Clover Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Gisteren zag ik een bloedvlekje op de witte vacht van Flake en toen ik ging zoeken naar de oorzaak, kwam ik erachter dat het puntje van haar staart kapot is. Het lijkt er net op alsof er een heel klein stukje is afgeknipt. Het topje, zeg maar. Het was een mooi schoon wondje, alleen maar wat bloed, geen vuil of iets. Ik heb overal in het hok gekeken of ze misschien ergens vastgezeten kan hebben, maar volgens mij kan dat nergens gebeurd zijn.Verder heb ik aan haar niks raars ontdekt. Ze wilde graag eten en knuffelen en ze poept en plast ook gewoon goed. Omdat ik vannacht sowieso al vaak wakker lag, heb ik het nog eens liggen overdenken in bed. En ik bedacht dat ze zichzelf misschien aanbijt.Doen konijnen dat wel eens? Misschien uit eenzaamheid? Ze zit alweer zo’n tijd alleen en ze begint toch wel een beetje eenzaam te worden hoor. En jammer genoeg moet ze nog even wachten. De opvang-mevrouw mailde me dat ze pas 30 september terecht kan voor castratie van de aanwezige mannen daar. Dus half oktober kan ik pas terecht om Flake een vriendje te laten uitzoeken.
kelly1986 Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Pfoe... of dat zou kunnen...Ik zou denken dat het iig niet onmogelijk is...Voor de hand liggender vind ik dat ze mogelijk toch met die staart langs een uitstekend stukje gaas of hout oid is gekomen... Hoe ziet het er inmiddels uit?
Chani Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 misschien had ze jeuk en heeft ze zitten bijten.
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Konijnen kunnen zich zelf aanbijten.Dit komt niet veel voor.....zelfs een fransoos die zijn eigen oor aan at.Dat was geen fraai gezicht.Maar ceck het hok nog eens goed of je sporen kun vinden.En behandel het wondje met betadine.
Clover Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 (aangepast) Konijnen kunnen zich zelf aanbijten.Dit komt niet veel voor.....zelfs een fransoos die zijn eigen oor aan at.Dat was geen fraai gezicht.Maar ceck het hok nog eens goed of je sporen kun vinden.En behandel het wondje met betadine. Ja, schoonmaken had ik inmiddels al gedaan. Dat laat ze ook gewoon toe. Ze wast het zelf ook, want het bloed wat ik met een beetje gekookt water niet van haar haartjes af kreeg, heeft zij er blijkbaar wel afgekregen. Het hok ga ik nogmaals helemaal nalopen, maar er staat niet zoveel bijzonders in. Het is een grote ren met een hok, en geen los gaas, maar van die vaste ren-delen. Niks mis mee volgens mij...Ik houd haar ook een beetje extra in de gaten of ze eraan zit te bijten, maar ik heb het nog niet kunnen constateren. Het blijft een raar verhaal waar ik niet helemaal achter de oorzaak ga komen vrees ik. 17 september 2009 aangepast door Clover
Clover Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Geplaatst: 28 september 2009 Nou, ik denk toch dat ze het zichzelf aandoet hoor. Dit weekend zag ik weer een wondje. Ik dacht dat het andere wondje al over was, maar misschien nog niet helemaal, dat kan ook.Maar nu zit het iets meer aan de bovenkant van haar staartje, dus is het beter zichtbaar dan aan het puntje. Ze is volgens mij gewoon eenzaam. Ik probeer haar veel aandacht te geven, maar ik kan geen vriendje vervangen natuurlijk. En ik werk 4 dagen in de week.Ik moet nog 2 weken wachten voor ik naar de opvang kan voor een vriendje. Iemand tips om haar nog wat meer afleiding te geven?Of kan ik er misschien iets op smeren wat ze vies vindt?Ik zou het wel erg vinden als ze zichzelf echt verminkt op deze manier.
Aanbevolen berichten