Spaghetti Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ik snap nooit waar die goedkope dierenartsen zitten. Wij zitten nu bij een fijne dierenarts maar deze is wel duur! Guus zn castratie koste 72,50 en we kregen laatst ook een uitnodiging voor zo'n inentingsdag en toen heb ik even gebeld voor informatie. Maar normaal kost het geloof ik 43 euro en op zo'n dag 32,50. En dat voor 1 konijn!! Binnenkort komt er nog een nijn bij en dan zouden we dus ruim 120 euro per jaar moeten betalen!Toen hij gecastreerd werd hebben we 3 verschillende dierenartsen gebeld maar deze was het goedkoopst, dus dat zal met inenten niet veel anders zijn.Maar als ik hier op het forum lees dat mensen hun konijn laten castreren voor 40 a 50 euro en laten inenten voor 7,50 dan heb ik toch wel het gevoel dat ik een beetje opgelicht wordt..Waar zitten toch die dierenartsen?!
Saskia_ Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Inenten voor € 7,50? Dat is wel érg goedkoop volgens mij. Wij waren (op de speciale konijnen-ent-dag) € 45,- kwijt voor 2 konijntjes. Ze kregen wel allebei een lekkere wortel en een zakje SS-voer mee Castratie van Chuck kostte € 40. Maar dat is via de opvang (Huize Pluis) gedaan en zij zal waarschijnlijk een lager tarief betalen.
keetje Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Chanel is pas gecastreerd en daar kreeg ik een rekening van 129 euries voor en de beide caviabeertjes kregen na hun castratie een rekening van 98 euries mee (samen) de inentingen zou ik even na moeten kijken, weet ik niet precies maar 7,50??? nee, dat was een heel stuk duurder dat weet ik zeker.
Dollie Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Inenten is hier ook echt geen €7,50.. Helaas. Maar je schrijft dat je nu een fijne dierenarts hebt. Goed, de kosten zijn misschien even slikken, maar je kunt beter een konijnkundige dierenarts hebben waar je ietsje meer voor betaalt, dan dat het je wat minder kost maar dat je dierenarts er nauwelijks verstand van heeft. (Helaas heeft dat al meerdere konijnen het leven gekost namelijk..)
Spaghetti Geplaatst: 12 september 2009 Auteur Geplaatst: 12 september 2009 Ja ik ben ook blij met deze dierenarts. Ik vind het ook erg netjes dat ze uit zichzelf een uitnodiging sturen voor de inentingsdagen. Maar ik vraag me af waarom er zulke grote verschillen zijn.. Ik neem aan dat de inenting overal hetzelfde is..
Dollie Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Nou ja je hebt wel verschillende entstoffen maar of die zoveel verschillen in kosten weet ik ook niet.
beaglewoman Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 ik heb ook een behoorlijk verschilmijn eigen dierenarts vraagt voor castratie +/- 75 euro (volledige narcose)een ander vraagt +/- 38 euro voor plaatselijke verdoving enten op speciale dagen (waar ik veel te lang op moest wachten kost daar 26 euroen bij de dierenarts waar ik nu ben geweest omdat er een entdag was kostte het 15 eurokrijgen jullie trouwens een boekje ofzo bij het konijn net als bij honden en katten zeg maar of krijg je dat nergens voor je konijn?? liefs ilonka
chan Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Waar woon je dan?In Leiden, Zoeterwoude en Vlaardingen is castreren 39 euro. In Vlaardingen was dit met narcose, de andere 2 alleen plaatselijke verdoving.En ik had gevraagd wat inenten zou kosten in Leiden/Zoeterwoude en dat kwam uit op ongeveer 50 euro voor mijn 7 (!!!!) konijnen, wel op de speciale dagen. Volgens mij was het 4,50 per konijn en 1x een consult van 16,50. Maar als ik ze allemaal tegelijk zou brengen betaalde ik maar 1x die 16,50. Wat een verschillen he! Dit is geen konijnkundige DA, maar voor simpele dingen is het wel handig. Ben nog op zoek naar een goeie konijnkundige DA in de buurt, deze zal vast duurder zijn.
Dollie Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ben nog op zoek naar een goeie konijnkundige DA in de buurt, deze zal vast duurder zijn. Dat hoeft helemaal niet hoor. Het is niet zo dat die een andere opleiding of wat dan ook heeft gedaan (misschien wel meer cursussen/nascholing oid, maar wie weet heeft de niet konijnkundige DA die gedaan over honden) uiteindelijk heeft hij alleen extra kennis. En sommige dingen als speciale, veiligere narcose zijn misschien wel duurder, maar verder.. Een konijnkundige DA hoeft niet duurder te zijn.
chan Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Dat hoeft helemaal niet hoor. Het is niet zo dat die een andere opleiding of wat dan ook heeft gedaan (misschien wel meer cursussen/nascholing oid, maar wie weet heeft de niet konijnkundige DA die gedaan over honden) uiteindelijk heeft hij alleen extra kennis. En sommige dingen als speciale, veiligere narcose zijn misschien wel duurder, maar verder.. Een konijnkundige DA hoeft niet duurder te zijn. Dat begrijp ik, maar als ik hier alle verhalen lees op dit forum heb ik echt wel een heeeele goedkope dierenarts, die nog om de hoek zit ook.Daarom denk ik dat er een grote kans is dat een andere wat duurder is.
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 De prijzen zijn zo verschillend door de praktijk zelf...dit heeft niks met kundigheid te maken.Maar meer met waar je woond en de kosten dus.De prijs vind ik zelf nog gemiddeld als ik het zo lees....ja da kosten zijn flink omhoog gegaan.castratie kosten heeft ook met de manier van verdoven te maken zoals reeds eerder beschreven.Plaatselijke verdoving ( waar ik zelf geen voorstander van ben ivm stress) kost tussen de 30 en 50 euroMet gas vaak tussen de 50 en 100 euro krijg je dan ab en pijnstilling dat is ook verschillend........dus wat dat betreft betaal je naar wat je dier gekregen hebt.Soms zelfs narcose naar gewicht!! dus altijd goed vragen wat krijg ik voor kosten en wat zit er bij.Veel schooling krijgen da niet over konijnen.Dit moeten ze dan op hun stage adress hebben geleerd en zich zelf er verder in verdiepen.( ontwikkelen) vandaar dat er maar weinig kundige da zijn in nederland voor konijnen.
toedeloe85 Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Inenten voor € 7,50? Dat is wel érg goedkoop volgens mij. Wij waren (op de speciale konijnen-ent-dag) € 45,- kwijt voor 2 konijntjes. Ze kregen wel allebei een lekkere wortel en een zakje SS-voer mee Castratie van Chuck kostte € 40. Maar dat is via de opvang (Huize Pluis) gedaan en zij zal waarschijnlijk een lager tarief betalen.Volgens mij laat ik ze enten voor 8,50!
sippi__x Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Voor een castratie was is € 70 kwijt.En bij de inentingsdagen voor drie konijen € 39 (€29 = afspraak + € 5 per bijkomend konijn.)
Snowy&Witje Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ik moest ong. 1,40 betalen voor 2 konijnen (inenting tegen mijt)De da zei dat castratie ong. 17,- kostte alleen hij deed niet aan castreren -.-''
Manon73 Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ik betaal voor de inenting 7.50 per konijn (wel op het konijnenspreekuur). Buiten het spreekuur kost het bij mijn DA 16.50 per konijn. Ze worden ook gecontroleerd. Afgelopen woensdag bleek dus tijdens de controle 1 van de 2 oormijt te hebben.Castratie van mijn ram was geloof ik 51.50.
Sunny Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ik heb ook een hele fijne dierenarts, supergoed. Ik betaal voor een inenting 12,50 en daar zit ook gelijk een kleine apk bij (voor 1 konijn). De laatste keer dat ik daar was had Henkie wormen en betaalde ik alleen voor de medicijnen, consult hoefde niet betaald te worden. En in mei ben ik geweest voor de zomer apk en daar is hij zeker een half uur binnen geweest en toen hoefde ik ook niks te betalen (is denk ik niet gebruikelijk...). Vorig jaar moest ik een keer naar een avondarts omdat Henkie (dacht ik toen) bloed plastte (dit was overigens gewoon verkleuring door de broccoli) en daar betaalde ik voor een consult 35 euro! Dit was dus een andere da dan mijn eigen! Dus tja, die van mij is wel goedkoop maar gelukkig erg goed. Stel dat die duurder was geweest was ik toch ook gewoon gebleven, liever een konijnendeskundige... Groetjes,Sunny en Henkie
Kimm_ Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ik betaal voor de inenting 7.50 per konijn (wel op het konijnenspreekuur). Buiten het spreekuur kost het bij mijn DA 16.50 per konijn. Ze worden ook gecontroleerd. Afgelopen woensdag bleek dus tijdens de controle 1 van de 2 oormijt te hebben.Castratie van mijn ram was geloof ik 51.50.Bij welke dierenarts ga je Manon? Ik woon ook in zuid-limburg en ben nog 'op zoek' naar een dierenarts.
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Ik ga naar de DA in Voerendaal, Zuid Limburg (Dierenarts Schoon) en daar ben ik in de inentingsweek rond de 12,00 kwijt per konijn. Dat is dan de inenting tegen Myx en VHS en een check-up van het konijn en het knippen van de nagels. Voor de castratie was ik 45,00 kwijt. In 2001 hebben we bij een van onze konijnen de melkklier moeten laten verwijderen. Mijn moeder vertelde me laatst dat dat toen ook rond de 100 gulden heeft gekost.Na de castratie ben ik nog een aantal keren terug geweest, daar werden geen kosten voor in rekening gebracht.
wupsie Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 mijn da heeft geen speciale ent dag meer voor konijnen (te weinig animo?) ik betaal nu 17.95 voor beide entingen. de castratie van gijs kostte 32.50. ik ben over deze da erg tevreden. een goedkope da hoeft dus niet per defenietie heel slecht te zijn (al zal bij elke da wel iemand een slchte ervaring hebben. zoals dollie bij die van mij)
Manon73 Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Bij welke dierenarts ga je Manon? Ik woon ook in zuid-limburg en ben nog 'op zoek' naar een dierenarts.Ik ga in beek. Bij het dierengeneeskundig centrum.
Debbie Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Ik heb hier wel een DA die ent voor zo'n 10 euro per konijn.De konijnen worden dan alleen niet nagekeken etc, dus je moet zelf wel goed zeker zijn van de conditie van je konijnen.
Dollie Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Ik moest ong. 1,40 betalen voor 2 konijnen (inenting tegen mijt)De da zei dat castratie ong. 17,- kostte alleen hij deed niet aan castreren -.-'' Mijt worden ze nooit standaard tegen ingeënt, het gaat hier om entingen voor myx en VHS en misschien moet je er even bij zeggen dat je in Tunesië woont..
Saskia_ Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Mijt worden ze nooit standaard tegen ingeënt, het gaat hier om entingen voor myx en VHS en misschien moet je er even bij zeggen dat je in Tunesië woont.. Woonplaats staat toch rechtsboven een post
Dollie Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Woonplaats staat toch rechtsboven een post En weet je hoeveel mensen daar al overheen gelezen hebben? Volgens mij is er elke keer dat Wissem vertelt dat zijn konijnen geen hooi krijgen wel iemand die opnieuw begint te vertellen hoe belangrijk hooi is, ipv dat ze even denken, goh, in Tunesië hebben ze misschien geen hooi.. :whistle2:
chan Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 Dat hoeft helemaal niet hoor. Het is niet zo dat die een andere opleiding of wat dan ook heeft gedaan (misschien wel meer cursussen/nascholing oid, maar wie weet heeft de niet konijnkundige DA die gedaan over honden) uiteindelijk heeft hij alleen extra kennis. En sommige dingen als speciale, veiligere narcose zijn misschien wel duurder, maar verder.. Een konijnkundige DA hoeft niet duurder te zijn. nou heb nu zelf ontdekt dat de konijnkundige DA hier veel duurder is Heb ook meteen gevraagd wat castratie kost en dat is 75 euro voor een konijn tussen de 1 en 2 kilo en dan krijgt hij gasnarcose. (geen idee of ik dat ga doen)
Aanbevolen berichten