juudjuhlove Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Huh zware avond, die ken ik even niet XDAlleen als het stikheet is drink ik meer :-P
Gast Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Oh, alsjeblieft, laat je konijntje testen op E.cuniculi!Helaas heb ik mijn Juul hieraan moeten laten inslapen. Het gaat een heel lang verhaal worden als ik dat allemaal moet typen, maar het komt er op neer dat we eerst zagn dat ze veel begon te drinken en te plassen. Enkele weken later een vreemde rughouding aannam, en weer enkele weken later met haar pootje begon te slepen. Mijn Dierenarts(wat verder een fantastische DA is voor mijn konijnen) heeft het niet herkent als die ziekte. Het begint vaak met een scheef koppie, maar dit symptoom heeft had mijn konijn overgeslagen. Ik ben 4 maanden met haar bezig geweest, fysiotherapie enz. Helaas heb ik 3 weken terug de vreselijke beslissing moeten nemen haar in te slapen. 2 dagen daarna kwamen we erachter dat het E.cuniculi wel zou kunnen zijn, mede ook doordat het andere konijn ook een scheef koppie had gehad in die tijd en het dus besmettelijk is. Ik weet dat dit een beetje warrig verhaal haal is, voor details mag je pb'en. Maar ik raad je aan bij je DA aan te dringen op een test op E.cuniculi. Als je langer wacht zijn de nieren blijvend beschadigt en kun je je de rest wel voorstellen...
Rian Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Pfoe, dat klinkt wel heavy! Als jij daar inderdaad die ervaring mee hebt madammie, dan is het inderdaad een goed idee om te laten testen!
Dollie Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Of testen heel zinvol is weet ik niet, gebeurt ook niet heel veel. De meeste konijnen dragen wel EC bij zich. Volgens mij kun je hooguit verschil zien als je voor en na behandelen test. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je dit even met je DA moet bespreken! Behandeling voor EC kan ook geen kwaad. Mijn eigen konijn heeft ook EC (gehad), hij had ook met name nierproblemen, urinebrand.. Mijn DA herkende het ook niet als zijnde EC, ik zelf wel maar hij wou het niet van me aan nemen vanwege gebrek aan scheef koppie.. Ben toch gaan behandelen en hij is er bovenop gekomen. Maar hij is nooit meer of minder gaan drinken. Maar goed, daarom is het ook verstandig even naar de dierenarts te gaan. Meer drinken hoeft niks te betekenen, maar het kan dus ook heel ernstig zijn.
Jsmn Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Moet hier ook aan toevoegen dat Fluffy ook een tijd heel veel heeft gedronken, niet normaal eigenlijk hoeveel hij dronk, en we hadden nog wel de grootste maat flesjes. Hij heeft uiteindelijk ook EC gekregen, dus dat is zeker iets wat ik dan wel in de gaten zou houden. De meest onschuldige dingen kunnen toch anders uitpakken.
rudy95 Geplaatst: 6 september 2009 Auteur Geplaatst: 6 september 2009 Maar hoe lang duurde dat na dat het konijntje veel ging drinken en plassen dat je de eerste symtonen zag van ec?
Jsmn Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Maar hoe lang duurde dat na dat het konijntje veel ging drinken en plassen dat je de eerste symtonen zag van ec? Pff. sorry dat kan ik niet zeggen. volgens mij heeft hij wel maanden veel gedronken, dus ik durf niet te zeggen wanneer dat precies was. Houd je nijn gewoon goed in de gaten.
rudy95 Geplaatst: 6 september 2009 Auteur Geplaatst: 6 september 2009 dat zal ik zeker doen.Kwa gedrag is helemaal niks anderster hij gedraagt zicht noch altijd even druk lief knuffelbaar. dus eigelijk helemaal niks te zien.
juudjuhlove Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Nog een afspraak gemaakt bij de DA?
rudy95 Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Geplaatst: 7 september 2009 (aangepast) nee noch niet . jullie hebben wel een vergising gemaakt of ik weet zelf niet hij drinkt niet 450 ml meer, maar in totaal. Ik kijk het effe af als er wat veranderd. heb de da wel gebeld en die zij dat ik nog wel effe kon afwachten hij zij dat het niet zeer dringend nodig was.en als die nier onstking heeft of blaas laat hij het denk ik wel merken dat die pijn heeft of stiler word maar hij is juist veeeeel gekker geworden:P 7 september 2009 aangepast door rudy95
Aanbevolen berichten