toedeloe85 Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Hoi allemaal........Afgelopen weekend vond ik keuteltjes in ketting voor. Welk konijn het was is niet te achterhalen aangezien ze met zijn 6en bij elkaar zitten.Ik heb wel Prozyme in huis en gegeven. Weet iemand wat je er nog meer tegen kunt doen??Ik zie ook een licht keuteltje. In het hok van de andere konijnen vond ik dat ook... DA zei dat het calcium was.. Wat doe ik fout? Wat kan ik veranderen?Alvast bedankt voor de reacties!
Stefanie Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Jeeh, das een lange ketting!Ik denk, dat als je hier op BB de zoekfunctie gebruikt met het woord kettingkeutels of prozyme, dan krijg je genoeg info....Succes!Zelf heb ik weinig info voor je, enige goeie tip die ik kreeg was minderen met bix omdat onze nijn zo aan het verharen is en ook last heeft van kettingkeutels.
toedeloe85 Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Ja lang he....... ik was ook enorm overrompeld! Kan er gewoon een ketting van maken:DHoop dat mensen hier nog tips hebben.....!Vind dat calcium ook zoiets vreemds..
Stefanie Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Lien heeft de laatste week steeds 4-5 eraan zitten, kan er net geen armbandje van maken We maken er wel grapjes over, maar voor de nijnen is het niet leuk natuurlijk.
toedeloe85 Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Ja ik weet niet..... misschien doen ze wel super hun best om dit voor hun baasjes te maken?Ik heb zelfs een hele mooie witte kraal ( keutel ) er tussen:DAaaaaaaah, iemand tips:D?
MichelleloveElmo Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Dat calsium is waarschijnlijk dat ze er over heen geplast hebben. Net als plas vlekken in je hok
Stefanie Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Hier nog wat gevonden op BB:http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/18710-lange-kettingkeutels.html
diddy4 Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Kan het ook zijn dat konijnen helemaal GEEN kettingkeutels hebben?Wupoie is nu in de rui en ze verhaarda aardig, maar de keutels komen gewoon normaal naar buiten. De ene dag wat minder dan de andere maar goed.De haren die ze nu oplikt ( met wassen ) komen die er dan nog wel uit?
wupsie Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 volgens mij is dat juist goed!!mar ik heb bij gijs ook nog maar 1 keer een kettinkje van 2 keutels gevonden.maar hij heeft al wel 2 keer een flinke verstopping gehad.
toedeloe85 Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Dat calsium is waarschijnlijk dat ze er over heen geplast hebben. Net als plas vlekken in je hokJa zou het?? Bij 1 konijntje zat het ook aan het kontje zei de DA.. Opgedroogd calcium..
toedeloe85 Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Hier nog wat gevonden op BB:http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/18710-lange-kettingkeutels.htmlDank je wel, ik ga kijken:D
Kiwi Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Kan het ook zijn dat konijnen helemaal GEEN kettingkeutels hebben?Dat kan, en daar moet je juist blij om zijn!
Hans Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Hou het konijn maar goed in de gaten als het erg verhaart en kettingkeutels heeft.Ik heb hiet binnen een maand of 8 al 3x een fikse verstopping meegemaakt.Preventief prozyme helpt hiet niet.
diddy4 Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Dat kan, en daar moet je juist blij om zijn! Voor het konijntje waarschijnlijk wel wat prettiger, maar waar blijven dan al die haren???:neutral::neutral:
Hans Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Die haren moeten mee verteerd worden.Als dat gaat ophopen heb je een probleem, het konijn moet hooi eten om dat proces aan de gang te houden.
Mrr. Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 (aangepast) Ja kan inderdaad komen door dat ze in de rui zijn!Truus heeft er hier ook een beetje last van.. al zijn ze niet zólang als die van jou nijn hihi 13 september 2009 aangepast door Mrr.
Aanbevolen berichten