Myranda Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Hallo,hier ben ik weer met een vraag.Zoals jullie misschien weten is Snuf verkouden en momenteel krijgen ze allebei een kuurtje van druppels, die overigens heel moeilijk toe te dienen zijn (arme beestjes).Nu zei iemand me dat de verkoudheid kan komen doordat ze eerst binnen zaten in de winkel en nu ineens buiten.Zelf ging ik er van uit dat het verhuisstress was, zoals Pien al zei.Iemand ervaring hiermee?
Kef Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Mijn cavia's, die altijd gewent zijn aan binnen, zijn er ook 2 van verkouden geworden, omdat het hard waaide die dag. en wat frisser werd.Dus zou goed kunnen, maar antibiotica sloeg snel aan
sunny_l0ve Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 De DA bij ons in de buurt zei ook al dat het momenteel heel erg heerst. Misschien ook door die rare wisselingen van het weer, de ene dag is het heel koud en de andere dag is het weer warm. Ik ben zelf ook verkouden aangezien ik hier heel snel last van heb.
Laura1984 Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Het kan wel komen doordat ze buiten zitten, maar dan doordat ze misschien op de toch zitten (of hebben gezeten). De overgang van binnen naar buiten lijkt me eigenlijk niet waarschijnlijk, het is buiten niet veel kouder dan binnen nu. Snot kan inderdaad ook tot uiting komen door de verhuis-stress. Welke druppels heb je gekregen? Dien je die met een spuitje toe?
Myranda Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 Ik heb Enrofloxoral gekregen die ik met een spuitje in het bekje moet spuiten.Een ramp zeg ik je! Voor de konijntjes en voor mij. Ik vind het heel zielig maar ze hebben het nu eenmaal nodig. Vlekkie kan ik nog neppen door er wat banaan op te smeren en dan gelijk naar binnen te spuiten. Maar Snuf weet al hoe laat het is als hij op het aanrecht gezet wordt.... Hij trapt nergens in!Mijn man zei al dat Vlekkie overduidelijk een vrouw is! Die trappen overal in! Hahaha!
Laura1984 Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Nijn heeft die op het laatst ook een tijdje gehad toen hij snot had, bij hem was het inderdaad ook vrij lastig om het te geven. We hadden in het begin ook andere antibiotica, daar zat volgens de DA van zichzelf al bananensmaakje aan, en die likte hij zo op uit het spuitje Maar, oefening baart kunst... dat van die banaan eraan smeren is opzich wel een slim idee. Heb hier ook wel eens gelezen dat het lukt door het op een stukje groente of fruit of zo te spuiten.
Myranda Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 Ok, zal ik proberen. Hoewel ik denk dat Snuf de bittere smaak herkent en zijn neus ervoor ophaalt!
bikkel Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 hoi, Bikkel is ook een moeilijke met medicijnen.....ik prakte een stukje banaan en mengde dat met het medicijn en deed het op een klein bordje dus niet aan het spuitje smeren maar door de banaan roeren haha en toen lukte het met Bikkel wel!!! dus ook mannen trappen er in haha
kmimmie Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 mijn nijn is ook eens verkouden geweest toen ik hem buiten had gezet, daarna heb ik hem gewoon voor de rest van zijn leventje binnen laten zitten
Aanbevolen berichten