wasmas Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Geplaatst: 7 september 2009 Ik heb gisteren prozyme besteld, en vandaag bericht gekregen dat ik het morgen kan verwachten, dus kan ik dat morgen al toedienen!De dierenarts zei juist dat hij gewoon biks, hooi en water voorgeschoteld moet krijgen, dus dat doe ik dan ook maar gewoon. Maar hij eet nog geen biks, is dit normaal, en hoe lang kan het nog duren voordat hij het begint te eten?Het beestje ligt nu lekker languit te niksen. Dwangvoer en medicijnen wilde hij goed innemen vanmiddag, dat is al een zorg minder. Hij poept niet zoveel, maar wel een beetje, daar zit dus ook al vooruitgang in.Hoe lang kan het nog duren voordat hij weer helemaal beter is?
Rian Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Ja, biks eten ze pas weer als ze helemaal in orde zijn! Dus dat is niet zo'n ramp. Gaat hij die eten, dan is ie weer ok!
Dollie Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Jup, bij Indy (die verstopping had) duurde het ook een hele tijd voor hij weer biks ging eten, groente en na een tijdje ook kruiden gingen er wel in, maar biks nog niet echt. Hoe lang het duurt voor hij beter is.. Tsja, geen idee. Bij Indy heeft het al met al wel twee weken geduurt voor ik echt kon zeggen dat hij weer 100% de oude was. (Het hele proces vanaf het moment dat hij ziek werd totdat hij weer helemaal beter was heeft twee weken geduurt bedoel ik, na een week, anderhalve week misschien, had hij mij al niet meer nodig in die zin..) Zolang hij hooi eet zou ik me geen zorgen maken, en dat hij alweer begint te keutelen is ook goed. Hoe zien de keutels er uit?
wasmas Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Geplaatst: 7 september 2009 Er zijn wat kleine keuteltjes bij, net wat kleinere keuteltjes dan 'normaal', en er zitten alweer keuteltjes bij die de 'normale grootte' hebben.
wasmas Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Geplaatst: 7 september 2009 Ik bedenk me nu net dat de dierenarts me dus Metocloral Drops mee heeft gegeven, maar die zijn na een dag of 3 op. Ik vroeg nog of dit genoeg zou zijn. De dierenarts zei dat als het op zou zijn, het beestje het niet meer nodig heeft, of inmiddels al gestorven moet zijn.Maar, ik denk juist dat als het op is, het meteen weer slechter zal gaan, wat denken jullie?
Dollie Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Dat zou betekenen dat hij nooit meer zonder die drops kan, lijkt mij.. Ik denk dat je het dan wel even aan kunt zien. Misschien is het wel verstandiger af te bouwen? Weet niet hoor. Misschien dat iemand anders dat weet.
wasmas Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Eigenlijk gaat het met kleine stapjes vooruit. Hij keutelt steeds wat meer, maar dat is helaas ook de enige vooruit gang die ik kan zien. Verder is eigenlijk alles hetzelfde gebleven. Hij eet helaas nog geen biks, waar ik me wel een beetje zorgen over maak.Ik geef trouwens vanaf gisteren ook prozyme.
wasmas Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Tot m'n verbazing zag ik het beestje een klein beetje biks eten! Ik heb er erg veel vertrouwen in dat het goed gaat komen!Ik heb even 2 foto's gemaakt (totaal geen kwaliteit foto's, maar wat wil je ook met een mobieltje...)
Dollie Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 't Is wel een snoes zeg! Fijn dat hij biks aan het eten was. Gewoon zo doorgaan, veel masseren.. Meer kun je niet doen, dat zal hij zelf moeten doen.
wasmas Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Wat zit Lotus (heb 'm maar een naam gegeven) vaak biks te eten! Ben er erg blij mee.Ik heb weer ff 2 foto's gemaakt (kon 't weer eens niet laten XD).
Dollie Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Leuke naam! Maar krijgt hij (altijd) zóveel biks? Dat lijkt me echt véél te veel.. Denk dat een bodempje van dat bakje zelfs al te veel is.
wasmas Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Nee, ik heb het helemaal vol gedaan omdat ik zo beter kan zien hoeveel hij heeft gegeten, wat eruit mist, heeft hij gegeten.* Hij heeft net best veel gekeuteld =D
Aanbevolen berichten