kmimmie Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 mijn konijn van 10 weken oud heeft een hard buikje...verder eet hij, drinkt, keuteld en plast gewoon normaal...heb hem wel al een paar keer over zijn buik gemasseert..moet ik me zorgen maken?
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Ik zou toch even langs de DA gaan.
ZaZa Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Tja...wat is een hard buikje....Voel je zijn buikje vaker en weet je nu zeker dat het heel anders voelt dan anders ?
kmimmie Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 nee niet echt anders maar wel hard ik weet niet of dit normaal is aangezien t bij flower nooit zo hard is geweest, kan t zijn dat ik hem teveel eten geef?
ZaZa Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Geen idee.... Als hij normaal keutelt, goed eet en drinkt, tierig is....Tja...ik kan niet beoordelen in hoeverre die maag echt dik en hard is, dat het niet goed is...of dat het je ongerustheid is..
kmimmie Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 ik ben net toch even nog naar de da geweest en wat ben ik daar blij om!hij heeft coccidiose..heeft twee prikjes gehad en heb druppeltjes mee gekregen, ook had hij wel wat last van gas maar t gas zit gelukkig niet in de maag..
kmimmie Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 oww ja die druppels moet ik hem 1x daags geven en dat 3 dagen lang en dan na 14 dagen nog een keer herhalen..
Petradhd Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Huh? Okee...Konijn heeft beetje hard buikje maar gƩƩn diarree, dierenarts denkt natuurlijk gelijk aan coc en dan moet je hem druppels geven drie dagen lang en na 14 dagen weer herhalen. Ik snap er niks meer van :bounce:kmimmie, zou je misschien wat vragen willen beantwoorden? Want ik vind het nooit zo leuk als ik iets niet snap 1. Waarom dacht de da aan coccidiose?2. Hoe heeft de da de diagnose coccidiose gesteld? 3. Weet je toevallig welke medicijnen er in de prikjes zaten?4. Welk medicijn zijn die druppels? Is het voor in de nek te druppelen of moet het via het bekkie naar binnen?Enlighten me please! :bounce:
kmimmie Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 1. Waarom dacht de da aan coccidiose?de da heeft een keutel van dexter onderzocht en kwam daar de parasiet in tegen. 2. Hoe heeft de da de diagnose coccidiose gesteld?hij heeft me eerst alles precies uitgelegd en zelfs precies laten zien wat er in de keutel van dexter zat zo heeft hij de diagnose gesteld 3. Weet je toevallig welke medicijnen er in de prikjes zaten?hij heeft een injecktie borgal gegeven en 1 injecktie primperid 4. Welk medicijn zijn die druppels? Is het voor in de nek te druppelen of moet het via het bekkie naar binnen?t medicijn dat ik heb meegekregen is baycox en moet via zijn bekje
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Ja beginnende coc hoeft geen diaree te geven......kunnen ook goede keutels zijn.Daar naast heeft een konijn altijd coc in de keutels het gaat om enkel de soorten die ziek makend zijn.
kmimmie Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 die dexter had was wel ziekmakend aangezien hij ook gas heeft en een hard buikje.ik ga hem dadelijk de druppeltjes geven..verder gaat t wel goed hij is wat rustiger maar heeft goed van zijn hooi gegeten en goed gedronken..en goed gekeuteld
Carino Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 hoop dat dexter gauw op knapt kimen vind dat je goed heb gehandeld,om gelijk na de dieren arts..en petradhd (de dieren arts waar kim heen gaat) is een konijnkundige dieren artsdie niet zomaar wat roeptdus hoop dat je nu gerust gesteld bent
kmimmie Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 ik ben ook heel blij dat ik gelijk nog naar de da ben gegaan..t is indd een konijnkundigedierenarts, heeft me alles duidelijk laten zien en goed uitgelegd. dexter heeft net zijn druppeltjes gehad en ligt nu lekker in zijn ren..ik laat hem deze week ff lekker rustig ook in zijn ren zitten en lekker met hem knuffelen. t enige wat ik niet weet is of flower dit nu ook kan krijgen?
zwarte panter Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Ik kan niet helemaal volgen...maar soit... Als hij samen zit met flower, moet je ze normaal sowieso beiden behandelen.
Carino Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 ja laat dexter maar lekker verwennen met jou (komt vast goed )
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 en dus alles schoon maken........
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Goed dat je toch naar de DA bent gegaan. Hoop dat ie snel opknapt.
kmimmie Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 Ik kan niet helemaal volgen...maar soit... Als hij samen zit met flower, moet je ze normaal sowieso beiden behandelen. ze zitten niet samen in een binnehok laat ze om de beurt los omdat dexter nog te jong is om te koppelen, maar flower kan dan wel in de buurt van dexters binnenhok komen
Aanbevolen berichten