Wish Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Ik zit al een tijdje met deze vraag en vind er niet direct een antwoord op :( Wij hebben sinds twee maanden een nieuw konijntje en het beestje was qua gedrag lichtjes anders dan onze voorgaande beestjes. Ze niest vaak, meestal een aantal keer direct na elkaar. Naar ervaring op mn hand weet ik dat ze ook iets vochtigsuitniest. Ik heb geen idee of het snot kan zijn, voor de rest heeft ze geen snot voor zover ik weet. Kunnen konijnen allergisch zijn aan dingen en daarvan niesen?Het andere punt is een soort van marginaal/spastisch rondspringen. Ze heeft soms van die vlagen waarin ze enorm snel door dr ren sprint, vreemde hoeken maakt en springt op de meest acrobatische manieren. Ik heb geen idee of beide dingen iets met elkaar te maken kunnen hebben, maar zou wel willen weten of het niets ergs is.
FemkeS Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Over dat niezen kan ik je geen advies geven. Je zou er even mee langs de DA kunnen gaan als ze het echt vaak heeft. Ieder konijn niest af en toe wel eens, maar als het chronisch is is er misschien wel wat aan de hand. En dat spastische rondrennen... je konijn heeft juist enorm veel plezier! De mijne hebben ook hun sprint en binkies maak half uurtje, waarbij ze de hele kamer door scheuren en springen.
Wish Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Mja, rondrennen is iets anders dan haar zijwaarts-springen, pirouettes enz ? of zie ik dat gewoon fout? We dachten eerst dat ze misschien wat allergisch was aan iets, maar geen idee wat. Ze heeft het zowel in het gras als binnen (waar meer stof ligt enz)
o0kirs0o Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Ik denk dat dat "spastische" heen en weer rennen dicht in de buurt komt van wat mijn nijntje zo nu en dan doet. Dat doet ie al sinds ik m heb (een maand of 3) en volgens mij heeft hij dan inderdaad gewoon veel plezier, want na een half uur gaat ie uitgeput languit op het laminaat liggen, uiterst tevreden..
YvonneH Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Rennen, springen en gek doen dat is over het algemeen echt omdat ze zich vermaken hoor. Hier maken sommige nijnen ook hele rare sprongen. Wat het niezen betreft zou ik echt even langs de da gaan.Evt kan die een kweekje maken.Als het bijv snot zou zijn is het wel belangrijk om snel te behandelen omdat het anders chronisch kan worden.
FemkeS Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Mja, rondrennen is iets anders dan haar zijwaarts-springen, pirouettes enz ? of zie ik dat gewoon fout? Nee hoor, dat doen die van mij ook. Vooral Moon kan er wat van. Die is dan aan het rennen, springt in de lucht, draait daar een kwart tot halve slag, komt neer en rent de andere kant op Vaak schud ze ook met d'r koppie en maakt echte bokkesprongen. Is allemaal heel normaal hoor! Wees blij dat je konijn dat doet, dan is ie happy. :mdr:
jean Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Hallo die van mij doet precies het zelfde, die springt soms uit het niets zo een meter delucht in of hij maakt een draai ineens naar de andere kant.Volgens mij is dat ook blijdschap hoor, en racen dat ie dan doet, hij gaat vanzelf als ie moe is weer in zijn hokje liggen, of liggen hij laat zich zo vallen eigenlijk, dan ineens plof en daar ligt meneer met de beentjes helemaal gestrekt hihi zo grappig gezicht!! Hij is vandaag 10 weken maar hij is zo komisch hihihi!!! gr Jean
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 (aangepast) Dat doen die van ons ook. Nala zelfs nog in haar kooi (nu kan het nog, nu ze nog zo klein is) en Ieyore die doet het als ie los rondloopt. En dan vooral het allerliefst onder de salontafel binkies maken. En wij ons maar wild schrikken als we keihard "tok" horen. Het is alleen maar goed dat je nijn dat doet. Voor het niezen zou ik ook even naar de DA gaan. 10 september 2009 aangepast door Lotje-Ieyore-Nala smiley weggehaald
Joseeke Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Mja, rondrennen is iets anders dan haar zijwaarts-springen, pirouettes enz ? of zie ik dat gewoon fout? Je konijn maakt vreugdesprongen ofwel binkies genoemd.Het is alleen maar een goed tegen dat ie dit doet Voor het niezen zou ik naar de DA gaan. Hij zal je zeer waarschijnlijk antibiotica meegeven hiervoor. Pumbaa was er hiermee na een week vanaf.
pien Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 even op youtube zoeken naar konijnen/binky's daar zijn filmpjes waarop te zien is hoe een nijn binky's maakt.kan je vergelijken met de gekke sprongen die jouw nijn maakt. mijn nijn niest ook veel en heeft antibiotica gehad maar help niet echt
Saskia_ Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 De binky's lijken hier soms wel op half-epeleptische aanvallen, alsof ze er geen controle over hebben maar na het goed bestudeerd te hebben, is het echt alleen maar geluk en blijdschap. Vooral zo plat mogelijk op de grond zitten, recht omhoog springen en 180 graden gedraaid weer landen is hier favoriet Onze Chuck niest ook, bij het enten heb ik het aangegeven bij de DA, die heeft naar de longetjes en het hartje geluisterd en gaf aan dat het niets ernstigs was. Z'n neusje en oogjes zijn helemaal schoon en zijn vrouwtje heeft nergens last van. Als het besmettelijk zou zijn, had zij ook al lang een keer een nies moeten hebben laten horen.
pien Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 binky dus net zo,niest maar geen snot of vieze oogjesvandaag iets minder mannelijk geworden en de da heeft nog naar zijn longen ect geluisterd alles goed. dus dat niezen.... geen idee waar het vandaan komt
Saskia_ Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Is het erger nadat je net nieuw hooi en/of stro in het hok hebt gelegd? Chuck niest meer als hij aan het graven is of vers hooi eet, waarschijnlijk is hij gewoon gevoelig voor stof(deeltjes). Hij lijkt er zelf totaal geen last van te hebben gelukkig
vos10 Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 vlokje van ons niest ook erg veel , heel zn koppie gaat dan heen en weer en zn oortjes erbij haha wel lief gezicht, weet ook niet hoe het komt , heb het weleens tegen da gezegd maar die kon niks ernstigs ontdekken, misschien allergisch voor iets... ons andere konijntje heeft nergens last van.
Aanbevolen berichten