Magrietha Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Hallo, Giftige planten, tja daar wist ik dus niks van. Schijnt mijn hele tuin van vol te staan. Heb al twee jaar een franse hangoor, die maalt er niet om. Gras wel! Nu 4 weken geleden een jong voestertje erbij gekocht. Wat een lieverd en speels. Af en toe even buiten laten spelen, wel geod opgelet dat ze niet van de planten zou snoepen, meer omdat dat voor haar 9 weken niet goed was dan dat ik wist dat het zelfs dodelijk kon zijn. Nu is het te laat.....vond haar vanochtend levensloos in haar hok. Ik kan gewoon niet omschrijven hoe slecht ik me voel. Ze was zo lekker speels en mijn andere konijn leefde er helemaal van op!Ik neem het mezelf enorm kwalijk....Hoewel ik er nu nog niet aan denken moet gaf mijn vriend al aan dat we een ander konijntje gaan kopen. Ik wil het graag voor mijn andere konijn die zich tot haar komst best eenzaam voelde. Maar goed, ik weet nu beter. Die planten gaan de deur uit en ik zorg voor Norit in huis. Mocht er toch nog een keer gesnoept worden aan het een of ander kan ik gelijk ingrijpen (hoop ik). Maar Sterre zal ik nooit vergeten.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 heel oud tijgertje is inmiddels al overleden slotje maar.
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 (Mischien dat we het ook zo tegen Magrietha kunnen zeggen......) Magrietha, wat rot voor je van je konijntje.Maar dit topic is nogal oud.Als je zelf een nieuw topic opent onder gezondheid óf onder voeding, krijg je waarschijnlijk veel meer reacties. Sterkte met het verlies van je Sterre, mischien dat je een topic voor haar wilt openen hier op de Regenboogbrug? (klinkt mischien iets aardiger voor iemand die nieuw is en net haar jonge konijntje heeft verloren?)
Chani Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 dank je Sharon, je neemt me de woorden uit de mond!Veel sterkte met het verlies van je nijn Magrietha!
ZaZa Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Ze is al gewaarschuwd en heeft haar eigen topic gekregen...
Dollie Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Weet je wel zeker dat ze van de planten gegeten heeft? Zou dit niet een andere oorzaak kunnen hebben? Even voor de duidelijkheid, weet niet zeker of ik het goed begrijp: Je hebt een volwassen Franse Hangoor voedster. Daar heb je een voedstertje van negen weken bij gezet? Overigens moet je nooit zomaar Norit geven! En heel veel sterkte met dit verlies.
Magrietha Geplaatst: 21 september 2009 Auteur Geplaatst: 21 september 2009 Weet je wel zeker dat ze van de planten gegeten heeft? Zou dit niet een andere oorzaak kunnen hebben? Even voor de duidelijkheid, weet niet zeker of ik het goed begrijp: Je hebt een volwassen Franse Hangoor voedster. Daar heb je een voedstertje van negen weken bij gezet? Overigens moet je nooit zomaar Norit geven! En heel veel sterkte met dit verlies. Dank jullie voor de steun! Ja helaas weet ik het honderd procent zeker, omdat ik heb in moeten grijpen ze heeft zowel een flinke hap taxus als ook hortensia binnen gekregen. Ze rende er als een gek op af en daarna begon ze telkens minder van haar hooi en stro te eten. Ze had haar eigen hok (de ander was een rammetje overigens) dus het kan niks te maken hebben gehad met de andere konijn. Door gaas heen hebben ze aan elkaar kunnen snuffelen meer niet.Ik kan echt geen andere oorzaak bedenken althans niks op internet kunnen vinden over soortgelijke symptonen. Maar wil je me vertellen warom ik geen Norit mag gebruiken (althans niet direct) overal waar ik meer hierover probeer te lezen hebben ze het er continu over en ook dat je het direct moet gebruiken en niet te lang moet wachten??? ik hoor het graag, tips zijn erg welkom want ik wil dit echt niet nog een keer mee maken.
Kiwi Geplaatst: 21 september 2009 Geplaatst: 21 september 2009 Taxus is inderdaad zéér giftig. :frown: De belangrijkste tip: zoek van alle planten in je tuin uit of ze giftig zijn of niet, en zorg dat je konijnen NOOOOOOIT meer van de giftige planten kunnen eten!
Dollie Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 (aangepast) Uhm, dat over Norit moet ik even opzoeken, maar ik geloof dat het probleem met name is dat je héél makkelijk overdoseert én dat het heel gevaarlijk kan zijn bij een verstopping. In het 'EHBO'-artikel van BB stond eerst ook Norit, ik weet niet of het inmiddels weggehaalt is maar in elk geval wordt het hier altijd afgeraden. ALS je het al geeft, dan echt in overleg met een konijnkundige dierenarts. edit; Kan nog niet echt iets duidelijks vinden over Norit (wel dát het afgeraden wordt en ook globaal de redenen wel, maar warom precies niet echt). 22 september 2009 aangepast door Dollie
Dollie Geplaatst: 22 september 2009 Geplaatst: 22 september 2009 Duidelijker dan dit vind ik het niet.. http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/16973-aeropax-waarom-niet.html (Gaat inderdaad over Equate en Aeropax, maar Norit wordt ook genoemt, door Caroline.)
Magrietha Geplaatst: 24 september 2009 Auteur Geplaatst: 24 september 2009 Duidelijker dan dit vind ik het niet.. http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/16973-aeropax-waarom-niet.html (Gaat inderdaad over Equate en Aeropax, maar Norit wordt ook genoemt, door Caroline.) Dank je wel! ik ga het even goed doorlezen wat er allemaal op aangegeven wordt.Ik vraag me eigenlijk ook af of dit nergens in boekvorm staat omschreven? Er zijn zoveel ziektes en daar tegen weer methodes om je konijn te kunnen helpen. Zou het wel fijn vinden als ik een naslagwerk thuis had liggen want ik sommige gevallen moet je dus wel snel en meest belangrijk nog juist handelen.Mocht dus iemand zoiet hebben of weten waar enhoe ik eraan kan komen hoor ik het graag!
Aanbevolen berichten