Petradhd Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Pffff.... is het het ene dier niet dan is het de andere wel :frown:Vanmorgen toen ik de vuilnisbak aan de straat had gezet kwam ik langs het hok van Peper en Kummel en bedacht dat ik ze wel eens wat lekkere paardebloemblaadjes kon gaan geven. Dat was maar goed ook, want toen ik het hok opendeed en de blaadjes neerlegde wilde Kummel niet komen. Ze lag in een hoekje, wilde niets hebben van de blaadjes, haar buikje was wat ingevallen en ze rilde af en toe. Ik heb als de sodemieter een kooi in huis gezet en in orde gemaakt en vervolgens ben ik Kummel gaan halen. Haar buikje borrelde erg hard, en de thermometer kwam niet verder dan 36,5. Ze had duidelijk pijn. Ik heb haar gemasseerd, water laten drinken en een warm kussentje bij haar gelegd en een handdoek eroverheen. Een afspraak bij de da gemaakt, twee uur later kon ik terecht. In de tussentijd heeft Kummel nog meer massages gehad en heb ik haar gedwongen om te lopen/bewegen.De dierenarts constateerde een gezwollen maag, volgens hem gas. De buik voelde soepel, haar temp was inmiddels 37,7. Ik heb metacam meegekregen en ciseral, primperan en voor de zekerheid ook paraffine olie. Thuis heb ik dit allemaal naar binnen gewerkt bij Kummel en daarbij nog water gegeven, nog wat masseren en een warm kussentje en toen heb ik haar wat met rust gelaten. Een tijdje later was ze veranderd van een zielig, rillend hoopje ellende dat niet wilde eten in een helder kijkend konijntje dat zich zat te wassen. En ineens viel het me op: ze had haar paardebloemblaadjes gegeten! :bounce: Ik ben er gelijk nog meer gaan plukken, en die gingen gulzig naar binnen. Straks krijgt ze er nog meer, naast natuurlijk onbeperkt lekker kruidenhooi.We zijn er nog niet natuurlijk. Er liggen helaas nog geen keutels in het hok. Ik ga blijven masseren en ze blijft vannacht lekker op mijn slaapkamer staan. Maar ik ben blij dat ze in ieder geval weer eet uit zichzelf. Wel jammer dat ze alleen moet zitten zonder haar geliefde Peper, maar ik moet natuurlijk wel kunnen zien of en hoe ze keutelt. Zijn er nog dingen die ik vergeten ben? Iets wat ik moet doen?
lianne Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Voor zover ik kan horen niks vergeten (heb net het hoofdstuk GI stasis uit, hehe), snel gehandeld. Houd er rekening mee dat het wel een dag of 3 kan duren tot je weer een keutel vind, dus het blijft even duimen voor je geliefde kummel! Maar zo te horen is ze al weer aardig opgeknapt van een gasaanval.
YvonneH Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Gelukkig was je er snel bij, beterschap voor Kummel!
leentje_1978 Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Heel veel beterschap voor Kummel, ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat. Misschien kun je de kruidenhooi een beetje nat maken zodat ze nog meer vocht binnen krijgt. Succes!
zwarte panter Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Ik ben momenteel niet zo helder, maar doe een poging. Toevallig geen protexin in huis?Je kan haar best voldoende groen geven en je mag dat zelfs extra wat nat maken zodat ze voldoende vocht binnenkrijgt.En natuurlijk blijven masseren. Is een blokkage uitgesloten? Enig idee van de mogelijke oorzaak? Erg verharen ofzo?Hoe doet ze het vandaag? Heel veel succes en beterschap voor Kummel!
kmimmie Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 heel veel succes en beterschap met kummel, gelukkig was je er snel bij en kan ze weer genieten van de paardenbloemblaadjes
Petradhd Geplaatst: 8 september 2009 Auteur Geplaatst: 8 september 2009 Ik was er denk ik inderdaad heel snel bij! Voor het naar bed gaan nog wat paardebloemblad gegeven, en vanmorgen lagen er keutels in het hok! Mooie, normale, droge en ronde keutels. Wat het nou geweest is, geen flauw idee eigenlijk Een echte verstopping kan ik me niet zo goed voorstellen, er waren wel iets kleinere keuteltjes in het hok maar niet beduidend kleiner en verder niks vreemds. Geen hele kleine keutels, geen kettingkeutels, geen plakpoep, niks. Eergisteren had ik ook nog niets gemerkt aan Kummel.Of het door de gasaanval komt of dat beide door hetzelfde worden veroorzaakt weet ik niet, maar Kummel snottert nu :frown: Dus moet ze maar even aan de ab. Verder gaat het super met haar en daar ben ik toch wel heel blij om!
YvonneH Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Fijn dat het weer beter gaat met haar!
Gast Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Vind dat je goed gereageert hebt! Succes met haar verder hè.
Aanbevolen berichten