Joycie86 Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Misschien een stomme vraag:Maar verharen alle konijnen??Ik heb dat nooit opgemerkt voor mijn gevoel en wist niet dat er dan een kans was op verstopping. Komt dat omdat ze dan hun losse haren oplikken?Ik had vroeger een konijn die het hele jaar door wisselende tekeningen had waardoor je wist dat zin vacht was veranderd.En Teddy, ja die borstel ik standaard en heb wel een verschil gemerkt in zomer en wintervacht.Dus ik zat me zo af te vragen hoe dat nu eigenlijk zit.
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Volgens mij wel! Ligt er natuurlijk aan of ze binnen of buiten zitten. Ieyore verhaart ook niet zo heel heftig.
Lieke175 Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Konijnen die buiten zitten hebben vaak hele duidelijke verhaarperiodes en tussen twee van die periodes komt er meestal niet zoveel vacht los. Binnenkonijnen kennen amper temperatuursverschil tussen winter en zomer, dus zij verharen het hele jaar door een beetje.
wupsie Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 ben het niet geheel met je eens dat binnen konijnen geen echte verhaarperiode kennen. Gijs zit al zn hele leven binnen en die heeft toch echt 2 keer per jaar een hele vacht in zn hok liggen binnen een paar dagen. als je al naar hem wist vliiegen de haren al in het rond! (wil dus niet weten hoe erg het zou zijn als hij buiten zat!) gijs heeft er ook al 2 keer door verstopt gezeten(januari en eind juli dit jaar), dus ben erg actief met borstelen en hooi voeren als die periode er weer aan zit te komen. ben ook zeer allert op zn keuteltjes en eetgedrag.
Mrr. Geplaatst: 13 september 2009 Geplaatst: 13 september 2009 Truus staat bij mij binnen, (komt wel op het balkon, als de schuifpui open staat) Maar zij verhaart op het moment ook best erg, als ik haar aai, aai ik hele plukken los, verder heeft ze niet echt kale plekken in haar vacht zitten, maar verhaart wel flink... Is dit normaal voor een binnen konijn?
Aanbevolen berichten