Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraag mbt mijn kleine Moon.

Ze moet namelijk regelmatig op controle bij de DA omdat ze E. cuniculi heeft (is nu heel goed onder controle met panacur) en over een dikke maand is het ook tijd om haar te steriliseren. Nu is het probleem hoe ze reageerd op auto rijden. Tijdens en na het rijden, ademt ze verschrikkelijk snel en krijgt ze een heel natte neus (hangt waterige slijm uit). Nu vroeg ik me af of ze verschrikkelijk bang is en daardoor zo gaat hyperventileren enzo of dat ze misschien misselijk wordt van het autorijden. Mijn DA denkt aan het laatste, maar ik weet het nog niet zo zeker.

Ze is een binnen konijn, maar ik overweeg om de volgende keer eens op de fiets naar de DA te gaan (mits het niet te koud is).

Geplaatst:

Konijnen kunnen niet overgeven, maar ik denk niet dat dat ook inhoudt dat ze niet misselijk kunnen zijn.

Bach remedie heb ik wel in huis, maar mijn ervaring is dat dat ook niet echt werkt.

Geplaatst:

Dat onder de arm zitten werkt in de behandelkamer inderdaad goed. Ik pak haar zelf zo beet. (Zo pak ik in principe ieder konijn beet.) En als ik dat niet doe dan probeert ze zelf in mij weg te kruipen :D. Maar hoe los ik dan de auto rit en het in de wachtkamer zitten op? Zelfs als Sprokkel mee is, dan helpt dat niets, ze staat dan nog steeds op standje hyperventilatie. Ik neig eerlijk gezegt ook wel een beetje naar misselijkheid, omdat ze ook spuug/slijm laat lopen.

Heeft iemand anders hier ervaring mee, dus dat er ook slijm/spuug uit het neusje/bekje komt?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .