Ik laat m nu eten en zit stil aan de andere kant van de kamer...Je moet wat overhebben voor je konijn hè!Alle beetjes helpen(als ik m zo zie ga ik bijna weer juichen maar houd me in)en duim....
Shan Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Hey nathalie, wat rot voor jullie weer zeg pff, arme ollie...Hoop dat het snel goed kom,duim voor hem mee!
nathalie b Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Geplaatst: 24 september 2009 Als hij straks klaar is met eten zal ik m een knuffel van je geven!Misschien helpt het...Bedankt voor het duimen !(wel doorgaan vannacht hè!hihi)
Shan Geplaatst: 24 september 2009 Geplaatst: 24 september 2009 Haha ja zal voor jullie doorgaan ik slaap vannacht toch niet goed omdat ik ziekjes ben.
nathalie b Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Geplaatst: 24 september 2009 Haha ja zal voor jullie doorgaan ik slaap vannacht toch niet goed omdat ik ziekjes ben.Beterschap dan hè! en snel beter worden...:yes:
nathalie b Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Geplaatst: 24 september 2009 Hij is even klaar met eten en ligt languit in de relax-modus ta slapen;hij is moe van het eten geworden denk ik .Het ziet er wel lief uit...
YvonneH Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Fijn dat hij toch weer zelf heeft gegeten.Hoe is het nu met hem?
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 thanxs cindy,ken jij die AB? Wel van gehoord maar nooit mee gewerkt. Sulfatrim Drops 30 mlDiergeneesmiddel bestemd voor terrariumdieren.SamenstellingBevat per ml: 16 mg trimethoprim en 80 mg sulfamethoxazol.BeschrijvingSULFATRIM DROPS bevatten als werkzame bestanddelen trimethoprim en sulfamethoxazol. De combinatie van beide bestanddelen heeft in vitro een potentierende en in vivo een additionele en soms ook potentierende antibacteriële werking, omdat beide componenten in de purinesynthese ingrijpen. Door verschillen in de purinesynthese van de bacterie en de dierlijke cel is de werking van beide componenten selectief en wordt in therapeutische doseringen alleen het bacteriële purinemetabolisme beïnvloed. Het antibacteriële spectrum van de combinatie trimethoprim met sulfamethoxazol in vitro omvat vele Grampositieve en Gramnegatieve bacteriën. De ontwikkeling van bacteriële resistentie tegen de combinatie van trimethoprim met sulfadiazine kan noodzaken tot het bepalen van de gevoeligheid van de oorzakelijke pathogenen.IndicatiesInfecties veroorzaakt door micro-organismen die gevoelig zijn voor de combinatie van trimethoprim-sulfamethoxazol.Toedieningswijze & doseringSCHUDDEN VOOR GEBRUIK!Uitsluitend voor orale toediening. De dosering bedraagt 24 tot 48 mg van de combinatie trimethoprim en sulfamethoxazol per kg lichaamsgewicht, tweemaal daags (= 0,25 - 0,5 ml tweemaal daags).BijwerkingenAnemie, leucopenie en thrombocytopenie.BewaringIn de oorspronkelijke verpakking en buiten het bereik van kinderen bewaren. Niet bewaren boven 25°C, niet in de koelkast bewaren en niet invriezen.VerpakkingFlacon met 10 ml of 30 ml.REG NLDit diergeneesmiddel valt onder het Besluit Uitzonderingen Registratieregime Diergeneesmiddelen 1986, Stb 228)FabrikantProdulab Pharma, Raamsdonksveer
zwarte panter Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 @ Cindy: De werkzame stoffen zijn hetzelfde als in bactrimel. @ Kiwi: Als ik het goed heb, hebben ze ook een registratie voor konijnen binnen. Is van dezelfde firma als carprofen drops, cisaral,...Deze firma heeft een heel gamma specifiek voor bijzondere dieren, oa. terrariumdieren, konijnen,...
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Ja zwarte panter dat klopt ,veel terrarium medicijnen worden gebruikt voor konijnen.ook toltrazuril tegen coc.Maar mij is niks bekend dat het geregisteerd is inmiddels voor konijnen.Dit heeft voornamelijk met de kosten registratie te maken.Maar deze medicijnen werken prima!
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Baytril is voor kippen......goed ab en panacur voor schapen ect.....kiwi er gaat een wereld voor je open.
