Serenity Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 (aangepast) Hoi hoi, Het viel me op foto's steeds op dat Pancakes in 1 oog een wit vlekje heeft. Nu schoot er al een paar keer door mijn hoofd, misschien is hij wel blind aan 1 oog... :frown: Nu hoopte ik dat jullie er wat meer over kunnen vertellen. Het vlekje is niet zo duidelijk en groot als bij de blinde konijnen die ik op foto's heb gezien. Buiten foto's om is het eigenlijk helemaal niet te zien. Zaterdag is hij trouwens tegen de poot van mijn bed gelopen (was een heel stom gezicht, mag er eigenlijk niet om lachen, maar het zag er zo aandoenlijk uit) maar dat kan ook komen omdat hij naast die poot stond (met zijn rug er naartoe) en van mij schrok, waardoor hij omdraaide en wilde wegrennen. En, ow ja, oeps, bed! (sorry, kan het toch niet laten, het was echt zó knullig!) Het goede oog: (let niet op de stoffige vloer, mijn stofzuiger is kapot... :frown:) Het oog met het vlekje: 10 september 2009 aangepast door Serenity
juudjuhlove Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Omdat het maar 1 oog is, zou het kunnen zijn dat ze last heeft van een vuiltje!Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen!Dan is een bezoekje aan de DA handig.Maar w8 even de reacties van anderen af!
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 nee ziet er wel uit als staar....staar begind in de pupil.word wasig tot uit einelijk een gele lens.De oog ring er omheen blijft goed.Dit houd in dat je niet te veel dingen moet verplaatsen.Konijnen hebben er verder weinig problemen mee.
Serenity Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 nee ziet er wel uit als staar....staar begind in de pupil.word wasig tot uit einelijk een gele lens.De oog ring er omheen blijft goed.Dit houd in dat je niet te veel dingen moet verplaatsen.Konijnen hebben er verder weinig problemen mee. Punt is dat hij pas 2 weken bij mij woont en hij huppelt vrolijk door het hele huis heen. Die ene keer tegen het bed is ook de enige keer dat ik hem ergens tegen op zag botsen...Die had ik toevallig wel net verplaatst, maar lijkt me sterk dat het daardoor kwam, want dan had hij de eerste paar dagen dat hij bij mij was ook al wel wat botsingen gehad lijkt me...
Petradhd Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Als het in slechts 1 oog is kan het ook door trauma komen. Zeker op jonge leeftijd is dat het geval, ouderdomsstaar ontwikkeld meestal in beide ogen. Ik denk niet dat je echt heel erg bang hoeft te zijn voor het verplaatsen van meubels e.d. Een konijn met verminderd zicht aan 1 oog is weliswaar gehandicapt maar niet totaal blind.
Patty&Tammy Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 je kan ernaar laten kijken, maar of er wat aan gedaan word weet ik niet, bij mensen iig wel, maar daar heb ik ook iets meer verstand van dan van konijnenoogjes een ramp is het niet, aangezien het andere oogje nog mooi helder is.aan het troebele oog is hij ook niet blind (als het staar is) hij ziet de wereld alleen minder mooi en helder. vervanging van de lens is de enige optie, maar zoals ik al zei, weet niet of dat ook bij konijnen gedaan word en waarschijnlijk kan hij zich zo ook nog prima redden.
Serenity Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Ik heb inderdaad wel zo iets gelezen... En een trauma..? Dat zou best kunnen. Hij komt natuurlijk uit de opvang, dus ik weet niet veel over zijn verleden... Het enige wat mij heel erg opvalt is dat hij heel erg tam, nieuwsgierig en ondeugend is, voor geen meter luistert , binnen is hij zindelijk (hij plast/keutelt dus niet binnenshuis, ik weet niet zeker of hij buiten ook zindelijk is, aangezien Pepper het hele balkon onderkeutelt sinds hij er is)... Verder is hij heel erg gelukkig volgens mij, want hij maakt om de 3 stappen een binkie. En dat heb ik Pepper niet meer zien doen sinds ze weer bij mij woont en dus niet meer door de tuin van me ouders kan rennen. :frown: Maar wat mij dus opvalt, is dat hij erg blij is dat hij bij mij woont, maar aangezien hij zo tam en "brutaal" is denk ik niet dat hij een slecht verleden heeft ofzo...
Petradhd Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Hahaha, met trauma bedoel ik niet een psychisch trauma Geneeskundig gezien is een trauma een verwonding.
Patty&Tammy Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 bv laten vallen,kop heel hard gestoten. bij het laatste kan ook de oogkleur veranderen aan 1 kant
Serenity Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Ow hahaha ja ach, ik heb helaas alleen ervaring met de psychische trauma's maar dan weet ik eigenlijk nog niet veel want ik heb echt geen idee wat zijn verleden is...
Bobbie Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Niet schrikken, maar het lijkt ook op een symptoom van E.cuniculi. Wij kregen een poosje terug in de opvang een konijntje binnen met ook een witte vlek in het oog, en ik dacht ook dat het een beschadiging was. Ik ben er toen mee naar de DA gegaan en die zei dat dit ook typisch bij E.cuniculi hoort. Het oogje moest er helaas uit en het konijn en haar zusje zijn voor een maand op de panacur gezet. Verder hebben zij gelukkig geen verschijnselen.Zie ook hier: http://www.konijnen.nl/ziekten/e.cuniculi_deparasiet.htm
Aanbevolen berichten