Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen dieren gevoerd!

Niks aan de hand, alles huppelde vrolijk rond, zag er gezond uit!

Kom ik net een hald uurtje gelden thuis, zegt mn moeder: "Je moet even naar Annie (konijn) kijken, want zn oogje is een beetje raar"

Ik meteen gaan kijken!

Wat zie ik:

Haar oog zit bijna dicht

Komt pus uit

Derde ooglid is bijna helemaal rood

En haar oogleden zijn dik!

Verder lijkt ze gezond! Goede eetlust, drinkt nog gewoon.

Misschien dat haar anus ietsje dikker is dan normaal, maar dat weet ik niet zeker!

Weet iemand wat dit kan zijn?

Wat zou je hier aan kunnen doen??

Pff, is ze net weer genezen van die bacterie, krijgt ze dit weer :-(

Geplaatst:

Aan je verhaal kan ik niet meteen "zien" wat er aan de hand is. Ik weet wel dat slijmvliezen opzwellen enzo bij myx, maar ik neem aan dat ze geënt is?

Ik zou gewoon voor vandaag nog een afspraak bij de DA maken, zodat er even goed naar gekeken kan worden en er eventueel medicijnen voorgeschreven kunnen worden.

Succes ermee!

Geplaatst:

Nee ze is niet ingeënt!

Vanwege kosten en entreacties!

Daarnaast hebben we in al die 17 jaren dat we nijnen hebben nog nooit VHS of myx gehad!

Ik ga proberen foto te maken!

Owja, we hebben meteen afspraak gemaakt bij de DA! Kwart over 4!

Geplaatst:

Ow jee. Nou ik hoop maar dat het geen myx is. Maar ik zou als ik jou was je konijnen gewoon laten enten hoor! Een paar tientjes missen is beter dan je nijn kwijtraken, toch?

Geplaatst:

We hebben al een afspraak gemaakt ;)

Dit heb ik meteen gedaan, nadat ik haar verder had onderzocht!

Ow wat hoop ik dat mijn schatje geen myx heeft!!!!

En nog even over het niet enten!

Als ik dat tegen mn moeder zegt, flipt ze!

Ze vindt mijn dieren prima, alleen ga ik dan te ver volgens haar.....

Hierbij 2 foto's:

P9111112.jpg

P9111111.jpg

Geplaatst:

Ja ik weet het, maar dan zouden we naar Maarssen moeten (daar gaan we nu ook met Annie naar de DA) en mijn moeder zou echt niet willen rijden!!!

Ze vind het overdreven!

En mijn dieren lopen buiten ;)

Geplaatst:

dat is wel balen ja, maar als je konijnen buiten staan is t juist zo belangrijk dat ze ingeent worden, en das echt niet overdreven..heb je ook geen andere da die dichter bij in de buurt is?

Geplaatst:

Ai dat ziet er niet best uit, ik vrees echt voor myx (vooral als haar anus ook gezwollen is). Aan myx of VHS moeten sterven is trouwens een gruwelijke dood. Misschien kun je dat aan je moeder duidelijk maken?

Je bent nu vast al weg, maar veel succes bij de DA, en we horen straks wel hoe het is gegaan.

Geplaatst:

sterkte nog en ben benieuwd wat er is

en hoop dat je moeder je gaat geloven dat het echt geen onzin is is het myx dan moet je volgens mij ook je andere konijnen behandelen

Geplaatst:

jee... ik hoop dat het geen myx of iets anders ergs is...

Over dat niet enten, mijn moeder vind het ook nogal overdreven, omdat mijn konijnen in 3 jaar nog nooit ziek zijn geweest en mijn vorige konijn ook niet, als er echt iets aan de hand is met mijn konijnen en ze zien er slecht uit gaat ze echt wel met ze naar de da, maar enten vind ze niet nodig, wat ik ook zeg.

Geplaatst:

@Lauwiejj

Weet je moeder ook dat er niet voor niets wordt geënt? Namelijk dat als ze de ziekte (myx of VHS) krijgen ze dood gaan als ze niet zijn geënt! En op een gruwelijke manier.

De entingen zijn namelijk niet zomaar tegen een "griepje" ofzo.

Geplaatst:

Heb goed en slecht nieuws!!

Met Annie valt het allemaal mee:)

Haar derde ooglid en haar oogleden zijn ontstoken!

Moet nu 2-6 keer per dag zalfen/druppelen!

Dit komt waarschijnlijk van het vechten....

Of anders van het stro, maar aangezien wij geen stug stro hebben, vermoedde ze dat het van vechten kwam!

Het slecht nieuws, omdat we er bijna zeker van zijn dat Loony dit heeft aangericht, hebben we besloten haar weg te doen!

Erg leuk vind ik het niet, maar ze past hier gewoon niet!

Ik wil dat ze een beter huisje krijgt met een gecastreerd vriendje, waarmee ze lekker oud kan worden!

Geplaatst:

Gelukkig is het geen myx, ben erg blij voor je.

Dan over Loony. Had je 2 voedsters bij elkaar zitten dan? Wel sneu dat je haar dan weg moet doen. Wel weer een fijn idee dat ze gewoon een eigen vent gaat krijgen dan :)

Geplaatst:

Ik heb 3 voedsters bij elkaar zitten!

Dat is tot nu toe erg goed gegaan.

Alleen Loony is sinds Annie erbij is gekomen, zo aan het klieren gegaan.

Dit waarschijnlijk omdat Annie de baas is. Op haar eigen kalme rustige manier!

Het gaat gewoon echt niet!

Ik ga gewoon een fijn huisje voor haar zoeken, dan is alles hier ook weer rustig!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .