Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je nijntjes hebben geslapen, hebben ze koude oren. Zijn ze actief, dan hebben ze warme oren.

Maar, als je nijn ziek is, dus niet wil eten en stil in een hoekje zit en je constateerd dan koude oren, dan moet je zorgen dat hij het lekker warm krijgt door een kruik of iets dergelijks. En binnen halen. Maar je hebt een binnenkonijn geloof ik he?

• 3 weken later...
Geplaatst:

ik heb gisteren onze nieuweling opgehaald en constateerde vanochtend dat haar oortjes best koud zijn. Ik maakte me nog niet echt zorgen omdat het verder goed gaat, maar ging toch maar even hier kijken. Ik denk inderdaad dat het allemaal wel mee zou vallen en dat er onderling ook veel verschil in zit. Onze andere konijn heeft zolang ik hem al heb ontzettend lekkere warme oren, als mijn handen koud zijn aai ik hem daar altijd het liefst haha.

Ik denk dus wel dat paniek niet gelijk aan de orde moet zijn als je konijn zich verder niet anders is gaan gedragen.

Geplaatst:

Ik dacht dat het niet alleen ging om de oren zelf, maar om het plekje tussen de oortjes?

Mijn konijnen zitten buiten, en hebben bijna altijd koude oren. Of ja, niet super koud maar ik kan er ook geen eitjes op bakken zeg maar. Maar het plekje tussen de oortjes is wel altijd warm.

Ik dacht dat die oren van hun zo aanvoelde onder het mom van "hoge oren vangen veel wind" :lol:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .