Franky&Anouk Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Jammer, mijn Franky heeft snot. Donderdag zijn we al naar de dierenarts geweest en ik heb een Baytrilkuur meegekregen. Anouk heeft het vermoedelijk ook en krijgt ook AB, want ze delen dezelfde voerbakjes en drinktuiten en zijn sowieso erg close. Maar ik heb maar voor een dag of 5 meegekregen en dat lijkt me vrij kort, dus ik ga om meer vragen. Afhankelijk van hoe Franky er over een aantal uren bijzit ga ik ook vandaag (zaterdag, want het is al laat of eigenlijk vroeg, maar ik kan er niet van slapen) nog even naar de DA, anders maandag. Hij verslechterde plotseling vanavond, hij maakt nu piepknorgeluidjes bij het ademen en dat was eerst niet zo. Soms is het ook weer even weg. Anouk heeft een maar beetje uitvloeiïng, maar geen geluidjes. Ik heb het forum al zo veel mogelijk doorgespit, maar ik heb nog een paar vraagjes over de diverse dingen die ik heb gelezen.Allereerst over de dosering van de Echinaceatabletjes, hoeveel geven jullie nou precies? Franky is 1,6 kg. Kan ik hem gewoon 1 tabletje per dag geven met af en toe een aantal rustdagen? Anouk is 1,4 kg dus die krijgt dan ongeveer hetzelfde. Ik ga ze morgen halen, ik heb nu wel druppels in huis maar daar zit alcohol in en dat vind ik niet handig. Dan las ik nog iets over het geven van rozemarijn. Vind ik zelf een probaat middel bij verkoudheid/verstopte neus en ik heb een mooie grote struik in de tuin, maar ook hier geldt, hoeveel geven jullie? Klein takje of een paar naalden?En ik heb iets gelezen over het spoelen van de neus met zout water, hoe doe je dat precies? Hoeveel zout in het water en als je dat in het neusje drukt komt het er dan vanzelf weer uit of moet je dat met het spuitje er weer voorzichtig uitzuigen. Franky en Anouk zijn mijn eerste konijnen ooit, ik ben katten gewend waarvan ik alles begrijp. Maar konijnen zijn helemaal nieuw voor me, ook qua gedrag en ik wil ze graag een lang en goed leven geven (ze zijn nu een maand of tien en komen uit de opvang), ook als die Pasteurella af en toe de kop weer opsteekt, maar het zou fijn zijn als ik dat ook op een voor hen zo konijnvriendelijk mogelijke manier kan doen. En ik heb inmiddels wel gelezen dat er hier een aantal heel ervaringsdeskundige mensen rondhangen :he:Groetjes
Laura1984 Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Ons rammetje Nijn heeft ook snot gehad, een hele tijd. Hij heeft het van ons voedstertje Nina overgekregen, die er helaas (vrij snel) aan is overleden. Normaal gesproken krijg je een kuur mee voor 14 dagen, die je dan ook echt af dient te maken ook al zou het over zijn. In het begin gaven wij ook Echinaceatabletjes, schijnt goed te zijn voor de weerstand. Hoewel ze de tabletjes lekker vonden, kan ik niet zeggen dat het daar minder of beter van is geworden. Wij gaven 1 tabletje per dag. Ik heb hier wel vaker gelezen dat je ook de plant kunt geven, dit heeft dezelfde werking. Je kunt inderdaad rozemarijn geven, dit zuiverd de luchtwegen. Tijm heeft dezelfde werking. Rozemarijn luste Nijn niet, op tijm is hij dol. Je kunt even uitproberen wat ze bij jou het lekkerste vinden. Wat je kunt doen, is de neus druppelen met zout water. De oplossing is 1gr zout op 100ml. water. Dit kun je dan met een pipetje in de neus druppelen. De neus gaat hier dan van 'open'. Hier gingen ze daar ontzettend van niezen en dan kwamen er vaak snotjes uit. Voor meer info over Nijn's behandeling en mijn ervaringen kun je mijn weblogartikel lezen: Het verloop van snot
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 als het na 14 dagen ab niet over is kun je alleen nog met duplo injecties uit de voeten.Werkt dit niet dan blijven ze het houden.
Aanbevolen berichten