nathalie b Geplaatst: 25 september 2009 Auteur Geplaatst: 25 september 2009 Bedankt voor de info!Kreeg een mailtje van Drs de Boer dat deze AB kan werken als er geen abces aanwezig is (is ook niet gekonstateerd op de foto) en als er geen pus aaanwezig is (dat weet ik dus niet meer zeker..)kan dat morgen even navragen in Roosendaal. Hij ziet er wel wat opgeknapt uit en knabbelt aardig aan de kleine biksje als ik ze maar in de snoepbal doe;op zich geen probleem wat dan moet hij er achteraan hupsen en beweegt hij ook wat.Als ik het in een bakje doe vind hij het niks.Groente eet hij gelukkig goed.:pijl:Volgende vraag is van manlief:kan het zijn dat hij zoveel groente eet (hij krijg best veel meer als normaal..)dat hij daarom geen trek heeft in biksjes?Zoja is het dan nu verstandig om daar iets aan te doen of een paar dagen wachten? Verder poept hij goed gewone keutels ;maar dan moet ik ze haast zoeken want hij eet bijna alles op momenteel.Gaat ook van de bak af en op zijn gemak uit de bak lunchen....Hij begint weer een beetje naar me toe te komen en zit me dan konstant te wassen,dus hij begint weer een beetje Ollie te worden. Die AB vind hij het meest vieze op de wereld geloof ik en ben blij als we daar mee klaar zijn.AB heeft hij tot en met zondag. Het is een heel verhaal geworden.Ben de hele dag gaan werken en heb de zorg van Ollie aan manlief overgelaten vandaag.Het is hem en Ollie goed bevallen en het zijn dikke maatjes momenteel:yes:.Vond dit erg moeilijk (wegens niet veder te noemen omstandigheden)maar hij heeft het goed gedaan vandaag. (Oja,ik heb de ontsteking aan mijn eigen snatertje en het laten trekken van mijn tand op geschoven naar dinsdag aanstaande ivm Ollie.Maar vanaf dinsdag ziet het er dus zo uit:he:) Verder hoop ik dat hij vanaf nu gewoon blijft eten en wil jullie bedanken voor de zonodige steun.
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Over hoeveel groen praat je dan in gewicht ongeveer?Een konijn neemt groen als ie het lust vaak meer dan bix. Haha dus ze zijn maatjes geworden
Kiwi Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 kiwi er gaat een wereld voor je open.Ik heb inderdaad geen verstand van medicijnen; heb alleen nog maar Metacam gebruikt na de castratie van Nijn. En als het even kan hoop ik nooit medicijnen voor m'n konijnen nodig te hebben.
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Oja metacam ook een leuke!!! die heb je voor honden en katten goed opletten dat de dosering juist is!!! Ollie werd er van. Had een te grote dossis honden metacam van de da gehad...... aangezien de verhoudingen verschillend zijn voor hond of kat
zwarte panter Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Oh wat erg, dan had die een driedubbele dosis binnen... En eigenlijk kan je best die voor honden gebruiken. Ze hebben mij die van katten bijna een jaar lang voorgeschreven, tot een DA die voor honden meegaf. Blijkt ten eerste stuk goedkoper te zijn voor een flesje met dezelfde hoeveelheid. Ten tweede kan je er gezien de dosering 3x langer mee doen...
nathalie b Geplaatst: 26 september 2009 Auteur Geplaatst: 26 september 2009 Ben net thuis en vindt dat hij toch weer minder eet maar vanmorgen een klein beetje witlof gehad en een beetje rucola.Wel heeft hij de helft van de biks uit zijn bal gegeten.Moet even nawegen hoeveel erin gaat...Momenteel ligt hij te liggenmaar is wel allert.Zag hem net ook weer lunchen uit de plasbak dus keutels zijn er nog.Zelf ga ik het toch steeds minder vertrouwen...het duur te lang ... Ollie krijg 2keer per dag max.0.35 Metacam hond en tandenknarst niet,morgen de laatste keer de AB.Misschien wil ik wel dat hij te snek gaat eten maar ik word hier zo onzeker van.....Maandag maar weer naar de DA... Qua groente denk ik dat hij de afgelopen dagen zeker 300 gram per dag at,nu ook weer minder..Ik word er langzaam echt een beetje depri van... En Cindy,het zijn echt maatjes geworden:yes:.Ollie gaat naast m liggen en holt af en toe ook achter m aan.Ziet er echt leuk uit..
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 september 2009 Geplaatst: 26 september 2009 Nou de spirit is er dus wel gelukkig.ik stuur je nog eff een pdje ter ondersteuning!
nathalie b Geplaatst: 26 september 2009 Auteur Geplaatst: 26 september 2009 Oke dan zie ik zo je PB,tje wel komen .Ik ga even wat eten...
nathalie b Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Ben net terug van de DA....Ollie had vannacht maar 4 keuteltjes achtergelaten...erg weinig.Bij de DA blijkt hij toch weer 2 ons afgevallen te zijn en een temperatuur te hebben van 38,1(normaal bij Ollie is de temp 39,5).Er is besloten m 2x daags primperit te spuiten en een aantal maal per dag bij te voeren met dwangvoer.Deze DA (andere als de laatste keer) vind het verstandiger om weer om de dag een AB te spuiten dit wordt dan duplocilline (ipv de sulfatrim daar deze waarschijnlijk geen vat heeft op een mogelijke ontsteking of abces).Verder moet ik Ollie elke dag wegen en bijhouden.Hij mag nu eigenlijk geen gram meer afvallen.Zijn gewicht is nu 5,1 daar hij donderdag nog 5,3 was.... Gisteren vond ik eigenlijk dat hij best goed gegeten had:131 gram groente,56 gram biks en 15 gram SS,stukje brood .Maar waarom valt hij dan toch af?....Woensdag moet ik weer kontakt opnemen met de DA en bespreken of er al verbetering in zit...Zoniet gaan ze Ollie misschien opnemen ter observatie (wat ik dan weer liever niet wil;maar als het niet anders kan zal het moeten..)
YvonneH Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Wat vervelend allemaal.Hopelijk gaat het snel weer beter, ik zal voor hem duimen!
Aanbevolen berichten