Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heej ik heb nog geen konijn (heb ik al eerder verteld) maar wil graag alles weten!!! Daarom nu ook dit topic. Ik weet zeker ik wil een mannetje. Maar mijn ouders willen het konijn niet in huis!!! Maar als hij geopereerd moet worden (b.v castratie) hoe moet het dan?? Ik zou hem dan in mijn eigenkamer kunnen houden... Maar is die temp verschil dan niet te groot met buiten? En mijn ouders willen dan geen speciale binnen kooi aanschaffen. Kan ik dan geen paneelenren in mijn kamer zeten met daarin handoeken en een reismandje waar hij in kan liggen? En als je ziet bij je konijn dat er niet goed is (en het is savonds/snachts ) kan je dan gewoon de dierenarts bellen? Of moet je wachten tot de volgende dag? (ligt er ook aan denk hoe ernstig)

Gr melanie

Geplaatst:

Ik zou hem dan in mijn eigenkamer kunnen houden... Maar is die temp verschil dan niet te groot met buiten?

Dat ligt er een beetje aan wanneer je dat laat doen. In de lente/zomer, tot ongeveer nu, is dat geen probleem. In de winter is het verschil in de temperatuur veel te groot.

En mijn ouders willen dan geen speciale binnen kooi aanschaffen. Kan ik dan geen paneelenren in mijn kamer zeten met daarin handoeken en een reismandje waar hij in kan liggen?

Ja hoor, dat kan. Als hij maar een ruimte heeft om zich in terug te trekken als hij daar behoefte aan heeft.

En als je ziet bij je konijn dat er niet goed is (en het is savonds/snachts ) kan je dan gewoon de dierenarts bellen? Of moet je wachten tot de volgende dag? (ligt er ook aan denk hoe ernstig)

Als er iets mis is, altijd direct bellen! Ook als het niet ernstig is, want dan kunnen ze je in ieder geval altijd tips geven over hoe je moet handelen op dat moment.

Nog even een tip: je kunt ook een ram (of evt. zelfs al een koppeltje) uit de opvang halen, daar zijn de rammen bijna altijd al gecastreerd.

Geplaatst:

Castreren kan zodra de balletje zijn ingedaald, dat is gemiddeld rond de 4 maanden.

Wat betreft je ouders, misschien kun je het een en ander uitprinten en ze laten lezen? Dan weten ze zelf ook wat meer erover en begrijpen ze waarschijnlijk waarom het nodig is...

Geplaatst:
Ok maar hoe krijg ik mijn ouders zo ver om hem binnen te zetten na de operatie...

En ik wil graag een jonkie en dan zijn ze nog te jong om gecastreerd te worden

Wij hebben Chuck ook uit een opvang en die was nét 4 maanden toen we hem ophaalden, gecastreerd en wel. Tuurlijk is een nijntje van 8 weken superschattig, maar met 4 maanden is een konijn nog niet volwassen. We zien hem echt groeien. Eigenlijk vond ik dit wel zo fijn, want ik had zelf ook geen stress en zorgen over een operatie ;)

Het zijn niet alleen volwassen konijnen in de opvang! Ook veel jongen uit oeps-nestjes e.d.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .