Ga naar inhoud

witte uitslag achter een oor, wie heeft een idee wat dat kan zijn??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben vorige week bij de dierenarts geweest met Dot. Ze heeft witte, harde kleine plekjes achter haar oor, op haar hoofd, en nu valt daar ook haar haar uit. Ze zeiden dat het schilfermijt was en hebben shampoo mee gegeven om het te bestrijden. Ik heb het nu een keer gewassen en a.s. donderdag en volgende week donderdag moet het nog een keer. Maar ik lees op internet dat het verschrikkelijk moet jeuken en heel besmettelijk is. Ze heeft het nu al zo'n 2 weken, en Truus, die ook bij haar zit, heeft nergens last van. Ook krabt ze niet opvallend. Het lijkt meer op exceem, maar ik heb geen idee of dat dat bij konijnen voor komt. Ik behandel dit zoals de da zei, maar heb er geen fijn gevoel bij. Hebben jullie misschien een idee, wat dit anders zou kunnen zijn??

Geplaatst:

Ik weet eerlijk gezegd ook niet of een konijn eczeem kan hebben, mijn gevoel zegt van niet. Omdat het echt achter de oren zit, wat natuurlijk DE plek is voor mijt, zou mijt mij wat passender in de oren klinken. Maar misschien kun je eens naar een tweede DA voor een second opinion? Kan nooit kwaad denk ik. Of bel gewoon eens rond bij wat DA's, (niet erbij zeggen dat je al een aantal DA's gebeld, gewoon doen alsof je neus bloed) en dan hoor je eens wat zei zeggen. Vraag je meteen overal even over die eczeem.

Geplaatst:

Het klinkt alsof jouw konijn vachtmijt heeft.

Pumbaa heeft dit afgelopen zomer ook gehad. Hij had allemaal witte schilfertjes op zijn oortjes & in zijn vacht. Zijn vacht viel met bossen uit, waardoor hij kale plekken.

Onderaan deze haartjes zaten ook allemaal witte puntjes.

Voor foto's hem zie:

http://joseetje777.web-log.nl/joseetje777/2009/06/vachtmijt-o.html

Vachtmijt is heel besmettelijk, dus je zal ook je ander konijn moeten meebehandelen. Door Pumbaa was Zazou helaas ook besmet.