Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal........

Afgelopen weekend vond ik keuteltjes in ketting voor. Welk konijn het was is niet te achterhalen aangezien ze met zijn 6en bij elkaar zitten.

Ik heb wel Prozyme in huis en gegeven. Weet iemand wat je er nog meer tegen kunt doen??

Ik zie ook een licht keuteltje. In het hok van de andere konijnen vond ik dat ook... DA zei dat het calcium was.. Wat doe ik fout? Wat kan ik veranderen?

Alvast bedankt voor de reacties!pj9vub6.jpg

9dxqswu.jpg

zha4273.jpg

Geplaatst:

Jeeh, das een lange ketting!

Ik denk, dat als je hier op BB de zoekfunctie gebruikt met het woord kettingkeutels of prozyme, dan krijg je genoeg info....

Succes!

Zelf heb ik weinig info voor je, enige goeie tip die ik kreeg was minderen met bix omdat onze nijn zo aan het verharen is en ook last heeft van kettingkeutels.

Geplaatst:

Ja ik weet niet..... misschien doen ze wel super hun best om dit voor hun baasjes te maken?

Ik heb zelfs een hele mooie witte kraal ( keutel ) er tussen:D

Aaaaaaaah, iemand tips:D?

Geplaatst:

Kan het ook zijn dat konijnen helemaal GEEN kettingkeutels hebben?

Wupoie is nu in de rui en ze verhaarda aardig, maar de keutels komen gewoon normaal naar buiten. De ene dag wat minder dan de andere maar goed.

De haren die ze nu oplikt ( met wassen ) komen die er dan nog wel uit?

Geplaatst:

volgens mij is dat juist goed!!

mar ik heb bij gijs ook nog maar 1 keer een kettinkje van 2 keutels gevonden.maar hij heeft al wel 2 keer een flinke verstopping gehad.

Geplaatst:
Dat calsium is waarschijnlijk dat ze er over heen geplast hebben. Net als plas vlekken

in je hok

Ja zou het?? Bij 1 konijntje zat het ook aan het kontje zei de DA.. Opgedroogd calcium..

Geplaatst:

Hou het konijn maar goed in de gaten als het erg verhaart en kettingkeutels heeft.

Ik heb hiet binnen een maand of 8 al 3x een fikse verstopping meegemaakt.

Preventief prozyme helpt hiet niet.

Geplaatst:
Dat kan, en daar moet je juist blij om zijn! ;)

Voor het konijntje waarschijnlijk wel wat prettiger, maar waar blijven dan al die haren???:neutral::neutral:

Geplaatst:

Die haren moeten mee verteerd worden.

Als dat gaat ophopen heb je een probleem, het konijn moet hooi eten om dat proces aan de gang te houden.

Geplaatst: (aangepast)

Ja kan inderdaad komen door dat ze in de rui zijn!

Truus heeft er hier ook een beetje last van.. al zijn ze niet zólang als die van jou nijn ;) hihi

aangepast door Mrr.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .