Keecee Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 ik heb het stukje gelezen met betrekking tot nagels bij informatie over konijnen gelezen.ik kon alleen geen antwoord vinden over hoe vaak we nagels moeten knippen van het konijn?kan iemand me daar iets over vertellen?
Maggy Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Als ze uit het slofje steken,en heel duidelijk zichtbaar zijn.Ik wil wel nagels knippen van mijn nijn,maar moet het toch de dure DA laten doen..Als ik in het Leven knip...oeioei..
handschoen Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Dat hangt er vanaf hoe snel de nagels groeien + op welke ondergrond jouw konijnen leven. Dus daar is niet echt 1 antwoord op te geven. Je zult het dus gewoon in de gaten moeten houden! Mijn konijnen leven binnen, maar ik hoef niet echt vaak hun nagels te knippen. Bij konijnen die buiten leven, hoef je soms zelfs helemaal niet de nagels te knippen, omdat het vanzelf al genoeg afslijt. Als de nagels voorbij hun haar komen (uhm, is het duidelijk wat ik bedoel?), dan zijn de nagels te lang.
Keecee Geplaatst: 6 september 2009 Auteur Geplaatst: 6 september 2009 bij ons vlak bij woont n man die de nagels van konijnen voor heel de buurt kniptgenoeg ervaring gelukkighad t gelezen van t verkeerd knippen, dat zou pijnlijk zijn ja
Manon73 Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 ik heb sinds 04/2008 konijnen en ik heb pas 1x nagels geknipt. Ze lopen hier op stenen dus het slijt goed. Ik heb het zelf gedaan. De fokker heeft me van te voren wel laten zien hoe je het het makkelijkste kon doen.
Dollie Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Ik hoef de nagels van mijn konijnen nooit te knippen.. Ligt eraan hoe snel ze groeien en op wat voor ondergrond je konijnen leven. Mijn konijnen wonen op stenen en mogen bijna dagelijks loslopen in de tuin waar ze kunnen graven, daar slijten hun nageltjes genoeg van. (Thank God..)
Rian Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Mijn nijnen leven binnen en krijgen ongeveer om de drie maanden hun nagels geknipt door de DA. Zelf kan ik dat niet doen omdat mijn nijnen zich niet laten pakken, laat staan pootjes vasthouden, dus nagels knippen zou hier een regelrechte ramp zijn. De DA doet het goed, en het is veilig. Kost wel wat, maar wat maakt dat uit.
Dollie Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Ik denk dat het me wel zou lukken de nageltjes te knippen.. Maar het is dus niet nodig.. Maar inderdaad, als je konijnen zich niet eens laten pakken kun je veel beter een beetje geld uitgeven, gebeurt het tenminste helemaal goed. Ik bedoel, als ik er naast zou knippen en het begon te bloeden als een gek (en dat doet het volgens mij echt wel) dan zou ik al helemaaal in paniek naar de DA haasten, kost het me alsnog geld..
Aanbevolen berichten