Ga naar inhoud

witte uitslag achter een oor, wie heeft een idee wat dat kan zijn??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben vorige week bij de dierenarts geweest met Dot. Ze heeft witte, harde kleine plekjes achter haar oor, op haar hoofd, en nu valt daar ook haar haar uit. Ze zeiden dat het schilfermijt was en hebben shampoo mee gegeven om het te bestrijden. Ik heb het nu een keer gewassen en a.s. donderdag en volgende week donderdag moet het nog een keer. Maar ik lees op internet dat het verschrikkelijk moet jeuken en heel besmettelijk is. Ze heeft het nu al zo'n 2 weken, en Truus, die ook bij haar zit, heeft nergens last van. Ook krabt ze niet opvallend. Het lijkt meer op exceem, maar ik heb geen idee of dat dat bij konijnen voor komt. Ik behandel dit zoals de da zei, maar heb er geen fijn gevoel bij. Hebben jullie misschien een idee, wat dit anders zou kunnen zijn??

Geplaatst:

Ik weet eerlijk gezegd ook niet of een konijn eczeem kan hebben, mijn gevoel zegt van niet. Omdat het echt achter de oren zit, wat natuurlijk DE plek is voor mijt, zou mijt mij wat passender in de oren klinken. Maar misschien kun je eens naar een tweede DA voor een second opinion? Kan nooit kwaad denk ik. Of bel gewoon eens rond bij wat DA's, (niet erbij zeggen dat je al een aantal DA's gebeld, gewoon doen alsof je neus bloed) en dan hoor je eens wat zei zeggen. Vraag je meteen overal even over die eczeem.

Geplaatst:

Het klinkt alsof jouw konijn vachtmijt heeft.

Pumbaa heeft dit afgelopen zomer ook gehad. Hij had allemaal witte schilfertjes op zijn oortjes & in zijn vacht. Zijn vacht viel met bossen uit, waardoor hij kale plekken.

Onderaan deze haartjes zaten ook allemaal witte puntjes.

Voor foto's hem zie:

http://joseetje777.web-log.nl/joseetje777/2009/06/vachtmijt-o.html

Vachtmijt is heel besmettelijk, dus je zal ook je ander konijn moeten meebehandelen. Door Pumbaa was Zazou helaas ook besmet.

Daarnaast is het ook verstandig om hun verblijf helemaal te ontsmetten met bijv. Detol.

Ik ben er ook mee naar de DA gegaan en ze hebben beide een injectie Dectomax gehad, wat na 10 dagen herhaalt is.

Helaas heeft dit niet geholpen & had ik voor thuis Stronghold Kitten meegekregen. Dit is een doosje met ampullen. Ieder konijn moest ik 1 ampul in het nekje druppelen en vervolgens na 3 weken herhalen.

Uiteindelijk heb ik ze 3 behandelingen gegeven en zijn er eindelijk helemaal vanaf! Belangrijk is wel dat je ze even uit mekaar zet, na het geven van de druppels. Anders likken ze deze namelijk bij mekaar af ;)

Shampoo is bijna niet te doen bij konijnen.

Ik zou idd ook even een second opinion en zorgen dat je druppels voor in de nekjes krijgt.

Zowel voor jou als voor de konijnen net zo prettig :)

Op mijn weblog kun je alle verslagen lezen met foto's, hoe de vachtmijt bij Pumbaa & Zazou helemaal behandeld is zie:

http://joseetje777.web-log.nl/joseetje777/pumbaa_zazou/index.html

Mss heb je er wat aan...

Geplaatst:

Nou Rian ik heb je raad opgevolgd en ben gisteravond nog bij een ander geweest. Mijt is het gelukkig niet, want dan was het wel veel erger geworden en had ze onderhand helemaal onder moeten zitten, net als Truus, en op die plek bij haar oor na, ziet ze er goed uit.Deze denkt aan een ontstekking aan de huid en nu heb ik zalf gehad. Mocht het erger worden krijgt ze nog een antibiotica kuur. Ze vond Dot er wel goed uit zien, en ik zag op de tafel met weegschaal dat ze 3 kilo!! weegt. Toch komt ze niet dik over, en zelfs haar wam is maar heel klein. Gewoon een flink kompakt schatje...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .