nathalie b Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Ik ben vanmiddag met Ollie weer naar de DA geweest omdat meneer vandaag niets gegeten had.In maart had ik zijn gebit al eens laten restaureren in Utrecht maar nu is het probleem dus weer terug...Zijn gebit en met name de achterste kiezen slijten niet af.Het is hoofdzakelijk 1 kant van zijn gebit.Ollie eet ook geen hooi maar zou dat eigenlijk dus wel moeten.Ik heb zelf al vanalles geprobeert alleen nog niet de dwingende manier ;heb daar wel eens over gelezen dat als zijn bak leeg is dan net zolang laten zittten tot hij hooi eet;maar weet niet of dat goed is en erger hoelang moet ik dat dan volhouden? Met behulp van Metacam heb ik Ollie nu zover dat hij wat eet;maandag gaat hij weer onder narcose voor de renovatie.Ik dacht eerst dat hij last van zijn oor had omdat hier nog een bult(je) in zit maar daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Verder konstateerde de DA dat 1 van zijn nieren veel groter is dan zijn andere maar dat hij daar geen pijn aan heeft.Hij wil eerst zijn gebit doen en daarna gaan we aan de rest denken..
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Welke brok eet hij SS is nu wel aan te bevelen.
leentje_1978 Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Sterkte met Ollie. Liefs Marleen
nathalie b Geplaatst: 12 september 2009 Auteur Geplaatst: 12 september 2009 Ollie eet sinds Maart SS...Ik weet alleen niet of ik nog wat anders zou kunnen doen..
YvonneH Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Als hij echt geen hooi wil eten kun je denk ik weinig anders doen.Staan zijn kiezen scheef misschien?Dat heeft onze Ko ook en ook al eet hij bergen hooi dan nog zullen de haakjes terugkomen. Heel veel succes morgen voor Ollie!
nathalie b Geplaatst: 13 september 2009 Auteur Geplaatst: 13 september 2009 Bedankt voor de reakties!Wat ik het engste vind is die ene grote nier.....Hoop niet dat ik deze vent ook kwijtraak....
Chani Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 ik heb ergens een topic staan, bij Voeding, over brokken met een nog hoger vezelgehalte dan SS, misschien kun je dat naast de SS gaan geven als vervanging voor hooi.ik zou denk ik nu niet zijn voer weghalen in de hoop dat hij dan wel hooi gaat eten. dat zou ik pas doen als je zeker weet dat je nijn gezond is, en dat van die nier dus ook uitgezocht is. want een konijn dat mogenlijk iets onder de leden heeft zou ik niet zonder voer laten zitten.wat je misschien wel kunt proberen is gras. misschien kun je ergens gras plukken (geen gemaaid gras!!), of kun je zo'n bakje zelf te kweken knaagdier gras kopen, en dat dan geven. ik snap dat je je zorgen maakt om die nier, maar ik zou toch proberen niet meteen van het ergste uit te gaan en gewoon even af te wachten, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
nathalie b Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Geplaatst: 14 september 2009 Over een uur mag ik bellen of hij naar huis mag !Ollie is al aan het wakker worden.Op mijn verzoek is er ook wat bloed afgenomen voor de nierwaarde..ben benieuwd wat daar uitkomt....
FemkeS Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 En hoe gaat het met Ollie? Mag hij naar huis??Ik hoop dat het met zijn nier niets ernstigs is... Moeten ze zijn kiezen trouwens bijvijlen onder narcose? Ik ga namelijk met een van mijn konijnen iedere 2 maanden naar de DA om zijn kiezen te laten bijvijlen. Dat doen we dan met z'n 3en (ik hou hem vast, assistent wurmt zijn bekkie open [ hij heeft geen voortanden dus zo'n klemmetje werkt niet], DA knipt en vijlt) en dat gaat eigenlijk prima. Anyway, veel sterkte met je mannetje
nathalie b Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Geplaatst: 14 september 2009 Zijn kiezen zijn afgeslepen....Bijvijlen is zo'n raar woord hĆØ..er moet nl wat af..(hihi)Doordat het de achterste kiezen zijn lijkt me dit niet makkelijk zonder narcose. Wat zijn nier betreft moet ik nog even wachten op de uitslag van het bloed maar Ollie mag om 15.30 uur gehaald worden en ga zo weg.
FemkeS Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 Fijn dat hij weer naar huis mag! En hopelijk is de uitslag van de bloeduitslag positief. Nog even over het slijpen onder narcacose. Misschien heb ik dan wel een enorm makkelijk konijn ofzo.... het zijn bij hem ook zijn achterste kiezen en het lukt iedere keer weer zonder veel problemen. Hij is ook erg klein en dus makkelijk in bedwang te houden... Jou Ollie lijkt me aan de foto te zien een groot konijn.
chan Geplaatst: 14 september 2009 Geplaatst: 14 september 2009 Sterkte met Ollie! Hopelijk komt het weer goed!
nathalie b Geplaatst: 14 september 2009 Auteur Geplaatst: 14 september 2009 Alles is weer goed gegaan.Nierwaarde was goed alleen eiwit(eerste regel)was wat hoger dan normaal.Hij begin in ieder geval al wat groente te eten maar zijn SS moet hij nog niet.
nathalie b Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 Nog steeds eet Ollie zijn SS niet! Ben vannacht bij de buren biks gaan halen en dat eet hij wel ! Weet iemand hier een verklaring voor?
chan Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Die zijn kleiner, dus misschien makkelijker om op te kauwen. Verzin ook maar wat Had ook SS gekocht, maar ze eten liever goedkope biks.
nathalie b Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 Ollie eet al sinds maart SS en vond het heerlijk en nu opeens niet meer.....
frankie lover Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 SS vind ikw el wat harder lijken dan de biks die ik eerst gaf aan frank....misschien kan ollie dat niet makkelijk genoeg meer door bijten?de smaak zal het niet zijn denk ik als hij het al een poos heeft gegeten
leentje_1978 Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Hi Nathalie, Dat had ik ook met Jip de eerste paar dagen wilde hij absoluut geen SS. tot dat mijn vriend per ongeluk de Hope Farms had gegeven (had nog zo gezegd dat Jip alleen SS mocht) maar dat at meneer gewoon op nog steeds niet veel maar wel wat. Toen heb ik het steeds SS erbij gemengd en dat at hij uit eindelijk wel op. Waarom geen idee, Hope Farms is toch uit harder dan SS. Heb je hem gedwangvoerd? Misschien smaakt de dwangvoer naar SS het ruikt namelijk wel bijna het zelfde (ik geef altijd een papje van SS als dwangvoer) misschien dat hij SS ascioseerd met dwangvoeren?
FemkeS Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Alles is weer goed gegaan.Nierwaarde was goed alleen eiwit(eerste regel)was wat hoger dan normaal.Hij begin in ieder geval al wat groente te eten maar zijn SS moet hij nog niet. Fijn dat zijn nierwaarden (min of meer) goed zijn!Over waarom hij geen SS eet. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar Sprokkel kan ook geen SS eten. Het is voor hem te lang ofzo. Ze hebben bij mij zowiezo liever hopefarms. Als ik het mix dan eten ze altijd eerst de hopefarms op, en Sprokkel krijgt de SS dus niet weg tenzij ik alle brokjes in tweeen breek.
nathalie b Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 Ik heb Ollie nog niet hoeven dwangvoeren gelukkig.Hij eet nu zijn groente en af en toe wat gewone biks.De vorige keer dat zijn gebit gedaan was at hij gelijk s'avonds zijn bak leeg en nu dus niet en dat vind ik dus raar...Hij eet in ieder geval wat misschien heeft hij deze keer wat langer nodig.Hij slaapt ook meer dan de vorige keer.Hoop niet dat we wat over het hoofd zien....
YvonneH Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Fijn dat hij alweer wat meer eet, beterschap verder voor Ollie!
nathalie b Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 Ollie eet nog steeds alleen maar groente en inniemini beetjes voer.Ben gisteravond nog naar de DA geweest omdat hij de hele dag niet gepoept had maar bij de DA plaste en poepte hij de tafel onder toen de DA aan m vroeg wat er allemaal met m aan de hand was.....(heeft uit voorzorg wel daarna een inj. primperit gehad)Als het vandaag niet beter gaat moet hij weer terug anders morgen...(maar wat is beter gaan?hij poept nu wel maar eet dus niet) Ben inmiddels wel aan het dwangvoeren (beetje).Ook blijkt hij een te hoge dosering metacam te hebben gehad hij moest 0,5 van de DA en dat blijkt te veel;bij metacam hond moet dit voor zijn gewicht 0,35 zijn...Vandaag is hij voor het eerst weer even aan het buitenspelen en eet het onkruid uit de tuin en hupst wat rond .Vind het allemaal zo vervelend voor m..het is net ofdat niemand weet wat er met Ollie aan de hand is.Tanden en kiezen zien er goed uit,geen irr van de slijmvliezen,geen wondjes aan de wang,buikje voelt goed,darmen klinken goed,ziet er niet ziek uit en heeft geen koorts...en nog wil hij niet eten.
nathalie b Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 UPDATE; hij zit nu dus buiten uit zijn voerbak te ETEN!niet veel maar hij eet daar dus wel wat...
Aanbevolen berichten